20. leht 48-st

Re: Opel Omega M57 2.5d 110kW - b00ster

Postitatud: 16 Dets 2018 17:23
Postitas Martin
et egr täis ei tahmaks peavad pihustid ja turbo korras olema.
gero ei tohi tahmata, tõenäoliselt on kas küünal, võru või sisu täis tahmanud ja vajab puhastust.
kuna küünal sai minu poolt uus pandud, siis tõenäoliselt on probleem ülejäänud kahes. Sisuliselt tuleks teha ahju sees "korstna pühkimine". Aga kui ta üldse ei tööta... tuleks vaadata vb sisse tulevad signaalid üle, kas ta üldse tööle peaks hakkama enda arust.

aga termostaat on sul sto protsent läbi. Miks ta läbi läks on ise küsimus. Peamine mõjur on vale jahutusvedelik. Või erinevate segamine.

Re: Opel Omega M57 2.5d 110kW - b00ster

Postitatud: 18 Dets 2018 23:19
Postitas b00ster
EGR is back...
Ja ebareaalne tulemus :D
Päris kiirelt nüüd läheb soemaks, sõitsin töölt koju (tuletan meelde 27km) ja näidik jõudis 85kraadini, uskumatu :lol:
Aga jah termostaat ikka on läbi, sest ummikus seistes asi kukkus jälle 80kraadiks (ilma viscota sõidan)

Re: Opel Omega M57 2.5d 110kW - b00ster

Postitatud: 19 Dets 2018 11:45
Postitas siimp
b00ster kirjutas: 18 Dets 2018 23:19 EGR is back...
Ja ebareaalne tulemus :D
Päris kiirelt nüüd läheb soemaks, sõitsin töölt koju (tuletan meelde 27km) ja näidik jõudis 85kraadini, uskumatu :lol:
Aga jah termostaat ikka on läbi, sest ummikus seistes asi kukkus jälle 80kraadiks (ilma viscota sõidan)
Mul ka miinuskraadidega jahtub maha veits. Kas siis termostaat läbi? Pole ka viscot ja pole ka põhjakaitset.

Re: Opel Omega M57 2.5d 110kW - b00ster

Postitatud: 19 Dets 2018 21:03
Postitas b00ster
siimp kirjutas: 19 Dets 2018 11:45
b00ster kirjutas: 18 Dets 2018 23:19 EGR is back...
Ja ebareaalne tulemus :D
Päris kiirelt nüüd läheb soemaks, sõitsin töölt koju (tuletan meelde 27km) ja näidik jõudis 85kraadini, uskumatu :lol:
Aga jah termostaat ikka on läbi, sest ummikus seistes asi kukkus jälle 80kraadiks (ilma viscota sõidan)
Mul ka miinuskraadidega jahtub maha veits. Kas siis termostaat läbi? Pole ka viscot ja pole ka põhjakaitset.
Mul korras termostaadiga, isegi suurte miinus kraadidega temp oli alati 88. Kusjuures eelmisel talvel sõitsin koguaeg 88 tempiga, siis kui termostaadid alles vahetust saanud. Ja visko oli ka peal, terve talv. Ainult kui paar päevad oli -25kraadid, siis temp ei tõusenud rohkem kui 70. Aga isegi kui oli mingi -17, siis ikka olin saanud 88kraadi. EGR oli ka pime. Tol ajal veel eber töötas, tegelikult see aitab väga hästi.
Korras termostaadidega, töötav EGRiga, töötav webastoga/eberiga ja ikkagist pappitükkiga see M57 peab mingi 10minutiga jõua töö temperatuurile. Aga kellegil alati midagi neendest asjadest ei tööta. Mul siis mitte midagi ei tööta :lol: No okei, pappitükk ja uuesti connected EGR nüüd aitavad küll.

Re: Opel Omega M57 2.5d 110kW - b00ster

Postitatud: 03 Jaan 2019 23:14
Postitas b00ster
Jõudu.

Injectors saanud vahetust: Nüüd omegal siis 047 lõppkoodiga pihustid, mis on tulnud e38 3.0d 142kw pealt. Muidugi, et vahetus oli koos seibitega ja tihenditega. Tänud Martinile. Vanad 049 mingi aeg viin valori, stendile, ja pärast lähevad müüki. Auto uute pihustitega töötab sujuvalt, pihusti enam ei kuse, niing 1 ja 2 käigul auto enam ei tõmble. Samuti kui lased gaas lahti enam ei tõmble ka. Ühesõnaga mootor töötab väga hästi, ja heli on ka väga mõnus, super sirgelt töötab, mõnus kuulata (olen big r6 diesel sound fan) :D . Väga rahul pihustetega, müüja ei laisknud üle. Samas map sensor sai vahetust, nüüd on M57N peal, bilsteini oma.

Uued:
Pilt

Vanad:
Pilt


Üks kord kõnnisin kell 5 hommikul koju, läbi parklas seisnud auto... vaatan, et autol midagi on puudu... Vaatan lähemalt, ja näen et küljekarp pole auto küljes... Normaalne... :lol: :lol: Ei tea kuidas kaotasin ära seda, ja veel huvitavam kuidas ei näinud peeglis et siuke suur osa autolt lendab ära. Sest üks kord olin juba kadunud seda (seal on sittad kinnitused, kuid juba tegin korda), aga nagu peeglis kohe nägin et siuke suur tükk lendas ära. No mõtlesin, okei, panen Haapsalu & Läänema fb gruppile, äkki keegi on seda kuskil näinud. Ja täpselt, juba hommikul mulle kirjutas üks inimene, et näinud seda ja võtis kaasa. Ühesõnaga sain temaga kokku ja küljekarp on nüüd tagasi auto küljes. Vedas et hea inimene leidis seda.

Pilt
Pilt

Ükspäev hellasin wautzerile, leppisime hommikul remap ära teha. Tulin kohale, mingi 130km haapsalust, tegisime chip, läksime proovisõidule, gaas põhja ja auto ikka ei liigu. Hakkasime vaatama et miks ta ei liigu, ühesõnaga sain teada et see terve aeg olen sõitnud ilma turbota :lol: või nagu rõhk oli nii väike, et pmst ilma turbota. Hakkasime vaatama kõik üle, vakuumvoolikud, mootoripadjad, turbogeomeetriat jne. Viimane asi oli N75 boost controll solenoid, see mis asub turbo kõrval. Selle kaudu vakuum oli liiga lahja, proovisime panna voolik otse turbole, andsin natuke gaasi, asi pärast 2500 hakkas liikuma ja BOOM, egr toru plahvatas ära. Ma isegi ei vajutanud gaasi väga, nagu aga rõhk oli nii suur, joppas et plahvatas egr toru, mitte mingi intercooleri oma. Ühesõnaga sõitsin 130km koju nii et EGRist heitgaasid läksid otse salongisse ja norm peavalu saanud. Hääl oli ka pizdets milline. Tulin haapsalu, panin auto garassile, ja läksin koju musta näoga :lol: Öösel läksin pärnusse uute solenoidi järgi, kuna päev oli 30.12 ja nagu asjaga oli suht kiire. Ostsin 100% töötav solenoid, jõudsin tagasi Haapsalu, läksin magama. 31.12 Varahommikul garassile, kiirelt paigaldasin solenoid peale, ostsin haapsalust egr toru, vahetasin selle ka ära, panin käima, kõik töötab. Siis läksin proovisõidule, ja auto ikka madalal pöördedel ei liigu :) Ennem solenoidi vahetust auto üldse ei liikunud, nüüd liigub alles pärast 3000rpm, ja siis tõmme on sittaks. (Aju mul jäänud chippitud) Ei tea mida teha, mida vaadata. Asi 100% ei ole vakuumvoolikutes, ja mootoripadjad ka korras, niing see solenoid ise 100% töötav värk. Võimalik et turbogeomeetria kuidagi valesti seadistanud või maitea, see liigub nagu, aga hästi vähe. Nagu 2käigul 1500rpm vajutad gaas põhja, komppu näittab kütusekulu mingi 28l/100 aga tahho nool tõuseb nii aeglaselt, ja auto ei liigu, siis kui tahho jõuab mingi 2900rmpiks, auto hakkab lendama ja 3000-4700 nool megakiirelt tõuseb (turbo hakkab töötama, häält on ka kuulda). Väga kahju küll et madal pöörtedel jõudu üldse ei ole, ei tea mida vaadata ja mida teha. Suht väsinud ka juba sellest. Vb see teine solenoid mis asub sisselaske kolleka all tuleb vahetada, vb kiirendades vakuumpump ei tee piisavalt vakuumi (ühel oli täpselt nagu mul, et alles 3000pärast hakkab liikuma, vahetas vakuumpump ära ja sai korda. Tervenett läbi lugetud juba sellest teemadest :D . Proovin hetkel vahetada vakuumpump ära koos tihenditega, kui ei aita siis vaahetan kolleka all solenoidi ära, kui ei aita, vaatan geomeetiat üle, leian mingi DIY youtube video kuidas seda seadistada :lol: ja kui see ei aita siis viin omega lähima kuusakoski.


See solenoid.
Pilt

Plahvatanud EGR toru.
Pilt

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuual) - b00ster

Postitatud: 04 Jaan 2019 01:17
Postitas kuno666
Kas sul mõnda turbo kella ei ole millega saab vaakumi ära mõõta ? Lihtsam ju kell külge panna ja ära mõõta palju vaakum on kui seda vaakum pumpa vahetada. Samas oleks vaja ka üle vaadata kas see vaakumklapp turbo küljes on korras ja toimib ilusti.

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuual) - b00ster

Postitatud: 04 Jaan 2019 07:56
Postitas vivaldi
Sisselaske taga oleval rõhu anduril pistik on küljes? Või siis see lihtsalt ei tööta.

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuual) - b00ster

Postitatud: 04 Jaan 2019 10:25
Postitas b00ster
vivaldi kirjutas: 04 Jaan 2019 07:56 Sisselaske taga oleval rõhu anduril pistik on küljes? Või siis see lihtsalt ei tööta.
See on uus, tutikas

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuual) - b00ster

Postitatud: 04 Jaan 2019 10:28
Postitas b00ster
kuno666 kirjutas: 04 Jaan 2019 01:17 Kas sul mõnda turbo kella ei ole millega saab vaakumi ära mõõta ? Lihtsam ju kell külge panna ja ära mõõta palju vaakum on kui seda vaakum pumpa vahetada. Samas oleks vaja ka üle vaadata kas see vaakumklapp turbo küljes on korras ja toimib ilusti.
Pole turbokella kahjuks. Vakuumklapp ise 100% töötav. Toimiva auto pealt, kus turbo hakkas 1100-1200 pealt puhuma juba.

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuaal) - b00ster

Postitatud: 04 Jaan 2019 11:18
Postitas kuno666
Mille järgi vaakumklapi varda pikkuse paika panid ?

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuaal) - b00ster

Postitatud: 04 Jaan 2019 13:26
Postitas Martin
kuno666 kirjutas: 04 Jaan 2019 11:18 Mille järgi vaakumklapi varda pikkuse paika panid ?
Polegi näpitud, nii nagu doonori küljest tuli(mina vahetasin turbot).

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuaal) - b00ster

Postitatud: 04 Jaan 2019 15:50
Postitas kuno666
Martink91 kirjutas: 04 Jaan 2019 13:26
kuno666 kirjutas: 04 Jaan 2019 11:18 Mille järgi vaakumklapi varda pikkuse paika panid ?
Polegi näpitud, nii nagu doonori küljest tuli(mina vahetasin turbot).
Siis peaks see asi seal korras olema ja viga mujal ilmselt .
Taavil peaks üks üleliigne turbo kell olemas olema ja pärnus saaks ilmselt sellega aidata .

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuaal) - b00ster

Postitatud: 12 Jaan 2019 22:44
Postitas Rax
EGR toru lõhkemine on küll äge. Mul läks see ühes suvalises kurvis. 3000rpm juures hull lörin ja aru ei saa kust tuleb. Rahulikult sõites ei olnud kuulda midagi.
Nädal aega kütsin nii ringi :lol:
Siis kapotiall uurima hakates ja mootori katet eemaldasin siis nägin et pool konet jumala tahmane ja see lõõts pooleks.

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuaal) - b00ster

Postitatud: 13 Jaan 2019 15:33
Postitas b00ster
Nonii. Problem solved. Omega lendab...
Mu kasjakk oli siis MAP Sensoris, 3 juhet oli valetpidi pandud.

Ennem (Valesti):
Pilt

Nüüd (Õigesti):
Pilt


Mega suured tänud Martinile, kes seletas seda skeemat:
Pilt

Nüüd kuna turbo töötab autol hääl ka veits teine, palju sujuvamaks muutnud.

Lähiplaanid:
1) Mootoriga suht valmis nüüd, vahetan veel vakuumpumpa tihendid ja terve egr süsteemi, koos termostaadiga tahan nahhui visata autolt, aga see siis kui natuke soem õues. Seekord kindlasti teen seda.
2) KÕIK Õõtsapuksid ära vahetada, ette lähevad e38 v12 750i omad, sobivad 1:1le, varuosakood LEMFORDER 1053201. Need tugevamad kui omega omad. Muud siis omega oma puksid: LEMFORDER 1223701, LEMFORDER 2211601, LEMFORDER 1606101, LEMFORDER 2609601
3) Sarniiride vahetus ka. LEMFORDER 1470701
4) Juhipoolne pendelhoova puks ka (teinepoolne sai suvel vahetatud). LEMFORDER 1160203

Ühesõnaga tuleb veermik korda teha. Muidu tahaks veel flantsid ette paigaldada ka, nii, kui kellegil olemas 15-20mm, võite pakuda.

Re: Opel Omega M57 2.5DTi (chip, manuaal) - b00ster

Postitatud: 13 Jaan 2019 17:16
Postitas Martin
juhi pool pole pendelhooba, juhi pool on roolikarp.

Ega skeemi ei saa jah nõnda moodi vaadata, et skeemi sinine keskel, siis päris elus ka :D