2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja. Korras.

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Vasta
joosep5
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 31 Mai 2012 22:18
Asukoht: Mustvee
Tänanud: 0
Tänatud: 0

2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja. Korras.

Postitus Postitas joosep5 »

Autoks 2000a. 96kw diisel.
Algul tegi ühel nii, et üle 2000 pöörde hakkas kiirendades mootor vahele jätma ja sinakat diilsivingu ajama. Mõne kilomeetri jooksul läks koguaeg asi hullemaks. Umbes 5 km pärast üle 1500-2000 pöörde üldse ei tahtnud minna ja suri mitu korda välja. Mitu korda vilgutas mootorituld ka. Mõni kilomeeter edasi suri mootor üldse ära, ei käivitunud ka tõmmates mitte.
Kodus vaatasin veakoode - 19 ja 82 Engine speed sensor ja Injector needle lift sensor. Kustutasin veakoodid ära aga tagasi need ei tulnudki enam. Vahetasin vändaanduri ära - arvuti pöördeid näitab. Proovisin huvi pärast ka teist mootoriaju, ikka ei miskit. Ei luba ka enam. Ja veakoode ka enam ei näita.
Filtrist küte läbi käib, tagasivoolust tuleb ka. Aga pihustiteni küte ei jõua.
Kuni selle päevani käis hästi.
Kas see võib olla pumbakaane viga, või on midagi muud, mille peale ise ei tule. Väärt nõuanne on teretulnud.
Viimati muutis joosep5, 20 Jaan 2016 22:41, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas Martin »

pelgalt aju vahtusega mootorit tööle ei saa. Tuleb vahetada ka responder ja immo kivi.
Kontrolli mahlad üle igaksjuhuks. Mis värvi on ja mis ollust seest leida võib.
See mootor tahab head massi saada, kui see puudulik, siis hakkab ka surema.
Pumba peal suretusklapp, korras klapi puhul takistus umbes 8 oomi.
pumba pea puhul. - keera kõige ülemine kaan maha ja kui süüdet keerata, peaks see junni seal sees korra edasi-tagasi liikuma.
Minul pumbapea rikke korral läks mootor tööle, kuid ei jäänud tööle, seejuures kostus pumba peast iseäralik pinin.
diisel ikkagi sinist ei tohiks tossata, pigem peaks musta hakkama viskama. Kui võimalik proovi kompressiooni mõõta.
Sinisega on veel see häda, et äkki läks turbo läbi ja ujutas sisselaske cooleri täis, ja õhk ei käi enam läbi, ning sinine tuleb põlevast õlist, mis summutisse jõuab... või noh mul tuli sellisel juhul hull valge pilv tegelikult.
Palju erinevat infot, hakka otsast peale vaatama.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas Faric »

Lõhnab kuidagi purunenud ksp sisule, etteandepump jääb tavaliselt toimima kui ksp võlli pooleks lööb,
Võib proovida veel et osta eetrit või brake cleanerit hakka käivitama ja samal ajal pihusta kollektorisse. Kui käima hakkab minema hoia selle eetri või cleaneriga mootorit töös, kui siis ka käima ei jää diisli pealt on probleem pumbas.
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
joosep5
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 31 Mai 2012 22:18
Asukoht: Mustvee
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas joosep5 »

