1. leht 3-st

Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 27 Mär 2017 01:34
Postitas Raivz
Esimese asjana loodan, et sobib siia alajaotusesse. Pole küll Omega, aga ikkagi Opel.

Niisiis, et püsikat Astra G-l tööle saada oleks kindlasti vaja püsika moodulit, vähemalt trossiga autodel, nagu seda on minu 2000a X18XE1 mootoriga Astrga G Coupe.
Minule läks külge moodul koodiga 25141616 A. See ei tähenda, et peaks sobima vaid see moodul. Isiklikult tundub, et need moodulid üsna universaalsed.

Enne kui ülemäära palju tööd ära teha, võiks kontrollida, kas autol on püsika pistik üldse olemas.
Vajalikud uued lisad autole:
Suunatulekang koos püsika nuppudega (Kui mälu ei peta oli vist max 15€)
Pidurilüliti (juhul kui tegu 1 kontaktipaariga lülitiga auto küljes)
Sidurilüliti (On eri tüüpi pistikutega, osavam alla 10€, kallim (hallika efektiga) 50€) Võib asendada ka kirjaklambriga.
Pistku mõõtmiseks on spikker siin:
Paberi pastakaga sõber.
Pilt
Pilt
A - Cancel lüliti kangilt, läbi piduripedaali 2-se kontaktipaari, Süüde sees peab seal olema 12v
B - Püsika kangilt I või R nupp. Nuppu all hoides, süütega, samuti 12v
C - Püsika kangilt I või R nupp. Nuppu all hoides, süütega, samuti 12v
D - Käigukastilt S28 ehk rahvakeeli siduripedaalilt, süüde sees, pedaali vajutamata 12V.
E - Püsikamooduli mass
F - Püsikamooduli toide 12v
G - Piduripedaali lüliti, tagatulede kontaktidelt
H - Diagnostika siin
J - Tühi pin
K - Kiiruse signaal ABS-ilt

Minul isilikult oli puudu A klemmilt toide, see tuleb läbi piduripedaali kontaktide.
Ilmselt kõigi tempomaadita autodel on küljes selline lüliti:
Pilt
Vajalik on aga selline lüliti:
Pilt
Variant on muidugi teised kontaktid sillata kirjaklambriga, nagu mina seda tegin, aga usun, et see lüliti võiks olla piisavalt odav, et vahetada korrektse lüliti vastu välja.

Minu autol on õnnetu juhus omada kallima tüübi siduripedaali lülitit, mille hind on ennekuulmatu, hetkel on ka see kirjaklambriga lahendatud. Isiklikult plaanin selle odavama tüübi peale ümber teha, selleks pean aga kuskilt teise lüiti pistiku saama.


Lisaks tegin mina enda autol püsika pistikule pikenduse vahele, kuna mooduli tross ei võimaldanud, mul seda paigutada mootoriruumis nõnda, et nii tross kui pistik oleks ühendatud.
Töövahendid
Pilt
Pundar peale pikendamist
Pilt
Ja puntrast sai juhtmekimp, millele tulevikus ilmub peale ka plastikrüüs
Pilt

Vabandan, et teema nõnda "roheline", aga kahjuks olen kehv õpetaja/selgitaja. Loodan, et sai kõik vajalik kirja.
Ja tagatipus teen seda juba 2-st korda, kuna mingil x põhjusel andis brauser saba ja kustutas eelmise teksti.
Olen avatud soovitustele/küsimustele.

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 27 Mär 2017 05:52
Postitas raudpats0
omega v6 mootori tross on suht lühike jah. r4 oma peaks olema samas pikkuses.

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 27 Mär 2017 16:45
Postitas Omega Sport Packet
Paras mäsu su seal kapoti all väga universaalne see moodul siiski ei ole.Kui sa loogiliselt mõtled siis manuaalil ja automaadil on erinevad plokid või lahendatakse see asi ära lülititega?Näiteks omega b 2.0 x20xev plokk sobib ka vectra b-le sama mootoriga aga 2.5 ei sobi kuna TB on väga erinevates kohtades ja diislil vabs.teispool mootorit.See raudpatsi plokk numbri järgi on tõesti kataloogis 2.5 oma
Sinu Astra originaal plokk on 253 algusega (25315547A) ja sobib ainult 1.8 astra või zafira A 1.8 plokk 1:1.
Mingit el.skeemi lappasin ka ja kui sul manuaal siis sidurilüliti on kahe klemmiga see odavam ja pidurilüliti oli ka hõredate jalgadega..Kui sul on lähteandmed kehvad soovitaks igaks juhuks mitte lisatulesid vilesid piduri ahelasse ühendada.
See on sinu astra skeem, panin selle hollandi foorumist ajama ja neg.tagasisidet ei olnud asja kohta.

https://www.upload.ee/image/6835340/Untitled.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Raudpats teab täpsemalt...kus 2.5 see pistik on ja kere küljes poldid?Ees paremal amordi juures?

