Martink91 kirjutas: ↑26 Mai 2019 18:48
e6x suurimad probleemid on jah elektroonikaga. Muidugi nüüd on juba varuosade hinnad kukkuma ka hakanud.
Mõned näited
*neliveoliste tüüphäda on esimene kardaanvõll, uus maksab 1000€ ja kasutatud peast saada suhteliselt võimatu, poolaastat tagasi kuulsin esimest korda et keegi olevat suutnud seda ka remontida ja nüüd pakutakse juba ka remonditeenust sellele. aasta tagasi seda veel ei eksisteerinud
*Sital juhul võtab pooldunud kardaanvõll kaasa ka automaat kasti. Nimelt, kui ristist pooleks läheb, siis maanteel sõites hakkab viskama ja lööb kastist killu välja, sitt juhus on paraku üsnagi tavaline.
*CCC- auto raadio, sureb ära kas lugemislääts või üks kiip tuleb jootest lahti, läätse on võimalik vahetada, kiipi ühe korra joota, teist korda joota pole enam võimalik. Remont maksab 250€ digiledis. Romulad küsivad ccc ploki eest 450€ alates.
*luugijuhtmestiku surm universaalil. Lappimine on suur töö, sest juhtmed ei ulatu kerest välja lappimise jaoks.
*õhkvedrustuse kompressori surm-180€ kasutatud kompressor, tüüphäda. sammuti on tüüphäda õhu regulaator klapp
*õhkpadjad- vanusest tingitud tüüphäda, universaali probleem, sedaanid on vedrudeega.
*universaali tagatuled- tulevad plastiku keevitusest altservast lahti ja vesi ning sodi läheb sisse, hiljem on akvaarium.
*universaalil luugi sees puldi vastuvõtja- vesi läheb sisse ja moodul peetis. kasutatud moodul kuskil 180€, uus 300, carways oli vähemalt kunagi sellele nimekirja jäärgi ootejärjekord taga.
*esituled-surevad nii angela aagid, kui adaptiivsuse plokid 250€ kasutatu komplektne tuli täna.
*mootorites lähevad ketid ja seejärel terve mootor. Probleem seisneb dpf filtri põletuses, kus põletuse aeg suunatakse väljalaske takti aeg silindrisse kütust. Esimese põlvkonna dpf mootoritel olid õhukesed kolvirõngad nii nagu 120/135/142kw isenditel ja seal läks kütus läbi, mis jõudis karterisse, seal käis õliga koos ringi, kuid kütusel ei ole nii head määrimis omadused, kui mootoriõlil ja ketid hävinesid enne eluea lõppu. Tulemuseks kett pooleks, klapid peas ja pooldunud nukkvõllid, nukkvõlli hind 400€ tk uuena.
*Automaatkastide turbiin on sammuti tüüphäda. Kui ära surevad siis püsikaga sõites hakkab pöördeid viskama, minu xd hakkas kiirendamisel üldse raputama. Turbiini remont 300€, + töö koos õlivahetusega 400€, tänaseks müüakse eraldiseisvat õlifiltrit automaatkastile. aasta tagasi sai õlifiltrit ainult koos uue karteriga, mis maksis 90€
*lekkivad esiamordid on tüüphäda, õnneks uued ei maksa palju tänaseks, vähemalt mitte tagaveolisel, nelikul, sashid 135€ tk, bilsud on pea 200tk.
*üks tõsisem tüüphäda sellel autol on ISESÜTTIMINE, mida põhjustab aku plusskaabel, mis tuleb varuratta juurest läbi põhja. Sealt kipub vask ära oksüdeeruma ja saavutab kerega kontakti- tulemuseks heal juhul kärssanud auto, kehval juhul põlenud tagaots, kuid üldjuhul maani maha põlenud auto.
*panoram katuseluugi puhul, sureb katuseluuk ära, seal on plastiknagad, mis katki lähevad, luuk ei liigu enam korrektselt.
*panoram katuse puhul lähevad ka vee äravoolu torud umbe- tulemuseks surnud moodulid varuratta all, hinnad vahemikus 25-90€ tk ja neid on seal minimaalselt 3 tk, parema varustuse puhul rohkem. konksu moodul 25€, MPM moodul 50€, parkimisanduri moodul 70€, õhkvedrustuse moodul 90€
*kojameeste varred on laagrite peal- keskmise kojamehe varre laagri surm, kojamees laguneb ära, kasutauna mina müüsin 20nega, aga vist küsisin vähe... lisaks kojameeste mootori surm
*elektrilise juhtimisega turbo aktuaatori surm- sees on plastikust hammasratas mis läbi kulub, 250€ uus aktuaator
*nelikul vahekasti siduri ja ajami surm- vahekast siduri remont 800€, mootor, mis sidurit vajutab.... uue hinda ei tea, aga müüsin kasutatud mootori 275€ga maha.
Seda jama võibki lõpmatult ketrama jääda, rohkem ei viitsi.