Martink91 kirjutas:pelgalt aju vahtusega mootorit tööle ei saa. Tuleb vahetada ka responder ja immo kivi.
Kontrolli mahlad üle igaksjuhuks. Mis värvi on ja mis ollust seest leida võib.
See mootor tahab head massi saada, kui see puudulik, siis hakkab ka surema.
Pumba peal suretusklapp, korras klapi puhul takistus umbes 8 oomi.
pumba pea puhul. - keera kõige ülemine kaan maha ja kui süüdet keerata, peaks see junni seal sees korra edasi-tagasi liikuma.
Minul pumbapea rikke korral läks mootor tööle, kuid ei jäänud tööle, seejuures kostus pumba peast iseäralik pinin.
diisel ikkagi sinist ei tohiks tossata, pigem peaks musta hakkama viskama. Kui võimalik proovi kompressiooni mõõta.
Sinisega on veel see häda, et äkki läks turbo läbi ja ujutas sisselaske cooleri täis, ja õhk ei käi enam läbi, ning sinine tuleb põlevast õlist, mis summutisse jõuab... või noh mul tuli sellisel juhul hull valge pilv tegelikult.
Palju erinevat infot, hakka otsast peale vaatama.
Mootori mehhanilise poolega ei ole minu arvates midagi juhtunud. Kui see jama juhtus siis oli täpselt sihuke tunne, et midagi elektroonikas juhtus. Seda ütlen selle põhjal et olen mootrite hingeeluga rohkem tuttav kui keskmine eestlane. Aga selle mootori pumba sees pole veel käinud. Sinine toss mis tagant tuli oli diislilõhnaga mitte õlilõhnaga. Teist aju proovides tegin seda loomulikult koos immo vahetusega. Ainuke on kontrollimata veel seesama suretusklapp, aga ma arvan et see ei põhjusta suurematel pööretel vahelejätmist ja lõpuks vaikselt 20 min jooksul ära suremist. Aga igaks juhuks hommikul kontrollin ka selle ära.
Endal on ka selline tunne et pumba alumine või ülemine pool suri ära.
Küsiks siis teadjamatelt, et kas seal keti juures mingi pinguti laiali ei lähe kui pump maha võtta? Või on ehk kellelgi normaalses seisus pumpa normaalse hinnaga pakkuda?
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas Rax »

Ära sa break cleanerit küll mootorisse laskma hakka.
Pigem ikka eeter, milleks muidu nimi antud asjale.
Eks igaüks vastutab ise mida laseb, aga igale asjale on oma toode.
Kes tänasid kasutajat Rax selle postituse eest:
skaiizdr
56232754
kuno666
Huviline
Postitusi: 188
Liitunud: 22 Mär 2015 21:50
Asukoht: pärnu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas kuno666 »

Ja miks siis see break cleaner sinu arust ei sobi. Võib sinna ka deodoranti lasta pea asi ,et plahvataks. Bracke cleaner on isegi lahjem ja parem kui eeter mis paneb mootori ikka väga valusalt lagisema.
eedu32
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 29 Nov 2007 22:43
Asukoht: Lõuna-eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas eedu32 »

Piduri puhastus vahend sellise külmaga kõige õigem asi . See käivitus eeter ikka kõige viimane vajant . Täpselt ajagi cleaneriga käima kui läheb ja töötab siis pumba viga kui mitte siis miskit muud peetis . Sebi kuskilt üks pihusti ja keera suvalise toru otsa näed ka kas küte jõuab läbi pihusti mootorisse või mitte .
eedu32
Huviline
Postitusi: 310
Liitunud: 29 Nov 2007 22:43
Asukoht: Lõuna-eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 0
Kontakt:

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas eedu32 »

Elmine aasta külmaga eeteri mehed lasid mu silme all kaks autot laiali ....pealtvaatajana on muidugi vahva kogemus aga omanikuna uut nina lappida ...nuh vist enam ei kasuta :)
Rax
Klubiliige
Postitusi: 3455
Liitunud: 08 Mär 2013 00:31
Auto: 2.5DTI
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 60 korda
Tänatud: 78 korda

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas Rax »

kuno666 kirjutas:Ja miks siis see break cleaner sinu arust ei sobi. Võib sinna ka deodoranti lasta pea asi ,et plahvataks. Bracke cleaner on isegi lahjem ja parem kui eeter mis paneb mootori ikka väga valusalt lagisema.
Pole endal vaja olnud midagi mootorisse lasta.
Aga eks sain cm jagu targemaks :D
56232754
Kasutaja avatar
Faric
Klubiliige
Postitusi: 1295
Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
Asukoht: Tartu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 17 korda

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas Faric »

