1. leht 1-st

Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 31 Mai 2016 20:57
Postitas Jospa
Alustuseks ütlen et me ei aja taga seda, kumb on parem vaid miks on nii, või et näe minu arvamus oli õigem

Tegelt oli jutt ühe klubikaaslasega hp-dest ja väänetest...tema väitis et disla puhul on vaja ainult väänet mina aga vastupidist et väändest ei piisa, vaja ka hpsid
Minu pilt on asjast niii: kui masinal on jõhkralt väänet (Nm) aga samas vähe hobuseid (Kw, BHP) siis suure tõenäosusega saab masin mega raskete koormatega hõlpsamini hakkama kui vastupidi
Kui aga masinal on palju hobuseid ja vähem väänet siis saavutab ta kiiremini suurema kiiruse mida vaja on ilma et annaks mingit olulist istmesse vajumjs effekti.
Kuldne tee kui sul on näiteks 200kw ja 600Nm
Näiteks on meil ju 2.2 88kw 280Nm omega ja siis on meil näiteks 125kw 230Nm aga viimane jõuab ikka sõita kiiremini 100ni ometigi esimesel on vääne suurem ja see vääne ongi see mis paneb auto liigutama. No võtan näiteks enda tööauto. 1.6 hdi miskit 55kw, väänet 230Nm, kaalub ka teine 1200kg...miskine 3-4sada kilo rohkem kui omega aga minek on 0.
No ja lisaks on bensukal väiksem kompresioon kui dislal
Oskab siin meil keegi tuunijatest, kes vahetavad turbosid, ehitavad jne öelda et miks see nii on. Miks räägitakse et väänr paneb liikuma, on tähtsam kui hp?

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 31 Mai 2016 21:29
Postitas GertK
Selle kohta on hea lause - kw näitab kui kiiresti sa vastu seina sõidad, nm aga seda kui kaugele sa seina endaga kaasa võtad :mrgreen:

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 31 Mai 2016 21:55
Postitas Jospa
GertK kirjutas:Selle kohta on hea lause - kw näitab kui kiiresti sa vastu seina sõidad, nm aga seda kui kaugele sa seina endaga kaasa võtad :mrgreen:
Like, nagu see et mis vahe on 4x4 ja monokal...esimesele pead kaugemale järgi minema

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 31 Mai 2016 23:32
Postitas Jürts
Kohe näha,Jospal tööpäev.Toodab jälle :mrgreen:

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 09:39
Postitas Jospa
HEI. Ma hoian foorumit suhtlemises :D

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 10:17
Postitas Mirko587
Kuidas saab võrrelda kahte täiesti erinevat asja? Lõpuks läheb see teema nagunii diislimeeste ja bensukate vaheliseks mõtetuks vaidluseks.

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 10:22
Postitas petzp
PMST peaks vahet tegema kahel mõistel: pöördemomendil ja väändemomendil. Mootor arendab pöördemomenti, ühikuks Nm. Väändemoment on tänu mootori arendatavale pöördemomendile väntvõllis ja jõuülekande komponentides tekkiv pingeseisund ehk sisepinge, mis on täpselt sama suur aga vastasmärgiga. Kui väntvõll ei suuda mootori arendatavat pöördemomenti vastu võtta, siis ta puruneb:) Käigukasti ülekanded ja peaülekanne omakorda võimendavad mootori arendatavat pöördemomenti mõõdetuna taga- või esirattal.

Miks tänapäeva diislid on bensukatest kõvemad paugupillid? Ise küsin-ise vastan: Sest on peetud oluliseks arendada välja lameda pöördemomendi grafikuga turbodiisel-commonrail mootorid: 90% momendist on saadaval 1000-5000 p/min vahemikus ehk diisli saadaolev madalapöörde karujõud ei kuku kõrgematel pööretel ära.

Bensukatel on asi nii, et kui pilli üle keskmiste pööretega peenestada, on ka täitsa nauditav sõita, eriti V6 ja suuremate mootorite puhul. Bensumootor on vaikne, käivitub hästi, soojeneb ruttu ja tankimisel käed ei haise. Remont-hooldus ka odavam. Gaasiseadme olemasolul on sõit vaat et odavamgi kui diisliga. Hetkel LPG 1L = 0,484 €/L, bensu hind kõigub ca 1,10 €/L kandis.

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 10:39
Postitas schmidt
Pigem tekib vaidlus vabaltingavate ja turbokate teemal, sest pole ka vabalthingav diisel arvestatav liikur (nagu ka bensukad).

Elu jooksul on minu isikliku taguotsadüno järeldused sellised - korralik kw on äss, aga olematu Nm´iga läheb mega aeg, enne, kui pada selle pädeva kw´ni end pöördesse ajab, näiteks 5-7000 pöördeni (hetkel pean silmas vabalthingavat bensukat).
Korraliku Nm ja talutava kw´ga turbokas (olenemata kütusest) käib paremini edasi, kuna tummine moment annab jõudu madalalt ning nö. veab mootori kiirelt magusasse kw alasse.

Fakt on see, et diisel annab rohkem jõudu, kui bensiin, seega turbodiislid on igati win-win.

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 10:44
Postitas Jospa
No vot...täitsa vastus ju.
Noh ilma föönita see väike mootor nagu ei tee midagi. Väike turbo mootor annab tõesti tänapäeval sama välja mis suur N/A V8. Eks see ole jah lõputu teema nagu poliitika. Aga sain ma õigesti aru et 100Nm bensukal ja 100Nm dislal ei ole sama või ikka on

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 13:34
Postitas schmidt
Mõõtühik on ikka sama olenemata kütusest. Diisel lihtsalt "põleb" kõrgemal temperatuurin ning tekitab rohkem Nm.

100Nm on nii jabur number, et ei hakka teoretiseerima, kumb sellega alla kalendipäeva kuhugi jõuab.

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 14:24
Postitas Jospa
Lamp number on see..omega b stock mootoritel jäävad need vahemiku 180Nm-300Nm...nii dislad kui ka penad

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 20:26
Postitas MartinQ
Tegelikult on üsna pointless üldse seda arutada.. Kellele ema, kellele tütar..
Ostad endale 200+kw auto ja sellest Eesti liikluses täiesti piisab.
Kiirendab see diisel või bens sul mõni sek kiiremini sajani, on tglt täiesti po**ui, peaasi, et endal on mugav sõita ja möödasõidul sa ei pea mõtlema, kas sa nüüd lähed ja jõuad või ei, lihtsalt lähed..

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 21:10
Postitas Jospa
Jep eks see nii olegi, arvan et teema võib prükkarisse saata

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 01 Juun 2016 23:22
Postitas Martin
no kõige parem võrdlus on ehk
diisel=paks mees
bensukas=peenike mees
mõte siis selles, et paksul mehel on tohutult toorest jõudu, kehamass annab jalgrattaga sõites tõsiselt väänet, kuid puudu jääb võhmast
peenike mees, siblib kiirelt, jaksab kaua(maratoni joosta), kuid hetkjõud suurte raskuste tõstmisel on kehva.

Re: Arutame Nm ja Kw suhet dislal ja bensukal

Postitatud: 02 Juun 2016 12:14
Postitas Anz69
:mrgreen:
hea võrdlus :D