ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Kaasa arvatud kütusekulu ja muu tehniline jutt
Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 321
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas SilverASH »

Okey, ühtegi tulukest mul armatuuris üleliigselt ei põle ja minu meelest ka süüte sisse keerates check-up'iks süttib ka mootori tuluke kenasti. Tööle läheb paugust ja üldiselt toimib ka kenasti.
Lihtsalt miks arvasin veel, et võiks olla väntvõlli andur on see et, vahepeal on masin iseenesest kiirendanud, kui ma ühtlaselt jalg gaasi liigun vooluga kaasa. Aga vist võis ka tühikäigu mootor olla.
Muidu kergelt pöörded kõiguvad vahepeal ja mõnel korral on isegi nagu välja surnud aga järgmisel hetkel töödab jälle.
Mul oli isegi kerge lootus, et oleks vända andur läbi ja et see omakorda põhjustaks käimakasti pauku - käimakast pidavat ka vända andurilt ju infot saama, kuigi ekspert ma pole. Äkki sain valesti aru.

Keegi Tallinnas viitsiks muidu arvuti järgi visata mu masinale?
Viimati muutis SilverASH, 06 Juun 2016 10:18, muudetud 2 korda kokku.
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3456
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas Rax »

Tühikäigu mootor puhtaks ja käib edasi. Akuga saad seda kontrollida, kas klapp liigub ilusti. Võta juhtmed ja lase korraks aku pealt vool tühikäigu motole. Kuid ise arvan et tühikäigumootoris viga ei ole. Hullult tundub et vända andur hakkab minema, mis siis et vahest töötab masin puhtalt. Alguses kõigub, siis sureb ja lõpuks ei käivitu ka enam paugust või üldse. Pikk jutt s**t jutt, aga jagan arvamust. Kuid nagu ikka lase arvutiga vaadata kas on RPM viga sees. Ja ära tee nagu mina eelmisega, vahetasin õhulugejast tühikäigu mootorini asju, ega vaadanud ennem arvitiga.
See kas kast on seotud vändaga, võiks ju olla loogiline, kuskilt peab ju infot saama, aga ega minagi selles kindel pole. Esimene automaat mul omegaga.
56232754
Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 321
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas SilverASH »

On ehk kedagi soovitada, kes saaks mõnel õhtul arvuti järgi ühendada masinale? Tallinnas siis, parim oleks Kesklinn/Lasna aga muidugi on mujale ka võimalus liikuda :) Kindlasti saaks vaev ka tasustatud vastavalt soovile :)
Tahaks neid veakoode lugeda küll, vaadata kas ka teisi on ja ehk on ka vanad alles.
Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 321
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas SilverASH »

Esiteks ütlen, et ei hakka uut teemat tegema, pole vajadust ma arvan. Küll aga võib paremasse alamkatekooriasse tõsta, kui see sobilik enam pole :)

Sai siis täna diagnostika aparaat masina külge ühendatud ja vaatasime mis ta sealt välja loeb. Siinkohal tänud Martink91 'le!
Näitas siis lõpuks 4 viga:
73 mass airflow sensor voltage low
57 idel air control voltage low
Fuel tank ventilation 0
P0730 gear ratio incorrect

Vana viga mis polnud aktiivne oli vända andur. Hetkel kustutasime ära, eks näis kas tuleb tagasi.

Nüüd samal ajal ei olnud ühendatud tühikäigu mootor. Sellega juhtus selline lugu, et puhastasin teda nii igaks juhuks, kuna ta nägi seest väga värske välja ja kena kerge puhas õlikiht oli ka peal. Aga kuna mul hetkel õli polnud siis läks ka meelest õlitada vb probleem selles. Igaljuhul enam ei lähe masin tööle kui tühikäigu mootor järgi on. Ühendan pistiku lahti ja töötab peaaegu paugust. Pöörded nii ~50 kõiguvad ilma tühikäigu mootorita.
Minek ei ole ka ühele 3.0 mootorile omane. Kuidagi uimane on.

