Omegaga Euroopasse

Kõik mõtted ja arutelud klubi külalistele ja mitte klubilistele
mihkelmihkel
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas mihkelmihkel »

Hei!

Plaan on suvel oma Omegaga (1994 2.0 100kw, sedaan, manuaal, ilma konditsioneerita :D) Euroopa ringreisile minna. Umbes 7000km marsruut.

Tahaks teada, et mis kindlasti tuleks üle vaadata ja vajadusel vahetada, enne kui nii pikale sõidule minna.

Võib-olla ka mõnigaid asju, mis võivad ära laguneda soojemas kliimas ja mägedes sõites.

Pidurikettad ja klotsid on vahetatud umbes aasta tagasi. Termostaat on talvel vahetatud. Õlivahetus on ka umbes aasta tagasi tehtud.

Erinevad rihmad tuleks üle üle vaadata...

Ja siis on mul pisike kahtlus, et käigukastis on väike õlileke. Mootorist õlikadu ei ole, küll aga on alt käigukast veidike märg(õline). Manuaalkastil on ka iseseisev kinnine õlisüsteem, nagu ma aru saan. Ühtegi hoiatustuld ei ole andnud. Ilmselgelt loll küsimus, aga kas käigukastile saab ka kuidagi õli lisada või saab ainult laiali lammutades ja õlivahetust tehes?
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas Tim »

Manual k.kasti puhul ei ole mingeid elektroonilisi abilisi peale tagurdustulede lüliti.Nii et kui õli pole siis sõidad niikaua kui jupid taga,ei mingeid veateateid sellisel puhul.
Õli saab kasti alt õlipunni ära keerates välja lasta ja kasti küljepeal on täitmiseks ettenähtud kork.Täidad niipaju et hakkab täiteavast õli voolama.

Kui sul mootoriõli on umb.aastake tagasi vahetatud,siis vaheta ikka ära.7000 km on ju peaaegu vana auto õlivahetusvälp.
Ja veel mootoriõlist,kui vähegi hoolid mootorist siis õli vahetataksegi kas aastas korra(lühemad sõidud) või siis kilometraaži alusel(pikad pidevad sõitmised).
Varuks võtaksin mina kindlasti geneka rihma kaasa,eriti kui pole mootoriruumil põhjakaitset.Minul on kruusateedel sõitmisega kivikesed geneka rihma soontesse end sisse "söönud" ja väikesed augukesed on aastaga rihmale sisse kulunud.

Ja kui jahutusvedelik on kah vana,siis see ka vahetada.
Kas pidurisüsteemi korrastamisel on ka piduriõli vahetatud?

Rohkem kohe ei tulegi meelde.Eks ikka auto omanik ise teab kui korras tema masin on,muidugi võib ootamatusi ette tulla aga üldjoontes pead ikka ise oma masina "valmidust" teadma-tundma.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
mihkelmihkel
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas mihkelmihkel »

Ok. Mootoriõli tuleks tõesti vahetada.
Jahutusvedelik on vahetatud talvel koos termostaadiga.

Kuna ma ei tea mis õli mul käigukastis sees on siis, tuleks see ka välja lasta ja uus asemele. Või on käigukastil mingit universaalsed õlid, mida võib segada omavahel? Ehk saaks ka lihtsalt lisada õli.

Vabandan kui väga rumalad küsimused tunduvad, aga käigukast on väga võõras teema minu jaoks.

Piduriõli vahetuse kohta ei tea, aga eeldan, et sai koos piduritega vahetatud.
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Kustkohast õli täpsemalt lekib?


Äkki on tegu väntvõlli simmekaga , mis hakkab otsi andma?
petzp
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 01 Jaan 2008 02:48
Asukoht: Tartu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas petzp »

Esimene asi: mitmikkiilrihm, hammasrihm, rullikud ja veepump: kaua neid pole vahetatud? Kui ei tea, oleks parem need ära vahetada. Enne mägedesse minekut tuleks võimalusel ka piduriõli vahetada, kuna vana vedelik võib tänu hügroskoopsusele kergemini keema minna. Sidur töötab sama vedeliku pealt. Käigukastiõli ja tagasillaõli taset võiks kontrollida.
veiks
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas veiks »

