DIY: "The Impossible"- Valge taustavalgus FL kellad+compu

Siia kogunevad õpetused/juhised omegate kohta. Nii ka võõrkeelsed
Vasta
M2x
Huviline
Postitusi: 318
Liitunud: 04 Apr 2013 12:23
Auto: E39 530D
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

DIY: "The Impossible"- Valge taustavalgus FL kellad+compu

Postitus Postitas M2x »

Sellest saab nüüd ilmselt hot topic, kuna ei leidnud mina eriti netist materjali FL kellade valgeks tegemiseks. Kõik räägivad, et ei saa ja ei saa. Ma võtsin ploki tuppa ja harutasin tasapisi laiali, mõttes klassikaline "how hard could it be". Tuli välja et polegi eriti.
Kahjuks avastasin, et pildimaterjali salvestamise jätsin pooleli, aga mul jutt voolab nii hästi, et maalin tegevuse ette. ETTEVAATUST JÜRTS! ühe pildi jaoks läheb teatavasti vaja tuhat sõna...

Niisiis, eeldan et kellaploki saate iseseisvalt kätte. Alustasin kompust. Nurkadest 2 ristpeakruvi välja. Lapikuga rahulikult pealmine kate maha kangutada- neljast nurgast clipid- tasakesi, plastik võib rabe olla. Edasi lähed kompu korpuse klippide kallale, samuti neljas nurgas. Idee poolest toimib kõigil sama süsteem, alustad ühest nurgast, lased klipi nurga lahti, teise käe pöidlaga hoiad väikest pinget peal et tagasi kinni ei klõpsaks ja nii teed ringi peale, pöialt ei liiguta. Iseenesest tegema hakates suht lihtne, peaasi et ei rabista ja väga kangelt ei kanguta, kui kõik klipid on ilusti lahti, tuleb kõik väga väikese vaevaga laiali.

Kompu käes, tuleb tricky part. Kella õigeksseadmise nuppude klemmid. Idee poolest peaks olema kõige lihtsam jootekolviga joode lahti sulatada, pärast väikese puuriga auk puhtaks teha ja tagasi joota. Ise suutsin natuke liiga jämeda puuri võtta ja ära ratsida aukude ümber oleva vaskkrae koos raja otsaga. Kehvem lahendus on klemmide ees olev plastik korpuse küljest maha lõhkuda ja klemmid ettepoole üle kinnitusenagade painutada. Seal on mingi klippidega plastikjunn ka, mis neid kolme klemmi paigal hoiab korpuses, aga selle lahtilaskmine ei aidanud kuidagi ekraani korpusest kätte saada.

Kui aga ekraan lõpuks käes, peaks olema ees selline pilt:
Image

Kahel pool ees näha nagad, vajutad need alla, tuleb ekraan pesast välja. Ära ekraani ja plastiku vahele igaksjuhuks kruvikat topi, bemmil ei lõppenud see mul hästi...
Ekraani all on kollane valgushajuti, mille servades on ekraani fikseerivad nagad. Tänu nendele ei saa hajutit täies tükis välja vahetada, kui ei taha ekraani kuidagi muudmoodi paika liimida. Otsustasin selle jupi originaalilähedaseks jätta.

Image
Image

Suht self-explanatory, eks? Ei ole? Ok, seletan. Võta terav nuga, võid ka freesida kui on dremel või midagi sarnast käepärast. Noaga tüki välja lõikamine on mugav, kuna selle järgi saad uue teha. Ise tahtsin igaks petteks terveks jätta et äkki ei tule välja. Lõikad kenasti mööda kõrgema serva äärt, on täpselt niipalju kui vaja.
Nüüd, mis sinna asemele panna? Misiganes sarnase tekstuuri ja paksusega plastmass, mis oleks valge/matt läbipaistev. Minul plahvatas selline mõte:

Image

Ideaalselt töödeldav plastik ja põmst igalühel peaks seda kodus üle olema :D Mõlemalt poolt tegin üle 600 vesilihvipaberiga KUIVALT. Pärast võid tolmu maha pesta, aga tulemuse saamiseks soovitan lihvida kuivalt. Etteruttavalt ütlen ära, et panin asemele kaks tükki üksteise peale, ühega jäid pirnide laigud julgelt kumama. Kaks hajutasid juba kenasti. Siiski mõlemal liistul mõlemad pooled ära matistada. Paar pilti töö käigust:

Image
Image
Image

Originaali allesjäänud raami sisse kinnitasin tagasi jootekolviga, mõnda kohta lisasin veidi plastikut, tegema peaks paraja kuumusega ja ainult päris äärest, et väga laia lärakat ära ei sulataks, võib vist varju tekitada ekraanile pärast. Tervise huvides tervet äärt kinni ei lasknud, puudub igasugune vajadus. Teise kihi panin peale üldse ainult nurkadest.