See fuel tank vetilation on seotud mass airflow sensoriga. Et kui seal MAF 'is viga siis pidi paagi tuulutuse kinni lükkama.
Viga 73 võib tuleneda ka 57'st - sain nii aru. Eks näis, kui tühikäigu mootori korda saan, et mis lood siis on.
Samas oli vana viga vända anduriga sees, mis polnud küll aktiivne aga äkki on ka see siiski läbi...
Ja see käimakasti viga on mingi suvaline genereric error, mis ei ütle midagi erilist. Vaid seda, et käimakast vahetab miskipärast käike valesti. Ilmselt sealt mu pauk ka tuleb. Kas võiks olla ikkagi vända anduriga jama?

Edit:
Ja läks meelest mainida, et masina temp'i näitas arvuti 95 kuni isegi 99 vms. Praeguste ilmadega ja linnasõit (mõõtmise ajal seisime ja mootor töötas) - on normaalne? Näidik ise näitab nii 90 - 93 vastavalt arvuti näitudele siis.
Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 321
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas SilverASH »

Ahjaa - veider oli, et vahepeal ei põlenud mootori rikke tuli, kuigi oleks pidanud põlema. Ühendasin vahepeal tühikäigu andurit lahti ja kinni. Kui auto välja suretasin ja uuesti tööle panin siis hakkas tuluke küll tööle aga blinkis hästi kiirest kohapeal seistes, sõites blinkis aeglasemalt.
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3456
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas Rax »

No ta ei lähe iga rikke korral põlema.Tühikäigu mootorit ei pruugi näidata, vända oma samuti.(mootorituli)
Tegemist pole mingi nuti autoga.
56232754
Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 321
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas SilverASH »

ragenor kirjutas:No ta ei lähe iga rikke korral põlema.Tühikäigu mootorit ei pruugi näidata, vända oma samuti.(mootorituli)
Tegemist pole mingi nuti autoga.
Selge, sellisel juhul lähevad kuu alguses mõlemad vahetusse ja asi kindel. Vb peaks ka MAF anduri ära vahetama aga kõigepealt tühikäigu mootor.
Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 321
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Õli lekke probleemid.

Postitus Postitas SilverASH »

Sain tühikäigu mootori tööle. Klapp oli kinni jäänud, peale puhastamist - lasin WD-40 veidi sisse ja andsin otse voolu peale akult. Tõmbas klapi liikuma ja järgi ühendades töötas. Probleem iseenesest kadunud ei ole - vahepeal jätab nagu korra vahele aga seda harva. Minek on nüüd hea.

Aga mul on uus probleem - õlileke. Hakkasin temperatuuri anduri probleemi otsima ja vaatasin, et põhi täitsa õline. Viskas ka vahepeal õli taseme viga. Ära on kadunud terve liiter õli 1000km peale.
Alles hiljuti vahetasin klapikambri kaane tihendeid. Korra läks ka mootor keema, kui eelmine omanik oli aku juhtmed halvastu ühendanud ja ventikate releesse minev kaabel lahti tuli. Lisaks vahetasin eraldi ka veel hiljem õli ja õli filtri.
Nüüd hetkel on kogu karter alt õline. Kui põhja alune plastik maha võtta, et rihmasid näha siis ka rihmade tagant on kõik mootor õline ja plögane. Tundub, et õli piir jookseb kusagilt sealt, kust vist mootori rihmad plastik katte taga on, alt äärest... Kui õigesti aru saan siis mootori rihma ju niisama näha pole (ka põhja alt). Need esimesed rihmad mida näha on, on vist mingid muud eks?
Samuti vasaku külje pealt tundub, et õli piir jookseb õli filtri juurest.
Nagu aru sain kuskilt siis kas karter koosneb 3'st jupist? Kõigil tihend vahel?

