2,5 dti käivitumise anomaaliad

Kõik asjad mis on seotud mootoritega nii diisel kui bensiin ja gaas.
Vasta
insener
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 27 Dets 2013 15:37
Asukoht: Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

2,5 dti käivitumise anomaaliad

Postitus Postitas insener »

Masin millest juttu tuleb on 110 kW 2,5 dti.
Kuni -10C on kõik OK.
Külmema ilmaga (~ -15C) keeldus masin käivitumast, ainult lubas ja ajas tagant musta välja.Laetud aku sai enne tühjaks, kui käima läks. Peale käivitumise luhtunud katset sai nööri otsas käima veetud ja käivitus kõva lagina saatel (täis tõmmanud?). Arvasin, et küünlad läbi.
Kõigepealt sai takistusi mõõdetud küünaldel: 5 küünalt 1,1 Ohmi ja üks küünal 1,4 Ohmi (peaks nagu korras olema). Veel sai kontrollitud, et kas relee voolu annab küünaldele, andis (hõõgküünalde märgutule kustumise järel hoiab relee veel kuskil 5-6 sekundit küünaldel voolu järgi). Süda aga ei andnud rahu, võtsin küünlad maha ja panin otse akult voolu järgi. Kõik küünlad hakkasid ilusti otsast hõõguma ja läksid punaseks.
Kui juba kollektor maas oli vahetasin mõned vaakumvoolikud kollektori alt. Enne kollektori tagasi panekut mõtlesin veel teha proovikäivituse, et kontrollida kas vaakumid jäid pidama. Töökojas oli sel hetkel 13C sooja (auto siis küünaldele eelsoojendust ei anna). Esimesed paar tiiru ei lubanud üldse, siis hakkas lubama ja lubama ja lõpuks läks käima :shock: Varem olen ka ilma kollektorita käivitanud, kui pihustid remondist tulid, 2 aastat tagasi(siis käivitus mootor põhimõtteliselt koheselt ja ka temperatuur oli enamvähem sama) Pidasin targematega nõu, arvati, et ehk mõni pihusti jälle nahkas. Kontrollisin tagasivoolud üle, kõik olid väiksete erinevustega võrdväärsed.
Kui aga mootor eelsoojendiga soojaks lasta(Eberspächer on kellegi eelmise omaniku poolt puldi pealt toimivaks tehtud), läheb laksust käima. Kuna aga lühikesed otsad vaja sõita siis genekas ei jõua akut täis laadida. Sama käivitumise nuss on ka siis autoga kui sõidust tulla ja uuesti käivitada mõne tunni mõõdudes (mootor pole veel nii maha jahtunud, et küünlaid annab, aga piisavalt, et kehvasti käivituda).

Etteande pump lööb, kütusefilter vahetatud, pihustid korras, küünlad korras. Sõidu ajal kõik OK.

Any ideas, millest võib selline käitumine olla?
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 dti käivitumise anomaaliad

Postitus Postitas reims86 »

Küünlad korras ja relee korras, kuid kas vool ka küünaldeni reaalselt jõuab :idea:
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
insener
Huviline
Postitusi: 32
Liitunud: 27 Dets 2013 15:37
Asukoht: Eesti
Tänanud: 0
Tänatud: 1 kord

Re: 2,5 dti käivitumise anomaaliad

Postitus Postitas insener »

Selle peale ei tulnudki, see jäi kontrollimata, aga kuhu ta kaduda saab? Mingit kaitset vaevalt on igal küünlal on peale releed...
Voolu mõõtsin ka relee pealt olevast pistikust, kus lähevad küünaldele juhtmed. Takistuse mõõtsin ka samast pistikust, kui poleks takistust kätte saanud ei annaks ka juhe ühendust :?
Viimati muutis insener, 28 Jaan 2016 20:31, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: 2,5 dti käivitumise anomaaliad

Postitus Postitas reims86 »

Võibolla lihtsalt pistik lahti rappunud, ära oksüdeerinud vms, kuid kui üle kontrollida siis üks samm lähemal lõpptulemusele
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Vasta