Kogu kupatus siis tagurpidi tagasi kokku ja valmis. Kellanuppude klemmidega siis vastavalt sellele, kuidas said eemaldatud, pane samamoodi tagasi ka :D

Spidoploki ajaks oli kell juba palju ja pildistamine läks meelest, ette jäi ainult lahtiharutatud kellaplokk, nautige:
Image

Kellaploki korpusest kättesaamiseks läheb vaja torxi, ilmselt oli T10. Sahtlist leidsin juhuslikult täpselt paraja üksiku võtme, pole õrna aimugi, kust ta sinna sai...
Nende klippidega on juba tiba keerulisem, kuna kummaski küljes on 3. Võid panna väikse kerge kruvika keskmise väikese vahele ja siis kummagi otsa välja kangutada. Samamoodi hoia kerget pinget et tagasi kinni ei klõpsa. Kui aga kõik klipid kenasti lahti, tuli vist alumisest küljest natuke kruvikaga vahelt kaasa aidata ja libises kenasti välja.

Nüüd peaksid olema järjega seierite eemaldamise juures. Võta enne tripi resettimise pulga pealt kumm maha. Tuleb lihtsalt tõmmates. Tuli? Tubli, tagasi seierite juurde. Kindel, et tahad ikka...? Ok siis.
Seieritel kanguta hääästi servast mustad katted maha. Tulevad kergelt. See on nüüd ka viimane kerge asi. Seierid ise sain kätte kahe laiema kruvikaga kahelt poolt HÄSTI võlli lähedalt otse üles kangutades. Katsu igal juhul saada suund otse üles, pane või mingi pulk kruvika alla ja vajuta alla, nagu võtaks kangiga maa seest kivi välja. Külje peale kaldudes tundub, et võib seieri võlli otsa mineva toru ära murda. Tulevad suht tuugalt ja lõpuks suht nõksuga. Ära on vaja võtta ka tempi ja kütsi stopperpulgad. Vaja on nüüd spido nägu korpusest välja võtta. Taga oli veel 4 torx10, keerad need välja, siis ülemisest servast kruvikaga natuke aitates tuleb välja. ÄRA hooga pealt ära tõsta seda, lintkaablid on sees! Keera spido nägu korpuse pealt ära tagurpidi sülle või padja peale vms, vaata et pulgal ei oleks võimalik kuskile teadata kadunud asjade osakonda põrgata ja võta mingi peenike varras. Endal oli selle jaoks ideaalne telefoni remondikomplektist kätte sattunud torx 3 või midagi sellist hästi pisikest. Pane stopperpulga otsale ja löö millegiga peale. Nagu arvata võib, siis kuvaldat pole tarvis, kergest koksust kipsinoa peraga piisab, lihtsalt teravat nõksu on vaja.

Nüüd saad kätte kellatagused. Väiksed peaks olema ainult paari kõrva taga kinni, suur on liimitud. Hakkad ühest lahtisemast servast minema ja muudkui kisud maha. See on suht tugev materjal, kergelt puruks ta ei lähe, aga läbisõiduaukude juures peaks vähe tähelepanelikum olema või teiselt poolt vastu minema. Liimi saad tagant maha kõige lihtsamalt ehk nii, et pritsid vett peale ja hõõrud maha mingi lapi või nõudepesukäsnaga vms. Veidikese veega hakkab rullima ja tuleb ära. Nüüd fun part. Kõik kohad, mis spidol paistid kollased- numbrid, tähed, kraadid, km/h, KA need triipkoodi moodi asjad ülemistes servades, KA temp ja kütsi märgid JA ka rõngad seieriaukude ümbert. Ei ole kindel, kas viimased väga midagi mõjutavad, aga igaksjuhuks tegin need ka ära. Aa et mis ma tegin? 5€ per kärss, siis ütlen...

Kidding.

Kõigi nende kohtade peal on tugev kiht mingit ollust. osadel kohtadel ainult kollane, teistel tiba musta kollase peal lisaks. Lakk see pole, sest ei reageeri ta ei alkoholile ega atsetoonile. Kangemate asjadega ei hakanud katsetama, hakkab äkki kile enda peale. Meelde tuli aga see, et ma poleerisin just tulesid...
Ahah, hakkad aru saama jah? :D

See osa saab ilge pläkutamine olema iseenesest, hea oleks pihustatav vesi ja hulgaliselt salvrätti. Kasutasin 600 vesilihvi paberit ja seekord märglihvi. Väga märga. Kuivalt seda jama maha ei saa, pakib paberi kahe tõmbega kinni, niimoodi võidki nühkima jääda. Kui korralik vesi vahel on, jääb paber tükiks ajaks puhtaks ja saad tükk maad puhtaks. Võtad näpuotsasuuruse või vähe suurema tükikese, niiet mugav oleks hoida aga niipalju väike et kogemata ei nühiks ära midagi, mis vajalik on. Lähedale jäävad kaugete, suundade ja udukate kohad, ära neid üle lihvi :D Samuti mitte alumist näidikurida. Strickty AINULT need kohad, mis tavasõidul koguaeg põlevad.

Pärast võid julgelt jooksva vee all kogu kupatuse puhtaks loputada ja nt puuvillase käterätiga üle kuivatada, näopoolt kannatab kergelt nühkida kui peaks plekke peale jääma. Soovitan aga selle kollase jama vee sees kohe maha pesta iga natukese aja tagant töö käigus. Kui see halli poole peale ära kuivab, tuleb oluliselt halvemini maha.

Pärast kasuta meelepärast liimi, et see tagasi paika panna. Kasutasin suvalist pulgaliimi, mingit superliimi ei tasu kasutada, äkki vaja kunagi veel lahutada neid omavahel... samuti ära pane liimi väga nende kohtade peale, kust valgus läbi hakkab paistma.

Seierid pane täpselt paika! Väikesed seierid on automaatselt oma stopp-asendis, võid nõelad täpselt nulli panna (panin näidikuskaala järgi, mitte vastu stopperit.) Suured seierid aga automaatselt nulli ei lähe, nendega on see, et pane nõel kergelt pessa, kuskile skaala keskele ja siis keera tagasi nulli. On tunda kui võll all seisma jääb. Kui ei jää, võta nõel üles, pane uuesti skaala keskele ja keera tagasi. Üldiselt ei tohiks nad teise serva ära keerata, aga mine sa tea, kes kuidas töö käigus asjadega mässab.. Kui võll seisma jääb, keerad nõela edasi skaala nulli. Sellepärast ongi oluline, et nõela kohe põhja ei vajuta, natukene, nii et saaks ilma väga suure jõuta veel keerata teda. Samuti, kui saad paika, ära väga jõuga põhja vajuta, mul hakkas spido hüppega üles minema, sai natuke liiga tuugalt kinni.

Kokkuladumine on siis põmst vastupidi. Soovitavalt ei tohiks ühtegi juppi laua peale jääda, peale vanade pirnide ehk.

Led'i pannes meeles pidada, et LED tahab polaarsust- kui kohe põlema ei hakka, keera pirn pesas teispidi. Mitte valgust armatuuri sisse näitama vaid jalad omavahel 180° :wink:
Pirnivalik on vaba. Endal on lamedad 7SMD bright valged, kompus on hea, aga kellade taga on vaja rohkem laiali valgust, tellisin 13SMD nuiad, millel on üks peal ja kolm igas küljes, sellega peaks laikudest lahti saama.

Onju lihtne?
GO!

Edit: unustasin panna lõpptulemuse pildi, ei viitsi enam uploadi kolida.. ära sina laiskle ja vaata mu autoteema 6ndat lehekülge. Kui õiged LEDid ükskord tõusva päikese maalt mulle postkasti loojuvad, siis panen siia ka pildi.
Mul juba sünnist saati bemmi süda sees...
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: DIY: "The Impossible"- Valge taustavalgus FL kellad+comp

Postitus Postitas Rax »

Mul tuli uni peale. Aga muidu väga põhjalik.
Alguses jäi kohe silma et vaja kompu pistikut puurida kui lahti oled jootnud. Mina tegin nii et jootekolvi ots auku ja klemmi ots läks plõks sisse ja oli kohe teiselt poolt kinni ka ;)
56232754
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: DIY: "The Impossible"- Valge taustavalgus FL kellad+comp

Postitus Postitas Martin »

kompuutriga on sihuke nali, et sinul on kompuga vedanud. Sul on see poole ekraani suurune kompu. Nendel MID versioonidel on kahelt poolt lintkaabel sinna liimitud ja vedelkristall ekraani lihtsalt tagurpidi ei keera. Aga noh, lihtsam on siis vast võtta otse pr fli pealt see kompu, millel hajuti juba valget värvi.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Tomzz
Administraator
Postitusi: 2264
Liitunud: 24 Jaan 2010 12:13
Auto: Ainult head autod😎
Asukoht: P.ä.r.n.U
Tänanud: 91 korda
Tänatud: 78 korda

Re: DIY: "The Impossible"- Valge taustavalgus FL kellad+comp

Postitus Postitas Tomzz »

johhaidii no :mrgreen: 5euko per kärrs valmis ei taha teha ? :mrgreen:
Old Opels Never Die,They Just Go FASTER!
Y32SE + LSD manu/3,2 ATM /3.0 manu
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: DIY: "The Impossible"- Valge taustavalgus FL kellad+comp

Postitus Postitas raudpats0 »

jürts vist üritab kuuendat korda lugeda ja on esimese pildini jõudnud :lol: :lol: :lol:
kui õigesti mäletan peaks olema see kollane ollus epoksiidvaik. st peale liivapaberi mingi muu asi peale ei hakkagi.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: DIY: "The Impossible"- Valge taustavalgus FL kellad+comp

Postitus Postitas Rax »

raudpats0 kirjutas:jürts vist üritab kuuendat korda lugeda ja on esimese pildini jõudnud :lol: :lol: :lol:
kui õigesti mäletan peaks olema see kollane ollus epoksiidvaik. st peale liivapaberi mingi muu asi peale ei hakkagi.
Hakkab- LÕKE. :lol:
56232754
M2x
Huviline
Postitusi: 318
Liitunud: 04 Apr 2013 12:23
Auto: E39 530D
Asukoht: Tartumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 6 korda

Re: DIY: "The Impossible"- Valge taustavalgus FL kellad+comp

Postitus Postitas M2x »

raudpats0 kirjutas:jürts vist üritab kuuendat korda lugeda ja on esimese pildini jõudnud
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Sorry jürts, nothing personal :mrgreen: :mrgreen:
Rax kirjutas: Mina tegin nii et jootekolvi ots auku ja klemmi ots läks plõks sisse ja oli kohe teiselt poolt kinni ka ;)
Häda oli selles, et need kolm klemmi on jäigalt mingi plastikjunniga ühendatud, kõiki kolme korraga niimoodi kinni ei jooda ja ükshaaval painutad esimesena kinnipandud otsa puruks lihtsalt. Lihtsam oli augud puhtaks lasta, kogu kupatus ühetasa sisse torgata ja tinaplönn kaela. Ega ma korralikult jootmisnippe selgeks pole saanud ka, tegelikult oleks võinud selle tina kuumaks ajada ja sulana maha kraapida sealt nõelaotsaga vms, puurimise asemel, oleks tükk maad valutum ilmselt.

Martink91 kirjutas:kompuutriga on sihuke nali, et sinul on kompuga vedanud. Sul on see poole ekraani suurune kompu. Nendel MID versioonidel on kahelt poolt lintkaabel sinna liimitud ja vedelkristall ekraani lihtsalt tagurpidi ei keera. Aga noh, lihtsam on siis vast võtta otse pr fli pealt see kompu, millel hajuti juba valget värvi.
No ju siis vedas jah. Eks kindlasti saab midagi alati välja mõelda kui vaja. Lihtsam oleks üleüldse osta mingi suvaline kärakas auto millel valgused ja asjad paigas.. Ma maal üles kasvanud ja koguaeg põhimõte "Tee mida saad, sellega mis sul on- mitte ära mõtle mida saaksid teha asjadega mida sul pole".
A ses mõttes ma ise olen täitsa häppi kuidas välja kukkus :)
Mul juba sünnist saati bemmi süda sees...
Vasta