Mis võiks olla põhikohad kust läbi laseb õli? Kui klapikambri kaane tihendeid vahetasin siis üritasin ka seda karteri tuulutust puhastada aga see ei tundunud üldse must. Suht puhas oli, samas ma ei tea kas ma kõik õiged kohad välja otsisin. Antud juhendi pealt vaatasin: http://oldsite.omegaowners.com//forum/Y ... 1285583967" onclick="window.open(this.href);return false; - viimasel 5 pildil olevaid kohti ma näiteks oma arust ei leidnud. Samas tahtsin kiirelt kokku ka asja saada ja ei süvenenud tookord korralikult aga kõik ülejäänud kohad olid suht puhtad.

Lisan ka, et ei tundu et plokikaane vahelt ajaks õli. Miks seda arvan, on see et mootori õli sees ei tundu olevat jahutusvedeliku, kõna puhas õli on. Samuti ei ole jahutusvedeliku sees õli. Tundub puhas ja vesine lihtsalt. Maitsesin isegi, õli oli õli ja jahutusvedelik jahutusvedeliku maitsega :D Ei mingeid lisandeid.
Ei tossa ka eriti. Tööle pannes on väike pahvakas ja sumpsist näha on, et tossu tuleb aga ei miskit ulmelist minu meelest. Tundub ka selle koha pealt ok.

Proovin õhtul mõne pildi ka teha lekkest, ehk aitab rohkem aru saada. Suht segane jutt tuli vist :/
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3456
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas Rax »

Sooja mootoriga kapotialune kärssama ei hakka? St õli põlema. Kas oled kindel et klapikaaned sirged. Omal oli just see häda et juhipoolne ei jäänud pidama, aga leke ja kärssamine kadus iseenesest.
56232754
Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 321
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas SilverASH »

ragenor kirjutas:Sooja mootoriga kapotialune kärssama ei hakka? St õli põlema. Kas oled kindel et klapikaaned sirged. Omal oli just see häda et juhipoolne ei jäänud pidama, aga leke ja kärssamine kadus iseenesest.
No vahepeal nagu kerge hõng oleks üleval. Lähen täna täpsemalt vaatama. Puhastan mootori alt nii palju ära kui saan ja lasen töötada - kuulan, nuusutan, vaatan kõike mida saab.
Teen pilti ka.
Ise lugesin vahepeal ja arvan, et üks koht kust läbi tuleb on õli filtri juurest. Kui sealt selle kaane maha keeran siis ilmselt jookseb kogu õli välja? Või on seal taga kuskil mõni klapp mis suure osa kinni hoiab?
Iseenesest peaks leke päris korralik olema.

Küsimus - kui õli ja jahutusvedelik omavahel ei segune mitte mingit pidi, siis kas võib kindlalt öelda, et kuskilt mootori ploki vahelt õli leket pole? Tundub jubedalt kuskilt sealt piirilt. Samas kui enne sealt ei lekkinud siis miks nüüd peaks äkitselt?
Kasutaja avatar
SilverASH
Klubiliige
Postitusi: 321
Liitunud: 04 Apr 2016 17:23
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas SilverASH »

Ahh, õlilekke koha pealt on pildid igaljuhul selged - ikka klapikambri kaan aga tundub, et vaid üks (juhi poolne). Kõige eest otsast/nurgast tilgub nii, et kolde peale ei tilgu, seega kärsakat ei ole ka.
Lisaks tuleb õlifiltri kaane vahelt ka. Ilmselt jäi tihend alla kuidagi halvasti, kui vahetasin.

Kaantega seoses küsimus ka - nimelt ostsin millalgi 3.0 saabi kaaned, mis pidavat 1:1 'le peale istuma. Aga ei istu! Kaantel on enda poolkuud, mitte nagu Omegal tihendiga tekitatud. Teiseks küünalde avad on Omegal madalamal ja Saabi kaantel ei ole küünalde avade juures nö seinte pikendust alla, vastu küünalde pesa kaela. Ehk siis mis öelda tahan, on see et kui Saabi kaaned peale panna siis upuks küünlad õli sisse kohe ära. Kaante ja küünalde juurde jääb ava sisse, kuna Saabi kaantel pole neid seinu.
Siit ka küsimus, kas kellegil on võimalik keevitada nendele kaantele alumiinum rõngad, et küünlad õli sisse ei upuks? Saaks Saabi tihendi panna ja sellega lahendaks kõik probleemid. Need Vectra kaaned pole just odavad... Ja ise ostsin Saabi kaaned valesti :/ Kasutaks siis ära, sest muidu sobivad kui see koht ära keevitada ja saabi tihendit kasutada.
GertK
Huviline
Postitusi: 763
Liitunud: 16 Nov 2011 16:52
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas GertK »

