Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Opel Omega B
PS! Seda saab teha ilma armatuuri maha võtmata ning saagimata kuhugi auke.
Tegin seda nii:
1. Esiklaasi all paremas nurgas, kus asub salongi õhufilter, sealt pealt eemaldasin plastiku (seda saab teha nii: akna allservas oleva kummitihendi all on plastikkruvid, mida keerad veerand ringi ja....... ongi käes).....
2. Edasi keerasin lahti selle plastikust asjakese, mille sees salongi õhufilter on ( seda saab teha nii: üleval kaks 10 võtmega keeratavat mutrit ja kaks vaakumvoolikut lahti)....ning oligi see asjake käes.
3. Siis paistab üks luuk, sealt (üks kümme võtmega keeratav mutter) see võtta eest ära ning siis pääsed ligi voolikutele, millel on veidi erilised kinnitusklambrid. Nende klambritega tasuks nüüd veidi ettevaatlik olla, kuna need on suht kergesti purunevad.
4. Nüüd kui olin need voolikud lahti saanud, panin sinna otsa mingid voolikujupid, et saaks hakkata sinna sisse valama
äädikat (mina tegin seda äädikaga ja aitas, muidugi võib seda teha mingi muu puhastusvedelikuga).
Sisse valamiseks kasutasin alumist toru ja väljatulekuks ülemist.
Valasin mingi osa puhtalt äädikat ja siis kuuma vett tagantjärgi (mitte just keevat, aga umbes 80 kraadi). Siis lasin umbes 2 minutit seista ja siis puhusin....(kasuta puhumiseks kompressorit)..... selle tühjaks ning kordasin seda tegevust, seni kuni väljatulev vesi jäi täitsa puhtaks. Äädikat kulus selleks mul umbes liiter.
NB! KUUM ÄÄDIKANE VESI ON VÄGA KEHV SISSE HINGATA JA PAREM OLEKS KUI NAHALE KA VÄGA EI SATUKS!!!!!!
5. Ja nüüd kui enam mingeid olluseid ega soga vees polnud, siis kõik kokku tagasi.
Mind igaljuhul aitas!
PS! Seda saab teha ilma armatuuri maha võtmata ning saagimata kuhugi auke.
Tegin seda nii:
1. Esiklaasi all paremas nurgas, kus asub salongi õhufilter, sealt pealt eemaldasin plastiku (seda saab teha nii: akna allservas oleva kummitihendi all on plastikkruvid, mida keerad veerand ringi ja....... ongi käes).....
2. Edasi keerasin lahti selle plastikust asjakese, mille sees salongi õhufilter on ( seda saab teha nii: üleval kaks 10 võtmega keeratavat mutrit ja kaks vaakumvoolikut lahti)....ning oligi see asjake käes.
3. Siis paistab üks luuk, sealt (üks kümme võtmega keeratav mutter) see võtta eest ära ning siis pääsed ligi voolikutele, millel on veidi erilised kinnitusklambrid. Nende klambritega tasuks nüüd veidi ettevaatlik olla, kuna need on suht kergesti purunevad.
4. Nüüd kui olin need voolikud lahti saanud, panin sinna otsa mingid voolikujupid, et saaks hakkata sinna sisse valama
äädikat (mina tegin seda äädikaga ja aitas, muidugi võib seda teha mingi muu puhastusvedelikuga).
Sisse valamiseks kasutasin alumist toru ja väljatulekuks ülemist.
Valasin mingi osa puhtalt äädikat ja siis kuuma vett tagantjärgi (mitte just keevat, aga umbes 80 kraadi). Siis lasin umbes 2 minutit seista ja siis puhusin....(kasuta puhumiseks kompressorit)..... selle tühjaks ning kordasin seda tegevust, seni kuni väljatulev vesi jäi täitsa puhtaks. Äädikat kulus selleks mul umbes liiter.
NB! KUUM ÄÄDIKANE VESI ON VÄGA KEHV SISSE HINGATA JA PAREM OLEKS KUI NAHALE KA VÄGA EI SATUKS!!!!!!
5. Ja nüüd kui enam mingeid olluseid ega soga vees polnud, siis kõik kokku tagasi.
Mind igaljuhul aitas!
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Hiljuti sama protseduur läbitud,kasu natuke oli-nüüd puhub ikka kuuma õhuku,mitte sooja.Ja see sodi(tavaline katlakivi) kogus mis ma sealt kätte sain oli päris märkimisväärne nii väikese radika kohta.
Kõige "hullem"on siis soojendusradika küljest kiirkinnitutusega lõdvikuid kätte saada.Minul oli keegi seal juba majandamas käinud ja rohelised klambrid olid puruks thtud.Kättesaamine on omaette kunst,ruumi eriti pole.Soovitan natuke aerosool õli vahele lasta,klambri kiirkinnituse rõngad küll liiguvad aga mitte piisavalt ja mingi sodi on ajapikku ikka sinna vahele läinud.