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 27 Mär 2017 19:55
Postitas Raivz
Omega Sport Packet kirjutas:Paras mäsu su seal kapoti all väga universaalne see moodul siiski ei ole.Kui sa loogiliselt mõtled siis manuaalil ja automaadil on erinevad plokid või lahendatakse see asi ära lülititega?Näiteks omega b 2.0 x20xev plokk sobib ka vectra b-le sama mootoriga aga 2.5 ei sobi kuna TB on väga erinevates kohtades ja diislil vabs.teispool mootorit.See raudpatsi plokk numbri järgi on tõesti kataloogis 2.5 oma
Sinu Astra originaal plokk on 253 algusega (25315547A) ja sobib ainult 1.8 astra või zafira A 1.8 plokk 1:1.
Mingit el.skeemi lappasin ka ja kui sul manuaal siis sidurilüliti on kahe klemmiga see odavam ja pidurilüliti oli ka hõredate jalgadega..Kui sul on lähteandmed kehvad soovitaks igaks juhuks mitte lisatulesid vilesid piduri ahelasse ühendada.
See on sinu astra skeem, panin selle hollandi foorumist ajama ja neg.tagasisidet ei olnud asja kohta.

https://www.upload.ee/image/6835340/Untitled.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Raudpats teab täpsemalt...kus 2.5 see pistik on ja kere küljes poldid?Ees paremal amordi juures?
Mäsu oli jah, sest nii oli lihtsam rullidelt juhtmeid kerida. Ja termosi lõigata. Ja selle nimel, et kunagi ehk õige mooduli leian ei jäta hetkel küll võimalust kasutamata, et praegu seda moodulit ära kasutada. Juhtmete pikendamine ja korralikult riideteipi mähkides ei jää nüüd küll minu tehtu tehase juhtmestikust kehvem ja vähem kaitstud. Moodul jääb ka kenasti aku ja EGR klapi vahele vägagi soliidselt. Võibolla saab veel isegi aku ja ABS-i vahele mooduli ära mahutada. Eks aeg näitab kui asja päris korralikult(St siduripedaal külge) tööle panen.
Mooduli koha pealt, mina pole veel mitte ühestki lammarist saanud oma päringule vastust, kus pakutaks kasvõi 1-t püsikiirus moodulit. Ja kunagi ühel Mazda 626-l vahetasin mootorit, tal oli ka püsikas. Mooduli pistik oli mälu järgi identne Opeli omaga. Selle põhjal tundub, et trossiga moodulid on üsna lihtsad oma ehituselt ja tööpõhimõtetelt. Muidugi, tegemist minu arvamusega ja ei pretendeeri absoluutsele tõele.

Sinu skeem tundub ilma tõlget kasutamata sama välja nägema, kui TIS2000-st. Kõige suurem erinevus on see, et A pistik püsikamooduli ja A pistik CC lüliti vahel on puudu veel pidurilüliti teised kontaktid.

Seoses automaadi ja manuaali erinevusest, siis TIS2000 skeemi järgi lähevad nii automaadil kui manuaalil "kasti signaal" D klemmi kaudu.

Selline on minu auto pidurilüliti
Pilt
Ja see on see kirjaklambri "rats" mis sai olude sunnil tehtud. Kirjaklamber on hoopis teiste kontaktide vahel, nende mis on vaid püsikale mõeldud.
Pilt
Tegelikult on tempomaadiga sõidukitel selline lüliti, mille täna sain kätte.
Pilt
Mitte midagi ei lisanud ma piduritulede ahelasse, kõik on nii nagu tehasest tuli.

Siduripedaali lüliti pistik on selline
Pilt
Ja seal siis on selline "lahendus" hetkel, prooviks. (Kavatsen kuskilt lammarist endale leida teist tüüpi pistiku ja sinna sobiva lüliti asemele panna)
Pilt

Kõik mu lähteandmed on TIS2000-dest ja tulemused reaalselt multimeetriga üle kontrollitud. Päris suvaliselt ma ka kirjaklambriga oma autol ega klientide autol ei tee ühendusi.
TIS2000 skeem pdf kujul
Selgitused, kuna TIS2000 mingil põhjusel print screene ei luba teha.
Pilt

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 27 Mär 2017 21:06
Postitas raudpats0
Omega Sport Packet kirjutas:
Raudpats teab täpsemalt...kus 2.5 see pistik on ja kere küljes poldid?Ees paremal amordi juures?

püsika servo siis on paigaldatud parema vedrukannu külge.pistik ripub põhimõtteliselt samas kohas kus ka jahutusvedeliku taseme anduri ots. 95 aasta rippus ka osadel salongifiltri kohal.

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 28 Mär 2017 23:31
Postitas Anz69
raudpats0 kirjutas:omega v6 mootori tross on suht lühike jah. r4 oma peaks olema samas pikkuses.
v6-el just pikem tross, kuna läheb mootori etteotsa, r4-jal jooseb tross tagant kohe drosselkapi külge.
endal vana omegaga ära proovitud juba :D

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 29 Mär 2017 19:36
Postitas Raivz
Nii. täna oli viimaks see päev kui sai ka maanteekiirusel püsika ära proovitud. Toimib.