Alumiiniumi keevitamine on 10€ cm nii et suhteliselt kulukaks läheks. Kui 2.6 kaaned sobivad siis ma hakkan lammutama reedel autot.
● 5866 5966
Mercedes-Benz ML350 06' [761BBX]

Wir Rasen Nicht, Wir Fliegen Tief :twisted:
MartinQ
Huviline
Postitusi: 61
Liitunud: 05 Veebr 2014 11:04
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas MartinQ »

Sellest tuleks ilmselt paras porno välja ja krt seda teab, mis asendist pärast nö kõveralt istuma jääb ja kuskilt ikka lekib..
KKkaaned ei ole Omegal päris need asjad, mida ise tuunida.
Sõidukite ja haagiste rent Tallinnas
facebook.com/luxtransfeer - LuxTransfeer limusiinide rent Tallinnas ja harjumaal
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3456
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas Rax »

Pigem jh võtta kuskilt kaan ja hakkata igast otsast mõõtma kas on sirge.
56232754
Kasutaja avatar
Tomzz
Administraator
Postitusi: 2264
Liitunud: 24 Jaan 2010 12:13
Auto: Ainult head autod😎
Asukoht: P.ä.r.n.U
Tänanud: 91 korda
Tänatud: 78 korda

Re: ATM - Gaasi kiirel lahtilaskmisel pauk - palun abi!

Postitus Postitas Tomzz »

SilverASH kirjutas:Ahh, õlilekke koha pealt on pildid igaljuhul selged - ikka klapikambri kaan aga tundub, et vaid üks (juhi poolne). Kõige eest otsast/nurgast tilgub nii, et kolde peale ei tilgu, seega kärsakat ei ole ka.
Lisaks tuleb õlifiltri kaane vahelt ka. Ilmselt jäi tihend alla kuidagi halvasti, kui vahetasin.

Kaantega seoses küsimus ka - nimelt ostsin millalgi 3.0 saabi kaaned, mis pidavat 1:1 'le peale istuma. Aga ei istu! Kaantel on enda poolkuud, mitte nagu Omegal tihendiga tekitatud. Teiseks küünalde avad on Omegal madalamal ja Saabi kaantel ei ole küünalde avade juures nö seinte pikendust alla, vastu küünalde pesa kaela. Ehk siis mis öelda tahan, on see et kui Saabi kaaned peale panna siis upuks küünlad õli sisse kohe ära. Kaante ja küünalde juurde jääb ava sisse, kuna Saabi kaantel pole neid seinu.
Siit ka küsimus, kas kellegil on võimalik keevitada nendele kaantele alumiinum rõngad, et küünlad õli sisse ei upuks? Saaks Saabi tihendi panna ja sellega lahendaks kõik probleemid. Need Vectra kaaned pole just odavad... Ja ise ostsin Saabi kaaned valesti :/ Kasutaks siis ära, sest muidu sobivad kui see koht ära keevitada ja saabi tihendit kasutada.
Huvitav kas neid Saabi kaasi niipalju erinevaid? Sellesuhtes,et venna 3,0 on need peal ja õlileketest sealt pole nagu haisugi. Ps! Kusagil kunagi jái silma mingi know how kus sinna toksiti mingid pikemad torujupid sisse,et küûnlad õlis ei upuks. Aga mis lábimõõduga need avad ja mis magerjal see oli ma ei tea öelda.
Old Opels Never Die,They Just Go FASTER!
Y32SE + LSD manu/3,2 ATM /3.0 manu
Vasta