27. leht 48-st

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 21:45
Postitas muhtasib
Turbo peaks olema OK. Sinu kiirendamise videol turbo teeb küll palju rohkem häält kui minu autol, ei tea kas remappingu tõttu? Mul on muidugi Executive millel mürasummutus ka ehk parem.

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 21:49
Postitas Martin
muidugi klapid võivad ka klõbiseda, kui õlitus pole piisav, sellel mootoril on teglikult hüdralilised rullnookurid ja teoreetiliselt klõbisemist olla ei tohiks. Kui klõbin tuleb suurtel pööretel nii koormusega, kui koormuseta, siis pigem nukad-nookurid, kui ainult koormuse all, siis ilmselt kõrgsurve pump, kuna tühjalt paugutades mootori aju poolt niikuinii suurt survet ei tellita, mistõttu latt ka ise pole suure surve all, tühipöördel on töörõhk 300bari, täisgaasil... 1200 vist(?) selle mootoril ja sedagi vaid siis kui mootoril on reaalne koormus taga. Minu biturbol on tehasest 2400, seda tean küll peast öelda :D

Kuna õlitust ei saa reguleerida(ainult õlirõhku ja sedagi mehhaaniliselt), siis ka tiksumine ei oleneks koormusest.

Tech2'ga on võimalik jälgida lati rõhku, see oli küll PAscalites vist. Bemmi peal saab ka eelsurverõhku vaadelda. Kui täisgaasil eelrõhk ära kukub, siis ilmselt ikka pump õhtal. töörõhul alla 2,5 bari läheb mootor limpi. Seda registreerib filtri peal olev andur. Kui eeldada et kõik 160k km on sama pump põhja all olnud, siis ma arvan et pump ikka omadega juba otsakorral.

A ma tahtsin enne seda veel küsida, et mis eriversioon omega c, mida toodeti 7 kuud? Minuteada on kõik omega B flid samad, peale 2001 aastat(muidugi varustuse erinevus väikestviisi).

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 21:50
Postitas b00ster
muhtasib kirjutas: 10 Apr 2019 21:45 Turbo peaks olema OK. Sinu kiirendamise videol turbo teeb küll palju rohkem häält kui minu autol, ei tea kas remappingu tõttu? Mul on muidugi Executive millel mürasummutus ka ehk parem.
Kumb video, kus turbo korras või see mis alles saatsin?

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 22:01
Postitas muhtasib
b00ster kirjutas: 10 Apr 2019 21:50
muhtasib kirjutas: 10 Apr 2019 21:45 Turbo peaks olema OK. Sinu kiirendamise videol turbo teeb küll palju rohkem häält kui minu autol, ei tea kas remappingu tõttu? Mul on muidugi Executive millel mürasummutus ka ehk parem.
Kumb video, kus turbo korras või see mis alles saatsin?
See kiirendamise video kus turbo korras ja ulub, mille sa varem postitasid.

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 22:26
Postitas b00ster
muhtasib kirjutas: 10 Apr 2019 22:01
See kiirendamise video kus turbo korras ja ulub, mille sa varem postitasid.
Videol katuseluuk avatud. See auto on ka executive, väga rikas varustusega. Tegelikult turbot pole väga kuulda, see on pigem tee hääl. Võib olla võrreldes originaaliga on see ikka natuke valjem, sellepärast et summuti on avatud, peaegu otsetoru. Aga esimene katalüsaator veel all. Kui eemaldan ära selle, siis peab küll hästi vilisema. Loodan et katalüsaatori eemaldamise pärast ei tule see kole geomeetria vilin, nagu siin 00:08 https://www.youtube.com/watch?v=7eV6jGfq8P4 Siis tuleb seda tagasi keevitada :lol: :lol: Remapimisega sai tõstetud turbo rõhku, võib olla annab natuke turbo hääle juurde, kuna rõhk on suurem, aga ei usu et palju. Pigem katalüsaatorite ja sumpa püttide teema. Arvan originaal summutiga salongis sa ei näe vahet.

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 22:31
Postitas muhtasib
Martink91 kirjutas: 10 Apr 2019 21:49 muidugi klapid võivad ka klõbiseda, kui õlitus pole piisav, sellel mootoril on teglikult hüdralilised rullnookurid ja teoreetiliselt klõbisemist olla ei tohiks. Kui klõbin tuleb suurtel pööretel nii koormusega, kui koormuseta, siis pigem nukad-nookurid, kui ainult koormuse all, siis ilmselt kõrgsurve pump, kuna tühjalt paugutades mootori aju poolt niikuinii suurt survet ei tellita, mistõttu latt ka ise pole suure surve all, tühipöördel on töörõhk 300bari, täisgaasil... 1200 vist(?) selle mootoril ja sedagi vaid siis kui mootoril on reaalne koormus taga. Minu biturbol on tehasest 2400, seda tean küll peast öelda :D

Kuna õlitust ei saa reguleerida(ainult õlirõhku ja sedagi mehhaaniliselt), siis ka tiksumine ei oleneks koormusest.