Kõigepealt nagu teemaalgataja on kirjeldanud,eemaldada salongi õhufiltri kopsik.Tagasipannes lasksin sinna vahele sanitaarsilokoni,et edaspidi vee sattumist salongi vältida.
Siis radika küljes olevad torud...
Klambrit tuleb siis "enda poole" tõmmata,toru natuke samal ajal vasakule-paremale väänates ja keerutades radika toru otsas.Midagi keerulist pole,lihtsalt kannatust on vaja,küll töö käigus ise näed mis-ja kudas.
Radika puhastamiseks kasutasin ka keema aetud vee-ja äädika segu,1L äädikat ja umb 0,5L vett(rohkem veekeedu kannu ei mahtunud),valasin selle"keemia" radikasse ja lasksin toimida ~5min.Siis loputasin surveveega läbi ja niikau tegin kui sodi enam radikast välja ei tulnud.Algul kasutasin ülemist toru sissevalmiseks ja siis alumist toru,mõlemat varjanti kasutades on asi effektiivsem nagu segus töö käigus.
Kinnine kalmber.Pilt tehtud natuke katki läinud kinnitusest,tõin ühe omega pealt,et kodus asja ennem natuke uurida.
Lahti tõmmatud klamber
Töö käik
Kõige "hullem"on siis soojendusradika küljest kiirkinnitutusega lõdvikuid kätte saada.Minul oli keegi seal juba majandamas käinud ja rohelised klambrid olid puruks thtud.Kättesaamine on omaette kunst,ruumi eriti pole.Soovitan natuke aerosool õli vahele lasta,klambri kiirkinnituse rõngad küll liiguvad aga mitte piisavalt ja mingi sodi on ajapikku ikka sinna vahele läinud.
Kõigepealt nagu teemaalgataja on kirjeldanud,eemaldada salongi õhufiltri kopsik.Tagasipannes lasksin sinna vahele sanitaarsilokoni,et edaspidi vee sattumist salongi vältida.
Siis radika küljes olevad torud...
Klambrit tuleb siis "enda poole" tõmmata,toru natuke samal ajal vasakule-paremale väänates ja keerutades radika toru otsas.Midagi keerulist pole,lihtsalt kannatust on vaja,küll töö käigus ise näed mis-ja kudas.
Radika puhastamiseks kasutasin ka keema aetud vee-ja äädika segu,1L äädikat ja umb 0,5L vett(rohkem veekeedu kannu ei mahtunud),valasin selle"keemia" radikasse ja lasksin toimida ~5min.Siis loputasin surveveega läbi ja niikau tegin kui sodi enam radikast välja ei tulnud.Algul kasutasin ülemist toru sissevalmiseks ja siis alumist toru,mõlemat varjanti kasutades on asi effektiivsem nagu segus töö käigus.
Kinnine kalmber.Pilt tehtud natuke katki läinud kinnitusest,tõin ühe omega pealt,et kodus asja ennem natuke uurida.
Lahti tõmmatud klamber
Töö käik
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Tim on legendaarne vana . Tal on alati pildid võtta iga töö ja tegemise jaoks. Respect!
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Kas nii ei saa, et ei lammuta tulemüüri juurest, vaid mootori poolt lõdvikud lahti võtta?
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Mootori poolt on suht kehva sinna ligi pääseda.
Muidugi on ka igasugu radika loputus, puhastusvahendeid.
Muidugi on ka igasugu radika loputus, puhastusvahendeid.
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Uuel masinal kah see protsetuur läbitud.
Seekord läksin lihtsama vastupanu teed,2 toru lahti radika küljest ja 2 aiakastmisvooliku juppi radika otsa(mul vanad vooliku jupid olid veel alles )
Vägapalju sodi ei tulnud see kord,mingit musta puru oli üksjagu,punaseid väikeseid tükikesi oli(KRT.eelnev omanik oli termostaadi korpuse vahele pannud punast silikoni ja see sealt mööda jahutussüsteemi laiali levis) ja mingit hägu tuli palju loputamise käigus(hallikas sete jäi pärast pudeli põhja).
Käiku läks umb.liiter äädikat+kuum vesi ja pärast puhta veega korduvalt loputamine,kuni tuli puhast vett.Loputamis käigus vahetasin sissevalamise otsi(alt-üles ja ülevalt-alla läbivool)
Aega läks natuke üle tunni,siis võis mootori käivitada ja kiiremini tulevat sooja nautida...
Seekord läksin lihtsama vastupanu teed,2 toru lahti radika küljest ja 2 aiakastmisvooliku juppi radika otsa(mul vanad vooliku jupid olid veel alles )
Vägapalju sodi ei tulnud see kord,mingit musta puru oli üksjagu,punaseid väikeseid tükikesi oli(KRT.eelnev omanik oli termostaadi korpuse vahele pannud punast silikoni ja see sealt mööda jahutussüsteemi laiali levis) ja mingit hägu tuli palju loputamise käigus(hallikas sete jäi pärast pudeli põhja).
