Kinni kiilunud teisaldatava konksu vabastamine

Siia kogunevad õpetused/juhised omegate kohta. Nii ka võõrkeelsed
Vasta
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Kinni kiilunud teisaldatava konksu vabastamine

Postitus Postitas Martin »

Sain omale doonor konksu, millel lisaks puuduvale võtmele ka ülejäänud süsteem ei töötanud. Pm. oli kinni roostetanud kogu see kaadervärk.
võtme osa on lihtne, rauasae lehega tuleb läbi saagida luku osa tagant. Muidugi võib proovida ka esindusest uut võtit küsida, kuskil raami küljes peaks kood olema. Võimalik et pistiku pirka peal.

Täielikult osandatud konks. Osad plastik detailid on puruks löödud/väänatud/põletatud:
https://www.upload.ee/image/7714204/20171129_155353.jpg
Hammasratastega osa on võlliga ühendatud käepidemega, mis keerama peab. Hammasrattad tõmbavad sissepoole seda hooba, mis fotol selline pikk paistab. Selle hoova sees on pikk vedru, mis hoova tagasi algasendisse lükkab. Kui hoob keerata "sisse", kukub kuul alla ning konksu on võimalik kronsa küljest lahti võtta.
Fotol nähtava suure kuuli juures olevad 2 erikujuga tikku on vajalikud vaid turvalisuse eesmärgil- et ilma neid vajutamata konksu kätte ei saaks.
Tegelikult selle väiksema tiku funktsioneerimis ulatus jääb mulle mõistmatuks, kuna liikumis pikkus on paar mm, ning mitte midagi ta lukustada ei suuda selle liikumise jooksul.

Mina muidugi olin alguses loll ja lõhkusin kõik detailid lahti, tegelikuses õige järjekord näeks välja järgmine:

Lüüa välja tikk eemaldatava konksu tagaosast. Mingi naela või kruviga löömine ei tule kõne allagi, vajalik on korraliku sileda põhjaga torni. Too tikk hoiab kinni plastik punni. Mille eemaldan järgneval pildil. Antud eemaldamine pole küll korrektne, kuna vigastab punni tugevalt, kuid punn on hiljem funktsiooniliselt taaskasutatav. Võib ka lihtsalt puidukruvi läbi keerata ja välja tõmmata. Vigastatud osa võib hermetsiga hiljem kinni lükata.
https://www.upload.ee/image/7714228/20171129_134020.jpg

Peale punni eemaldamist paistab juba hoob. Paar pauku haamriga ja natukene WD40et, ning peaks asja liikuma saama. Kui sai liikuma(töötab ka käepideme keeramise peale), siis proovi konks eemaldada. Kui õnnestus, siis võib kõik kokku tagasi panna, soovituslikult määrituna. Seda kõike on võimalik teha konksu autolt eemaldamata.

Konksust vasakul pool olev safeti nupp peab olema täiesti sees, selleks et käsihoovast keerata saaks. Kui see on kinni kiilunud, siis tulebki lõpuni sisse lüüa, midagi parata pole, kuna lahtises asendis on pea hoob lukus. Antud safeti nuppu pole võimalik ka välja tõmmata, enne kui peahoob pole eemaldatud. Et peahooba eemaldada, tuleb safeti nupp sisse vajutada.

Asendus konksu(fotodel) sain ilusti liikuma. Enda oma aga oli nii kinni, et ketrasin koos kronsaga raami küljest lahti ja panin korrastatud asenduse asemele. Vana konks läks metalli. "uus" konks sai külge ilma safeti nuppudeta. Augud panin silikoni täis, et mustus sisse ei läheks.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Vasta