mure tööle jääva ventilaatoriga.

Kaasa arvatud kütusekulu ja muu tehniline jutt
Vasta
Ronja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Ronja »

Ja kasutasin otsingut aga vastust eileidnud.
Mure siis järgmine, et ventikas jäi auto seisma jättes peale ja hommikuks oli aku tühi. Nii kui täkujuhtmest särtsu sai hakkas ventilaator jälle tööle kohe.
Hea inimene kes voolu andis võttis miski lüliti sealt ventilaatori küljest lahti ja siis jäi seisma. Sain koju sõita, et maja ees jälle käima ei jääks. Mina seda aga sealt näppida ise eijulge, et seda kinni-lahti vastavalt vajadusele võtta, kuniks korda saab. Nüüd olen aga dilemma ees, üks ütleb, et ventika andur tuleb ära vahetada, teine et relee. Kuna endal igapäevaselt käepärast remontijat pole võtta siis vaja see vajalik jubin ära osta ja lasta ära vahetada. Aga kumb siis ? Ja sõita ju tahaks :)
Kuna kolisin ja inimene kes autot remondiks on pea 90 km kaugusel, siis lihtsalt näitama sõita kh tobe kui kohe vajalikku jubinat pole. Ja kohaliku remondikoja töökvaliteet teadmata :)
Et siis kas on võimalik niimoodi öelda jutu põhjal, et mis siis vahetada tuleks ? Või on kedagi Tln-Tartu mnt-l Kose kandis ja saaks seda asja oma silmaga vaadata ?

ette tänud,

r.
Oomiposs
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Oomiposs »

Keegi teadjam võiks rääkida selle ventika nn sidurist mis eksisteerib. Et kas see võib olla kinni kiilunud? :?:
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Tim »

Oomiposs kirjutas:Keegi teadjam võiks rääkida selle ventika nn sidurist mis eksisteerib. Et kas see võib olla kinni kiilunud? :?:
Sidur-mis sidur,kus kohas?


Tundub mingi relee jama pigem olevat,kui termoandur läbi oleks siis peaks süüte välja keeramisel relee voolu ära katkestama ja ikkagi ei tohiks ventilaator tööle jääda.
Ja see varjant,et ventika küljest pistik lahti võtta võib sellega lõppeda,et üks hetk mootor keeb,maanteel on küll tõenäosus väga väike aga linnas või külavahel vaikselt sõites on temperatuuri seier varsti punase ala peal.
Viimati muutis Tim, 29 Juun 2010 14:58, muudetud 1 kord kokku.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
siidisaba
Klubiliige
Postitusi: 1063
Liitunud: 13 Jaan 2009 18:56
Auto: Opel
Asukoht: Soome
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas siidisaba »

Tegemist temperatuuri anduriga mis läbi minnes enam ei funka ja sellest jääb ka ventikas tööle. Enda autol tegemist 3otsaga anduriga. Omal 2 korral sellepärast aku tühjaks jooksnud, kuna ventikas ei lõpeta peale jahtumist tööd, vaid töötab kuniks akut jätkub.
Keep going- everything you need will come to you at the perfect time ;)
y2k87
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas y2k87 »

Endal oli alles selline jama vectraga, aga ma usun, et sul sama teema. Ventikal peaks kapoti all olema kaks releed(kui jutuks 2.0 eco). Peaksid need olema rohelist värvi. Ise tegin kindlaks selliselt, et hakkasin järiest releesid välja tõmbama kuni ventikas vait jäi. Asemele istus tavaline tulede relee nelja klemmiga.

Välimuselt peaks olema ta selline:
Pilt
Ronja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Ronja »

Ja ka siin tuleb teemat vaadates välja kaks erinevat arvamust - relee ja andur. Täna oli vent taga, käisin ennelõunat sõitmas oli ka paar peatust, eijäänud tööle. Aga põhiliselt oli sõit siiski trassi peal, natuke oli linnasõitu aga väga vähe.
innu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas innu »

pakun et andur aga niisama pole mõtet vahetada mõõda või lase mõõta anduri takistust külmamootoriga on andur katkestuses jahutusvedeliku kuumenedes ühendatakse klemmid omavahel. seal on kolme klemmiga andur kahe ahelaga mõõda mõlemaid. Tartus võin seda ise teha.
andur aksab umbes 150 EEK.
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Tim »

Kui süüde välja keerata siis jääb töötav ventilaator seisma.Aga termoandur ise ei rakenda ventilaatorit tööle,seda teeb ikkagi relee.
Kui relee viga ikkagi on,siis kasvõi ajutine varjant on relee lahti võtta ja selle kontaktid üle kontrollida,seal veel väikene vedru mis kontakte lahutab jne.See relee lahtivõtmine aga nõuab pisut oskusi ja tehnilist taipu,tundub et teemaalgataja ise ei oska ja ei julgegi.Et kas või siis see kohalik autoremonditöökoda ehk oskab esialgu aidata.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Ronja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Ronja »

Teemaalgataja on naisterahvas nii et pigem jääb oskustest puudu :)
Kahju et Tartusse asja eiole... 150 km nats palju selle jaoks maha sõita...
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Tim »

Käisin siis ise huvipärast kapoti all asja uurimas.Relee nr.3(sinine korpus),võtsin selle lahti ja näpuga kontaktid kokku...ja ventilaator töötab(süüde muidugi väljas).

Kontrollisin korra veel autodatast asja ja pilt mis ma ennem panin on natuke eksitav,nimelt on see relee karp sellise auto oma millel pole AC´d,mäletamistmööda on teemaalgatajal aga autol kontitsioneer.
Seega on vaja ainult vahetada relee nr.3(sinine).Relee nr.4(roheline) on juba konditsioneeri süsteemiga seotud(kompressori sidur)
Uus pilt,seekord siis sellise auto oma millel on AC(konditsioneer)
Pilt
Viimati muutis Tim, 29 Juun 2010 14:57, muudetud 2 korda kokku.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Q-tok »

Aga kellegil oskajal võiksid lasta igaks juhuks ventika releed testriga ülemõõta kas on korras,kui ei ole vaheta ära,kui on töökorras siiis vaheta termoandur ja siiis vast töötab,rohkem ei oska pakkuda miskit.
Ronja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Ronja »

Aitäh teile kaasamõtlemise eest. Lähen uurin kas kohalik garaaz lahti :)
Ehk saab abi sealt.
TOm_K
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas TOm_K »

minul oli sama jama. relee kiilus kinni ja vent undas kasvõi 2h järjest. kuna mul konditsioneer ka, siis on mul veel üks vent (kondi radika tarbeks.) õigel vendil (mootori jahutuse omal) võtsin kaitsme välja ja tahtsin näha kas see teine vent ka hakkaks radikat jahutama. toimib. siiamaani. pool aastat juba :D
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Tim »

Kudas on,kas korras või on mootor keema läinud?
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Ronja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: mure tööle jääva ventilaatoriga.

Postitus Postitas Ronja »

Aitäh muretsemast :)
sain ka nüüd lõpuks jälle netiavarustesse.... Enam pole probleemi olnud, relee olevat korras. Arvati, et temp.andur must või miskid asjad äkki jäid kokku seekord, et peale jäi.
Või miski kotermann pesa teind kapoti alla :)
Vasta