Tech2'ga on võimalik jälgida lati rõhku, see oli küll PAscalites vist. Bemmi peal saab ka eelsurverõhku vaadelda. Kui täisgaasil eelrõhk ära kukub, siis ilmselt ikka pump õhtal. töörõhul alla 2,5 bari läheb mootor limpi. Seda registreerib filtri peal olev andur. Kui eeldada et kõik 160k km on sama pump põhja all olnud, siis ma arvan et pump ikka omadega juba otsakorral.

A ma tahtsin enne seda veel küsida, et mis eriversioon omega c, mida toodeti 7 kuud? Minuteada on kõik omega B flid samad, peale 2001 aastat(muidugi varustuse erinevus väikestviisi).
Omega B viimane small facelift oli 2002 sügis kuni 2003 suvi, kuni Omega liinilt maha võeti. Seda mudelit kutsutakse foorumites ja isegi varuosakataloogides mõnikord Omega C, vääralt. Omega C pidi tulema, sellest kirjutasin varem ühes postis kus Holdenitest jms rääkisime. 2003 Omega tootmise lõpetamine oli suuresti seotud OmegaV8.com läbikukkumisega - klassikaline GM paranoia, keegi tõestas et kui sellega 270 km/h üks paak bahnil tühjaks sõita ja hästi kiiresti tankida siis saab teise paagiga V8 keema.

Lati rõhku jms olen mõõtnud Karla Autos, ühel pihustil kulus tagasivooluklapi kuulile soon sisse, tehti korda. Rõhud, pihustid olid muidu kõik korras. Kahetsen ainult et lasin pöördklapid välja võtta, mootor enam üle 5000 rpm ei lähe, varem laksas punasesse. Hea teada kui seda Sinu juures rõhkusid mõõta saab.

Pump on kõik 160k sama aga ma pole solki tankinud ja Belgias kunagine omanik ammugi mitte. Kui pumba ühendusi remontisin rõhku riistadega ei mõõtnud, aga tundus teda olevat sitaks.

Klõbin tekib ainult Nesto Pro diislit kasutades suurel koormusel, täiesti põhja vajutades. Mootor on korras ja hea pöördemomendiga, ma ei saa kumme siledaks sõita sest 3mm mustriga ma ei saa maanteel enam mööda sõita, gaasi andes ESP laksab klotsid peale kui tee vähegi märg on.

Seda biturbot ma vaataks heameelega :)

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 22:47
Postitas muhtasib
b00ster kirjutas: 10 Apr 2019 22:26
muhtasib kirjutas: 10 Apr 2019 22:01
See kiirendamise video kus turbo korras ja ulub, mille sa varem postitasid.
Videol katuseluuk avatud. See auto on ka executive, väga rikas varustusega. Tegelikult turbot pole väga kuulda, see on pigem tee hääl. Võib olla võrreldes originaaliga on see ikka natuke valjem, sellepärast et summuti on avatud, peaegu otsetoru. Aga esimene katalüsaator veel all. Kui eemaldan ära selle, siis peab küll hästi vilisema. Loodan et katalüsaatori eemaldamise pärast ei tule see kole geomeetria vilin, nagu siin 00:08 https://www.youtube.com/watch?v=7eV6jGfq8P4 Siis tuleb seda tagasi keevitada :lol: :lol: Remapimisega sai tõstetud turbo rõhku, võib olla annab natuke turbo hääle juurde, kuna rõhk on suurem, aga ei usu et palju. Pigem katalüsaatorite ja sumpa püttide teema. Arvan originaal summutiga salongis sa ei näe vahet.
Ma ei kujuta ette kuidas sa selle otsetoruga ülevaatuselt läbi saad. Omale paneks roostavabast, kui leiaks sellise. Vahetasin kõik summutid nii 3-4 aastat tagasi, Tapal ei olnud parajasti tagumist summutit ja pidin Fenno panema, see pask on juba täiesti roostes. Kui Tapa tootmine (nad teevad Walkerile) veel Põltsamaal kutsekooli juures oli, siis naerdi kui ma sealt ostsin: P_ö_ltsamaalt me v_ö_tame ainult veini. Aga juba siis oli paremini painutatud ja keevitatud.