Kui sa pole kindel, et sul pidurivedelik vahetati vaid "eeldad" siis soovitan kindlasti selle ära vahetada(piduriklotside vahetus ei tähenda veel seda, et õli vahetati).
Kontrolli kindlasti käsipiduri pidamist, mägedes läheb seda äkki vaja :D .
Tagavararehvile viska kindlasti pilk peale ja auto all olevad rehvid ei tohiks kindlasti viimased "juustud" olla. Kellad-viled korda, tulekustuti kah igaks juhuks üle vaadata. Kontrolli lõdvikud-voolikud visuaalse vaatlusega ära.
opelist
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas opelist »

veiks kirjutas:Kui sa pole kindel, et sul pidurivedelik vahetati vaid "eeldad" siis soovitan kindlasti selle ära vahetada(piduriklotside vahetus ei tähenda veel seda, et õli vahetati).
Nii mõneski teeninduses on vist Jürgen Veber palgal - piduriõli "vahetatakse" ilma õhutustamisnipleid puutumata ära :lol:
Kasutaja avatar
Jospa
Klubiliige
Postitusi: 3806
Liitunud: 31 Mai 2007 22:42
Asukoht: Tartu linn
Tänanud: 106 korda
Tänatud: 84 korda

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas Jospa »

Mina olen sõitnud autoga isiklikult Lõuna - Itaaliasse. Ütlen nii, etsul võib kõik ju korras olla aga see ei tähenda, et midagi läbi võiks minna. nt tsehhi ja slovakkia "autobahnid" on niii "heas" korras , et minu bussil kadus 600.- ilukilp minema. Ühesõnaga vaatad kõik auto üksipulgi üle ja siis hakkad mõtlema mida kaasa võtta alates sealt kummiparandus komplektidest, käsipumbast jne.
mihkelmihkel
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas mihkelmihkel »

Kui piduriõli on vana, siis ta peaks tumedamaks tõmbama?
Ehk siis saab õli värvuse järgi ka nii enamvähem hinnata, kas on vana õli või ei?
mihkelmihkel
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas mihkelmihkel »

Vaatan, et roolivõimu õli tase on natuke madal. Sinna pean panema Opeli originaalõli?
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas Q-tok »

mihkelmihkel kirjutas:Vaatan, et roolivõimu õli tase on natuke madal. Sinna pean panema Opeli originaalõli?
Mina olen kasutanud hüdraulika õli Texamatic 7045E (vastavuses GM Dexron III).
Sobib see ka Omega käigukasti.
Pilt
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas Tim »

Korralik/uus piduriõli on peaaegu värvitu või siis heal juhul helekollane.Helekollase värvuse saavutab piduriõli juba mõne kuuga,vähemalt minu masinal läks asi nii.

Roolivõimendi õliks soovitan dexron II ,dexron III peaks ju uuem ja seega veelgi "peenem"õli olema ja seega ka lekkealtim ja küllap ka natuke hinnalt kallim.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
mardus72
Klubiliige
Postitusi: 1184
Liitunud: 16 Apr 2007 12:57
Auto: volvo v60cc
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas mardus72 »

rooli on jah dextron II parem,seda soovitati ja pandi mul isegi esinduses sisse.
Kui probleemi saab lahendada,siis pole mõtet muretseda.Kui mitte,siis mis seal enam muretseda;)
Image
mihkelmihkel
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas mihkelmihkel »

Tekkis veel paar küsimust:

Manuaalkäigukastile pean esindusest ostma originaalõli?
Haynes'i manuali järgi peab mingi käigukasti numbri leidma ja selle järgi teab, mis õli panna.

Manual transmission:
Early (pre 1999) vehicles:
Up to number JP3097A01361659* . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Vauxhall transmission oil 19 40 704
From number JP3097A01361659* . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Vauxhall transmission oil 19 40 764
Later (1999 onwards) vehicles . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Vauxhall transmission oil 19 40 768

On see õige? Ja kuidas ma üldse õli sinna sisse saan, see auk on külje peal ja sinna õli valada tundub mõnevõrra keeruline.

Mis õli läheb tagasilla sisse?

Haynes'i järgi on nii:

Final drive lubricant type/specification:
Excluding limited-slip differential:
Renewal . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . GM special lubricant 19 42 382 (9 293 688)
Top-up . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Hypoid gear oil, viscosity SAE 90

Ehk siis lisada võib suvalist SAE 90 transmissiooniõli?


Edit: Kustutasin ühe küsimuse kuna leidsin juba vastuse. 4,5 liitrit läheb mootoriõli 2.0 DOHC mootorisse.
Jürts
Omegaclub juhatus
Postitusi: 3201
Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
Asukoht: Jõhvi
Tänanud: 69 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Omegaga Euroopasse

Postitus Postitas Jürts »

Andke andeks mu võibolla juhmakus,aga mulle tundub,et tegu on järjekordse "kinomehega" kes käib foorumist foorumisse ja tõmbab teemasid käima-ja ikka leidub lolle,kes kaasa lähevad. :lol:
Seega tark oleks edaspidi mitte vastata antud küsimusele,ükskõik,kui pakiline teemaalgatajal ka mure poleks. :mrgreen:
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
Vasta