Küll aga oli uue pidurilülitiga probleem. Nimelt oli seal väike praak.
Esimesel pildil siis kontaktid, mis peavad koos olema.
Pilt
Need kontaktid ei tohiks koos olla.
Pilt
Sisemus
Pilt
Välimised, kolllas/oransid kontaktid on siis piduritulede jaoks ja alumised hõbedased on püsika jaoks.
Pilt
Probleemne koht. Ilmselt plastiku vorm natuke kehvem tulnud ja 2 klemmi puutuvad kokku, mis kokku puutuma ei pea.
Pilt
Probleem lahendatud. Pole küll kõige kaunimalt ära freesitud, aga enam ühendust 2 klemmi vahel pole.
Pilt

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 30 Mär 2017 22:48
Postitas Omega Sport Packet
Pilt

25315547A

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 30 Mär 2017 23:05
Postitas Omega Sport Packet
Tis`i pole uurinud aga kas ta ploki numbrit ennast ei näita seal?

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 31 Mär 2017 01:09
Postitas raudpats0
616a lõpuga läks külge .
ja töötab nagu räägiti siin ennemalt.

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 31 Mär 2017 12:59
Postitas Raivz
Omega Sport Packet kirjutas:Tis`i pole uurinud aga kas ta ploki numbrit ennast ei näita seal?
Mina seal ei suutnud ploki numbrit küll leida.
Võibolla ei oska lihtsalt piisavalt hästi kasutada/leida või on midagi programmist/andmebaasist välja jäetud, et mahtu vähendada. Nagu Autodata kautab vanemad autod ära uuematest versioonidest.
Aga hetkel töötab ka see plokk ja mina olen rahul. Anomaaliaid ei tähelda.

Olen pm aasta jagu vaikselt püsikamoodulit otsinud. Ja sidurile lülitit. Ja ütleme nii, et siiani pole leidnud. Nüüd juba ligi nädal ka lammarites taas päring sidurilülitile koos pistikuga üleval. Vastuseid pole.
Ka kui kuulutustes autosid jälgin, siis seal samamoodi, pole püsikaid. Vähemalt neil 1,8-tel. X18XE1
Samas oleks tegu Z18XE-ga, ehk siis 92kW mootoriga, siis sellel peaks saama vaid kangi ja diagnostiga püsika tööle. Ilmselt siis ka Z18XEL mootoril. Seal peaks gaasiklapp elektriline olema.
Kahjuks pole tuttavat kellel oleks selline auto, et hüpoteesi proovida.

Vaikselt hakkab tunduma, et ostangi selle odavama sidurilüliti (50€ selle kalli lüliti eest on ikka mõtetult palju) ja teen ise uues otsad otse lülitile külge, kui muud moodi ei saa. Mind ennast ei sega, kas sidurilüliti on või ei, aga kui keegi teine püsikaga sõidab, siis võib ära ehmatada, kui pöörded sidurit vajutades üles lööb.

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 31 Mär 2017 20:39
Postitas Omega Sport Packet
Tore kui töötab:)Püsikas peaks olema lisavarustuses?Mäsu all pidasihn silmas seda, et nikerdamist omajagu ennem kui tööle saad.See, et juhtmepoolid seal ja korraliku tööd tehakse näpud püsti.Sa oled asja seal läbi töötanud.Seleta palun rahvale lahti, mis seal sidurilülitis nii erilist on kuidas toimib ja mis vidinad seal pidurilülitis veel lisaks on?Selline spiraal traat ja siis see punane asi nurgas.
Täname

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 31 Mär 2017 23:07
Postitas raudpats0
kui käigu välja lükkad siis ca 3000 pöörde pealt peaks püsikas ise maha jooksma. 96 kw diislil tegi nii.ja 100kw bensukal ka.

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 28 Apr 2017 00:36
Postitas sten82
Mu Omega B'l on 4 klemmiga pistik, kuid ka teise auto pealt sain 2 klemmiga lüliti. Otsisin just, et kes teab, mis eesmärk teisel kahel klemmil on. Seega tänud, sest kui teised kaks kirjaklambriga ühendasin, töötab püsikas laitmatult. Ise ostsin 2.5 v6 pealt jupid ja läksid X20XEV mootorile. Kinnitasin originaal kohale, väike jõnks jäi trossile, kuid see ei sega korrektset toimimist.

Re: Astra G püsikiirus mooduli paigaldus

Postitatud: 03 Mai 2017 19:10
Postitas Jospa
Mul polegi sidurilüliti pistikut kuna auto oli varem automaat. Ei teagimida nagu teha, püsikas küll toimib...ehk toimiv süsteem on peal aga minu autopwal ei funka. Ei teagi kuidas läheneda, vana omanik ütles.et peaks selgeks tegema arvutiga et tegu on manuaaliga nüüd. Ei sokagi nagu midagi teha....ahto kunagi saatis autodata pildi vist et kuhu sidurilüliti ühendub aga võta näpust! Mina aru ei saa, püsikat toimima saada tahan nagu väga-väga. Sidurilüliti lihtsalt vedeleb. Võibolla on seal see pistik aga mina näinud ei ole, kuskil peida aga kahtlen