Kõige suurem puudujääk selle auto juures on vahejahuti. Auto kiirendab kõige paremini kui välistemp on -10C. Suviseks sõiduks oleks vaja suuremat jahutit.

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 22:49
Postitas b00ster
muhtasib kirjutas: 10 Apr 2019 22:31
Omega B viimane small facelift oli 2002 sügis kuni 2003 suvi, kuni Omega liinilt maha võeti. Seda mudelit kutsutakse foorumites ja isegi varuosakataloogides mõnikord Omega C, vääralt.
Mis selles viimases faceliftis oli vahetatud?
Mul on 2002 sügis, okt-nov.

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 10 Apr 2019 22:56
Postitas b00ster
muhtasib kirjutas: 10 Apr 2019 22:47
Ma ei kujuta ette kuidas sa selle otsetoruga ülevaatuselt läbi saad. Omale paneks roostavabast, kui leiaks sellise. Vahetasin kõik summutid nii 3-4 aastat tagasi, Tapal ei olnud parajasti tagumist summutit ja pidin Fenno panema, see pask on juba täiesti roostes. Kui Tapa tootmine (nad teevad Walkerile) veel Põltsamaal kutsekooli juures oli, siis naerdi kui ma sealt ostsin: P_ö_ltsamaalt me v_ö_tame ainult veini. Aga juba siis oli paremini painutatud ja keevitatud.

Kõige suurem puudujääk selle auto juures on vahejahuti. Auto kiirendab kõige paremini kui välistemp on -10C. Suviseks sõiduks oleks vaja suuremat jahutit.
Olen juba saanud ametliku üv selle summutiga. Isegi paber alles.
Pilt
Ega mul täiesti otsetoru ka pole, keskmisest suurem resonaator on paigaldadud tagapütti asemel. Esimese katalüsaatori eemaldamisega ei pea probleeme tulla

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 11 Apr 2019 00:50
Postitas Martin
muhtasib kirjutas: 10 Apr 2019 22:31 Seda biturbot ma vaataks heameelega :)
Aga siis pöördub härra jürtsi poole palvega ametlikuks klubiliikmeks hakata...

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 11 Apr 2019 04:48
Postitas Rax
Minu ex oomil olid katid tühjad(paunad alles), keskmine pütt asendatud toruga ja lõpus kaheraudne sportpütt. Hääled olid head. Ega ülevaatust see ei mõjuta. Masin ei tohi liialt karjuda.

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 18 Apr 2019 21:40
Postitas b00ster
Ikka ei saanud perfektne paigaldus. Ebayist tellitud nahad on liiga paksud võrreldes originaaliga ja lihtsalt ei mahuvad oma "raamile". Lisaks kässäri nahk on liiga lühike. Pohhui, enam ei hakka sellega tegeleda, aitab :lol:
Pilt

Nüüdseks autol 6000k parktuled & udukad

Originaal vs 6000k
Pilt

Ei tea miks varem pole seda teinud, valgega masin näeb kordades parem välja. Ennem oli 2002a auto, nüüd 2005a :D
Puhas valge värv, telo pildistab sitasti, et tundub et on sinisega valgustusega tegu, kuid päris elus ei ole nii.
Pilt

Veel ostsin motonetist siuke huijoobin. Jah, asi on hall, no ei leidnud musta värvi, lihtsalt ei leidnud. Värvib mustaks, vaatab kuidas see alumiinium hoiab värvi, kui pärast kärcheri pesuga asi saab tagasi halliks, siis mõtleb midagi, äkki sebib kuskilt 2komp värvi, ühesõnaga saan seda mustaks :D
Pilt

Samuti sai ostetud udukad uue stangele, ise stange saab täiesti valmis enne juuni. 100%.




Veel selline küsimus, keegi siit sõidab 2.5dtiga 3.45 diffriga? Millised pöörded 50kmh 3 käik, ja 100kmh 5 käik?

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 19 Apr 2019 21:47
Postitas Alaripri
Kui ma ei eksi siis Haapsalu realiseerimiskeskuses oli musta värvi võret

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 20 Apr 2019 00:06
Postitas b00ster
Alaripri kirjutas: 19 Apr 2019 21:47 Kui ma ei eksi siis Haapsalu realiseerimiskeskuses oli musta värvi võret
Hetkel ei ela Haapsalus kahjuks

Re: Opel Omega M57 2.5DTI - b00ster

Postitatud: 23 Apr 2019 12:07
Postitas b00ster
Natuke infot neendele, kes oli mõelnud paigaldada TDS differ oma DTI omegale.
DTI differ (roheline) vs TDS differ (sinine)
Veljedeks basic 225/45/17, kõige populaarsem kombinatsioon.
R30 (2.5DTI) Manuual kast

Pilt