2.5TD, 96 KW, külmalt turtsatab, soojalt hakkab puterdama
Postitatud: 08 Okt 2020 20:36
Masinaks 1999 aasta 2.5 e, 96 KW õlikatel. Hetkel 520000 kellal. Kuskil 400 tuhande kandis lasin Oisus pumba mehaanilins osa, pea vahetada. Külge pandi Nissan Patroli pea. Türi diislivend kiitis selle valiku heaks, pidavat parem olema, kui buumeri oma. Samal käisin ka mootori põgusalt läbi, nuki ketid, tallad, ketirattad, ketipinguti, plokikaane survestamine, lihv, uus hooratas. Kõik oli ok, kuni paarkümmend tuhat tagasi hakkas vaikselt probleem pihta. Masin oli enamuses naise kasutuses ja suht vähese sõiduga. Ajapikku probleem vaid süvenes.
Käivitus külmalt ja soojalt suurepärane. Mitte mingeid probleeme. Kuid külmalt käima pannes probleemi algses faasis tühikäigul turtsatas aegajalt, nagu jätaks kogu mootor vahele. Nagu corona tõbine köhatab ja viskab tagant musta tutsaka välja. Probleemi süvenedes kippus juba ka välja surema. Naine mainiski, et kippus külmalt liikuma minnes juba ritmikel välja surema ja just siis kui lased tühikäigule. Pööretel veab edasi ilusti.
Sain töötava mootori pealt sama pumbanumbriga pumba pealt teise elektroonilise kaane. Ei mingit muutust. Türi vana võitles ligi poolteist nädalat sellega. Mingi moment pani kogu katla kahetaktilise õliga käima. Et pumpa sutsukenegi elustada, määrida. Kuid siiski kipub turtsatama. Vana pani ka kütte koguse paika ja edasigi liigub täiesti rahuldavalt.
Ja teine probleem on soojalt, ehk siis just maanteel tulles. Lased masina tühikäigule, siis mingi kahe kolme sekundi pärast hakkab puterdama. Nagu ei tuleks küttekogusega toime vms. Ja suisa niimoodi, et käigukasti hakkab kolistama. Agul pelgasin, et mu hirmkallis hooratas juba niipalju peksa saanud, et õhtal. Kuid kui sidur ära lahutada, siis kolin lakkab, kuid mootor vibrad ja hüppan nii mis hirmus. Paariks sekundiks lööd gaasi põhja ja lased tühikäigule, siis pea neli viis sekki suudab olla rahulikult ja hakkab jälle puterdama.
Mõlemad teemad tühikäigul. Külmalt turtsatab, nagu jätaks kogu mootor vahele ja soojalt hakkab puterdama, läheb lolliks.
Käivitus külmalt ja soojalt suurepärane. Mitte mingeid probleeme. Kuid külmalt käima pannes probleemi algses faasis tühikäigul turtsatas aegajalt, nagu jätaks kogu mootor vahele. Nagu corona tõbine köhatab ja viskab tagant musta tutsaka välja. Probleemi süvenedes kippus juba ka välja surema. Naine mainiski, et kippus külmalt liikuma minnes juba ritmikel välja surema ja just siis kui lased tühikäigule. Pööretel veab edasi ilusti.
Sain töötava mootori pealt sama pumbanumbriga pumba pealt teise elektroonilise kaane. Ei mingit muutust. Türi vana võitles ligi poolteist nädalat sellega. Mingi moment pani kogu katla kahetaktilise õliga käima. Et pumpa sutsukenegi elustada, määrida. Kuid siiski kipub turtsatama. Vana pani ka kütte koguse paika ja edasigi liigub täiesti rahuldavalt.
Ja teine probleem on soojalt, ehk siis just maanteel tulles. Lased masina tühikäigule, siis mingi kahe kolme sekundi pärast hakkab puterdama. Nagu ei tuleks küttekogusega toime vms. Ja suisa niimoodi, et käigukasti hakkab kolistama. Agul pelgasin, et mu hirmkallis hooratas juba niipalju peksa saanud, et õhtal. Kuid kui sidur ära lahutada, siis kolin lakkab, kuid mootor vibrad ja hüppan nii mis hirmus. Paariks sekundiks lööd gaasi põhja ja lased tühikäigule, siis pea neli viis sekki suudab olla rahulikult ja hakkab jälle puterdama.
Mõlemad teemad tühikäigul. Külmalt turtsatab, nagu jätaks kogu mootor vahele ja soojalt hakkab puterdama, läheb lolliks.