Mõistuse piires, kui asja lukku lased oled ikka üle pingutanud. mõni brake cleaner ei tee piuksu kh, soovitan eelnevalt proovida kas tuld võtab normaalselt.
Panime siin 2008a masinaid eetriga käima, küünlad olid läbi põlend ja lihtsalt käia või starter ribadeks tsutt eetrit ja pill käis.
Aga sinupuhul oleks vaja teise kütusega masinat hetk töös hoida.
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas Martin »

tegelt mul tuli huvitavam idee. Mis kütust viimati tankisid? :D

Nali naljaks, aga me vahetasime sõbraga ühel bemmil nimodi terve mootori ära.
Pikem lugu on see, et ostsime enda teada kaaneveaga 34ja. Proovsime käima küll aga ei läinud. Seier näitas pool paaki benssu.
Kuna see jama ainult lubas, siis läks mootori vahetuseks. Uus mootor peale- sama jama, käima ei lähe, aga kergelt lubab. Pihustid lasime lahti ja kütust ei tule. Hästi õrnalt oli midagi märg, aga pm, ei tulnud. Siis juba lasime kütuse torud lahti. Pump pumpas küll, aga benssu ikka ei tulnud. Läksime paagi juurde, keerasime korgi lahti ja kõigutasime, sellepeale sõitsime tanklassse 10L sisse ja käis nigu kellavärk :D
Kontrolli, kas ksp-ni kütus tuleb üldse. vb miskit umbe läinud näiteks filter ja suurematel pööretel jäi filtri läbilaske võime jänni. Lisaks võid proovida filtrilt kondensaati välja lasta.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
joosep5
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 31 Mai 2012 22:18
Asukoht: Mustvee
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas joosep5 »

Nii. Päev otsa jebisin aga veale jäile ei saanud. Ajasin mootori eetriga käima ja oh imet, jäi käima. Paar minutit ja mõne käivituse asi toimis, ja siis suri jälle ära. Päeva jooksul käivitus umbes 10 korda veel. Ja kui käima läks, siis käis nagu kellavärk. Aga siis kui ei käivitunud, ajas starteri andmise ajal tagant sumpsist toorest sinist diislivingu välja. Sai kõik mootori andurid ja asjad testriga üle mõõdetud, ei leidnud midagi ebatavalist (Autodata andmed). Mõne korra viskas ka veel veakoodi 19 - rpm andur ja 82 injector needle lift sensor. Käivitamise ajal arvutis pöördeid näitab. Kontrollisin ka juhtmeid, midagi. Aku taga suured pistikud ei olnud oksüdeerunud. Elektriskeemilt vaadates rpm anduri ja aju vahelise kaabli üks juhe läheb otse aga teine läheb kokku praktiliselt kõigi muude anduritega alates pedaalist kuni pumbakaaneni. Siis jooksis hoopis minul juhe kokku.
Siit ka küsimus, et kuidas see pumbakaan ära sureb või mis sümptomid siis on? Pumbakaane veakoodi 64 pole näidanud. Pumba mehaanilises osas ei tohiks ka viga olla, muidu poleks vahest käivitunud ja ilusti käinud.
joosep5
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 31 Mai 2012 22:18
Asukoht: Mustvee
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja.

Postitus Postitas joosep5 »

Nii. Sain oma jamast jagu. Vigasid mis leidsin oli korraga kolm.
1.Pööreteandur oli vigane. Vahetus aitas.
2.Pööreteanduri juhe oli vigane. Sellest sain ka jagu.
3. Paagisisene pump pani segast. Vahest tõmbas täiega õhku vahele ja vahest oli kõik korras. Selle pumba elimineerisin ära, viskasin minema. Kütuse imemise vooliku kinnitasin korralikult paagi põhja lähedale. Pole seda pumpa vaja, millest ainult probleemid tulevad. Tean et nii mõnelgi on veel see pump minema visatud ja see paagis alla 20 liitri probleem kaob ära.

Teadmiseks teistele et kui imeb kütusele õhku vahele, siis võib anda veateadet 82 - injector needle lift sensor.
Kasutaja avatar
Martin
Klubiliige
Postitusi: 2716
Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
Asukoht: Keila/Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 83 korda

Re: 2,5TD 96kw suri ära. Abi vaja. Korras.

Postitus Postitas Martin »

See alla 20L probleem on bemmi viga, mitte opeli. Bemmidel on kahe poolega paak ja kui pump on kutu, siis ei pumpa kütust ühelt poolt teisele ümber, ning seier hakkab mingit keskmist vms näitama, samas kui olulise paagi pool on täiesti tühi.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
Vasta