K: omega b roolilati kohta

Kaasa arvatud kütusekulu ja muu tehniline jutt
Vasta
jyrps

K: omega b roolilati kohta

Postitus Postitas jyrps »

Selline küs. siis ,et kui auto käima panna kohapeal ja rooli kiiremalt edasi tagasi jõnksuda siis väike nagu loks oleks sees ,kas see normaalne või on siin mineku äärepeal roolilatt ?Kui mootor seisab ja nõksutada rooli edasi tagasi ei ole mingit loksu .
Tuju
Huviline
Postitusi: 162
Liitunud: 15 Apr 2009 22:18
Asukoht: Tallinn

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitus Postitas Tuju »

Oomegal ei ole roolilatti, on roolikarp kus võib loks olla või siis pendel hoova puks läbi mida saab ka eraldi vahetada.
Kiiret pole aga jõudma peab !
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitus Postitas Tim »

Roolikarbi peal on üks polt ja vastumutter.Seda polti peale keerates saab esialgu väikese loksu ära kaotada.Aga selle poldi keeramisega tuleb üsnagi ettevaatlik olla,nimelt on keskmises asendis(rool otse)roolikarbis nö.tigu võll(õiget nime ei oska kohe hoobil pakkudagi)kulunud aga kui rooli keerata siis see kulunud koht kaob ära ja kui liiga palju oled seda polti peale keeranud,siis võib roolikarbi hetkeks kinni kiiluda.
Ise käisin kruvikas ja mutrivõti kaasas ühel vaiksel maantee lõigul rahulikult katsetamas ja umb.aastakene on rahu majas olnud.
Jutt ehk veidi segane aga kui tuhkagi aru ei saanud siis ära seda polti roolikarbi peal igaks juhuks ise keerama hakka!

See,et roolis mootori töötamise ajal väike loks sees on ja kui mootor ei tööta siis ei loksu ongi tavaline nähtus roolikarbiga roolivõimendi süsteemi puhul.Nt.keera rool täiseti põhja ja jäta siis mootor seisma ja kohe kui roolivõimendus ära kaob,kisub rooli natuke keskasendi poole tagasi.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
siimryytle

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitus Postitas siimryytle »

Küsiks teema jätkuks ka taolise küsimuse nimelt auto koha peal ( mootor ei tööta) on rooli loks ,kui käima panna siis tühi käigul on väike rooli loks ja kui tuure anda siis kaob ära mõneks ajaks, millest selline jama ? : )
jyrps

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitus Postitas jyrps »

Täna katsetasin ka auto seismise ajal rooli kiiremate liigutustega edasi tagasi vändata jah õrn loks on sees täitsa olemas aga ei häiri miski hetkel lihtsalt uurisin kuna mingi tarkpea rääkis ,et omegatel põhi probleem rooli latt ja selle taastamine on väga kallis.Ise pole väga tark mehhaanik ja ei osanudki algul muud arvata.Kui rool välja keerata sõidu ajal kurvis siis tundub nagu alguses ta ikkagi kiskus rooli ise keskasendisse kergemini tagasi kui praegu kas see võibki olla tingitud sellest poldist.
ryblik1

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitus Postitas ryblik1 »

kõigi eelduste koaselt käib jutt pikkivardast. seal kaks liigendit, plus kont plus neli rooliotsa ka veel takkapihta. kui ühes liigendis on lõtk siis see tapab järest ka ülejäänu ära.
pikkivarras b osa uus on ca 750-1100.-
rooliotsad uued ca 80- 200.-
kondi puks kui on lahtikäiv variant siis oli vist ala 130.- või tsiba kallim.

kui tahad originaal osa taastada siis tartus oli see tänasel päeval 350.- munakas. saab teha ükshaaval ja kestab.

zarniir võib lõtkuda ja ka õõtsapuks.
need osad on väga odavad

Tartus kui kellegil vaja omega A või B d remontida siis võib julgelt mulle helistada, töökoja tund on omega omanikele auto lihtsuse tõttu 200.- keevitustöö 300.- tund.

nb samuti on mul laoseisus kasutatud esisilla detaile kõigile variantidele. Samuti saab ka kõike muud tööd nende autode juures teha. värvimisest elektrini.

Edu lõtku tagaajamisel!!!
sim

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitus Postitas sim »

kesmine roolivarras/ pikkivarras B omegale maksis aasta tagasi tallinna Forsis 400.-
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu

Re: K: omega b roolilati kohta

Postitus Postitas Tim »

jyrps kirjutas:Kui rool välja keerata sõidu ajal kurvis siis tundub nagu alguses ta ikkagi kiskus rooli ise keskasendisse kergemini tagasi kui praegu kas see võibki olla tingitud sellest poldist.
Siis ongi kõik kokkujooksud/kalded ja muu roolivärk korras,kui rattad(rool ka muidugi) tahavad end sõidu ajal tagasi otseks keerata,nii peabki asi olema.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Vasta