Käiku läks umb.liiter äädikat+kuum vesi ja pärast puhta veega korduvalt loputamine,kuni tuli puhast vett.Loputamis käigus vahetasin sissevalamise otsi(alt-üles ja ülevalt-alla läbivool)
Aega läks natuke üle tunni,siis võis mootori käivitada ja kiiremini tulevat sooja nautida...
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Iidee on kulda väärt . Üks väike aga ....kui on tegu katlakiviga siis küll . Kas teist keegi viitsib ühe radika keskelt pooleks saagida ,mul kahjuks pole pilte panna aga seal torude sees on väiksed spiraalid plastmassist ja need makaronid lähevad puruks ning jooksevad ühte otsa kokku . Sellest tulenevalt ka piiratud vee läbi vool ja sooja puudumine . Olen kasutanud ka veel sellist nõksu kus keerad radikasse tulevad torud oma vahel ringi ja on olnud abiks.
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Sellepärast olen kasutanud loputamisel kahtepidi läbivoolu(alt-üles/ülevalt-alla)...ja on näha et sedasi toimides saab teistpidi väbivooluga natuke "sogasemat"loputusvett kätte esialgu.eedu32 kirjutas:...Sellest tulenevalt ka piiratud vee läbi vool ja sooja puudumine . Olen kasutanud ka veel sellist nõksu kus keerad radikasse tulevad torud oma vahel ringi ja on olnud abiks.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Kui see tõesti aitab, teen isegi selle ära. Hetkel enda omegal ka,tuleb ainult leiget salongi
Eestlane ei astu ämbrisse, eestlase jaoks on ämber jalanõu.
- Faric
- Klubiliige
- Postitusi: 1295
- Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 14 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Olen pesnud sõiduautodel survepesuriga, ots sisse ja teinepool lahti jätta ja läbi uhada korralikult.
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
eedu32 kirjutas:Iidee on kulda väärt . Üks väike aga .... Olen kasutanud ka veel sellist nõksu kus keerad radikasse tulevad torud oma vahel ringi ja on olnud abiks.
Olen ainult sama tehnikat erinevate autode puhul kasutanud ja alati on olnud positiivne tulemus, vectra A ei puhunud ka leiget õhku mitte isegi kui mootor oli 90c soe, peale voolikute ringi tõstmist oli mõnepäevapärast juba saun...
- Jospa
- Klubiliige
- Postitusi: 3806
- Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
- Asukoht: Tartu linn
- Has tänanud: 98 korda
- Been tänatud: 79 korda
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Hea lahendus, MV6 on seda märksa tülikam teha, või 2.5 V6. Aga kuidas võiks toimida terve süsteemi puhastamisel, kas lasen paisupaagi juurest aiavoolikust vett koos äädikaga sisse ja kuskilt alt nt. radika juurest keeran punni maha ja sealt välja. Teoorias võiks see süsteem isegi toimida kuid on see reaalne et tava veevõrgu surve võimsusega saan puhastada tervet mootorit , voolikuid jne puhtaks igasugusest jamast ning vanast jahutusvedelikust?
Teine võimalus oleks see et mootor käima, paisupaagi kork maha , radika juurest ka äravoolu osa lahti ning senikaua loputan kuni tuleb puhast vett ja siis uus jahutusvedelik sisse.
Kolmas varjant, et vajalikud torud lahti, uut jahutusvedelikku varuda ala 20l ning loputada sellega.
nimelt kevadepoole on plaanis teha see asi ning kuidas oleks siis ikkagi õige teha.
Teine võimalus oleks see et mootor käima, paisupaagi kork maha , radika juurest ka äravoolu osa lahti ning senikaua loputan kuni tuleb puhast vett ja siis uus jahutusvedelik sisse.
Kolmas varjant, et vajalikud torud lahti, uut jahutusvedelikku varuda ala 20l ning loputada sellega.
nimelt kevadepoole on plaanis teha see asi ning kuidas oleks siis ikkagi õige teha.
Re: Umbes soojendusradiaatori puhastamine, seda maha võtmata
Kas kellelgi on kogemusi olnud nende torude lekkega?
Mul nimelt on üks neist lekkima hakanud, viga paistab olevat selle kiirühenduse sees oleva O-tihendi kulumises vms.Korra võtsin selle lahti ja torkasin uuesti tagasi,leke jäi natuke väiksemaks nagu aga ilmselt peab uue tihendi sinna sisse kudagi saama.
Jutt siis sellisest asjast.
Mul nimelt on üks neist lekkima hakanud, viga paistab olevat selle kiirühenduse sees oleva O-tihendi kulumises vms.Korra võtsin selle lahti ja torkasin uuesti tagasi,leke jäi natuke väiksemaks nagu aga ilmselt peab uue tihendi sinna sisse kudagi saama.
Jutt siis sellisest asjast.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD