2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Martin »

ChrisDian kirjutas:Mis mäda sul sealt jahutus särgist paistab?
eks ta kraanivee jäägid ja rooste ole. Nimelt 2 suve tagasi otsutas otsavann puruneda ja sis sai kraanivett otse sisselükatud. Paisupaagil kork maha, et otsavanni praost välja ajama ei hakkaks. EKs ta nüüd settisseal, aga jahutamisega õnneks probleeme pole.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Faric »

Vesi kipub jh roosteseks ajama, eriti kipub see kuhugi radikatesse kinni jääma. Tuttav just eile kurtis et soojendus lahja, eelmine tal oli kui kerise pääl, see talv ei tule üldse sooja, aga ise kärutas suviotsa veega ringi radikas lekkis natuke
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Kasutaja avatar
risto002
Klubiliige
Postitusi: 419
Liitunud: 10 Veebr 2010 13:00
Auto: Nissan Patrol Y61
Asukoht: Tallinn/Aruküla/Klooga
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 12 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas risto002 »

Terv,
Kuidas sa sellise kolvi mõõdu said?
Mõõtsitsid sa kolvi alaosa?(seelikust/piston skirt)
Silindrid on sellise läbisõidu kohta väga ilusad.
Kui mootorit käsitsi ringi keerad ja mootor susiseb siis on see Ok.
Oled saa kompresiooni mõõtnud?
Sellega saaks parema ülevaate mootori tihedusest.
Enne ja pärast remonti.

Tekkis küsimus millega sa nukkvõlli pärast nulli paned?
Kõrgsurvepumba ajastuse paika?
Soovitatav plunseritõus sellele mootorile on 1.00mm
0.86mm asemel.

Edu ja jaksu
Risto
Omega B 2,0 100kw sedaan manuaal+LSD
Nissan Patrol Y61 3.0TD 4WD
Omega B-FL 2,5tdi 110kw automaat+LSD
Opel rekord E1 2,0s automaat
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Martin »

Kolvi mõõt- Algne oli kolvi peale löödud, oma mõõdetud tulemuse mõõtsin surverõngaste vahel olevalt alalt.
Mul on millegipärast tunne, et see plokk pole 400 000 sõitnud, sest hoonimisjäljed ja 0 remondimõõt... ning 0 ovaalsust...
Katsetasin klappide pidamist 1 klapp lekkis kooralikult diislit ja 1 veid vähem, ülejäänud olid alt märjad küll, aga tilka ei tekkinud mitme tunni möödumisel.
Kompressiooni mõõtnud pole, pole seadet ja polnud ka tollhetkel tahtmist autolt starterit maha kruttida selleks, et mõõta saaks üldse.
Nukkvõlli panen nulli... ma lõin meisliga nuka ja plokikaane vahele väikese sälgu, siis kui ta veel koos oli. Tegelt tahaks kaliibrit saada, usun et saaks täpsemalt.
Kõrsurve pumpa ma ploki küljest maha ei katkunud, ehk siis teoorias ei tohiks pumba ajastus olla muutunud, kuna sama kett läheb tagasi, mi eelnevalt oli.
Aga pumba viin hiljem kuskile diislikeskusesse vms. kohta, kus see siis ikkagi kellaga paika pandakse.
uued plokikaane poldid, vl kolde ja plokikaane tihendid juba teel, loodan asja lähipäevadel kokku saada.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Martin »

Vahepeal täiendan teemat.
Mootor endiselt laiali. Plokikaane tihend tuleb ei tea millal. Reedel helistasin autolatu, küsisin et milla jõuab, nad vastasid, et neil laos polnud, jõuab siis see nädal millalgi, aga ei tea milla. Plokikaane poltidega sain üle bõmmari foorumis. Panin teema püsti nagu siiagi, et kui kellegil miskit vedeleb(ostetud, aga ei läinud käiku), siis tehke pakkumisi. Üks vend saatiski siis "uued"plokikaane poldid, millel padruni jäljed peal ja musta õliga koos. Hetkel on 13€(10+post) tuulde lastud. Hoonimistarvikud käes, kuid pole sellega veel tegeleda jõudnud. Sooveldamist sai ka proovitud, see üks megalt lekkiv klapp, sai ilusti pidama. Ostetud riist on aga jube s**t, ni et ühe klapiga läheb kuskil 15 minutit. Plokikaane tahtsin ka madarasse lihvimisesse viia, aga sealt tulin tagurpidi tagasi, kuna veidi pean ise enne eeltööd tegema, kui tahan odavalt saada, et nemad ainult lihvikiksid. Pidi kehva kaan olema, mida neil lihvida(pink lühike vms.)
Nii aga mõni küsimus ka, kuidas kaant õigesti pesta. Mingis foorumis nägin, kus keegi oli kuuma seebivee vanni asja surunud. Vesi nagu ei tundu kõige parem variant olema, eriti veel seebine.
Klapi juhtpuksid vajaksid kah vahetust, aga kuna elada vaja ja järgmist palgapäeva hetkel olemas pole, siis tuleb odavalt läbi saada.
Ning lõpuks, kas keegi on sisse ja väljalaske avasid ... avardanud(õige nimetus ei meenu hetkel), kas andis ka tulemust, või selle mootori puhul mõtetu? Lihtsalt küsin, enne avardamist võiks ikka klapi juhtpuksid välja vahetada.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Faric »

Mis see vesi sellele kaanele teeb, ise olen vahetult suht enne pealepanekut survepesuriga neid pesnud, pärast raputad vee välja, paned mõneks hetkeks kuhugi ahju/radika äärde kuivama ja korras. Seep võib küll kuhugi pidama jääda ja hiljem vahutada natuke mootoris kui kehvalt loputatud
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Kasutaja avatar
raudpats0
Huviline
Postitusi: 2462
Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
Asukoht: Tartu
Tänanud: 22 korda
Tänatud: 18 korda

Re: K: Mootori kapitaal remont

Postitus Postitas raudpats0 »

pesu kohta niipalju et lased lõpuks survega puhtaks nagu faric soovitas ja korras.

sisselaske väljalaske avardamine/lihvimine on rohkem tuntud portimisena.tulemus n olemas aga suht marginaalne.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Martin »

Täna jälle täiendan. Pealkirja muutsin ära, tulevikus teistel algajatel remondimeestel siit algaja küsimusi koos pädevate vastustega lugeda.
Hommikul sõnum, et plokikaane tihend kohale jõudnud. Kuna poltidega sain üle, siis sai samasse kohta helistatud, et "Kaua poltidega läheks, tihendiga läks nädal aega, kuigi oli kirjas et kohapeal olemas?" miskit panid et jah tihendiga jama oli, aga poldid on laos olemas. 3h pärast tuli sõnum, et poldid poes kohal :D.
Plokikaas läks täna lihvimisse, ütlesin et homme tahaks kätte saada(poltide sms polnud veel tulnud).
Ladu24jast sain uue otsakaane tihendi.
Kolvigrupid on ka kaalutud ja tasakaalustatud, aga paigaldamisel suutsin kahel grupil õlirõngad ära lõhkuda, ehk siis lisa 20€ väljaminekut, kuna müüakse ainult komplektina per silinder.
Kõige rohkem tuli 3,1g tasakaalustamiseks maha võtta . See tähendab päris palju käiamist. Uued rõngad on ehk vähe raskemad, kui vanad ja ma loodan, et juba paigaldatud gruppe uuesti kaaluma ei peaks.
Muutuva geomeetriaga turbo(3.0D pealt) projekt on ka töös, aga sellest räägin ma enda auto teemas, mida näevad ainult ametlikud klubiliikmed.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Faric »

Geomeetriat nkn õieti tööle ei saa, aga parem saab ikka, 3.0 turbo õnneks suht bolt on lahendusega, omegal muidugi seal ruumiga väga priisata pole, mootorikäpp istub jalus
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Lemberg
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Lemberg »

Siin väga head juttu . Aga kas oleks võimalik 2,0 td 74 kw 99 , asemele 2,5td , et sooviks ka muretseda 2,5 td mootori ja see korda teha ja siis ringi lüüa.
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Faric »

Kõik on võimalik, ise panin 2.6 v6 asemele 2.5 td
Vahetusse läks esisillatala, mootor, käigukast, elektriga oli veits jamamist, immot mai tea ise kah kuidas tööle sain aga igaljuhul toimib, diisel diisli vastu vast lihtsam, iseasi gaasipedaal toimimine kuidas see toimib, mul oli eelmisel ka elektriline pedaal aga ikkagi uued pistikud külge jne. Plaan oli ka automaadiks jätta kuid ressursid ja aeg oli piiratud ja läks lõpuks manuaal alla, aga ise olen rahul nüüd manuaaliga,
Kas see 2.0td on kõrgsurve pumbaga nagu 2.5td või ühisanumpritsega nagu 2.5 DTI.
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Lemberg
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Lemberg »

jah mul on 2.0 TDI aga mis sa mõtled selle ühisanumpritsega
. 2.0 ja 2.5 peaks olema ju erinevad pumbad
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Faric »

Pumbad nkn erinevad, ühisanumpritse siis commonrail/pumppihustid, et nt selle elektroonilise pumba asemele mehhaaniline leida
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Lemberg
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Lemberg »

Ma saaks 100 euriga 2.5 td mootori pump just on kuttu
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 2.5 TD 96kW mootori kapitaal remont

Postitus Postitas Faric »

Sinna kõike muud ka vaja peale mootori,
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Vasta