Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Kõik mõtted ja arutelud klubi külalistele ja mitte klubilistele

Omega läbivus on võrreldes teiste autodega..

PÄRIS HEA
31
26%
HEA
30
25%
HALB
4
3%
PIGEM PAREM,KUI HALB
16
13%
KESKPÄRANE
24
20%
KEHVA POOLNE
13
11%
MIDAGI MUUD
2
2%
 
Hääli kokku: 120

silluboy
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas silluboy »

mul oom talvel mõnus masin, krt varuratas suvine kah ja see all, ple kummiremonti saand ja koguaeg kinni, iga päev saab praktiliselt kaevata, ei saa hoovisatgi välja, naine halab.
Korra jäin sõbra pool kinni ja viskas kopa nii ette et lihtsalt jalutasin minema ja auto jätsin sinna keset teed seasma, paari päeva pärast käisin oopel montereiga sikutamas seda ja nüüd on lah sõita jälle, korra jäin tartus riia mäel ka seisma nii et papu all ketras:D
aga muidu on naljakas see et sikutasin sellega sõbra ameeriklast välja ja sikutasin 1 kõie ja koormarihma puru sellega:D
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Erki »

Ma ei tea, kas tõesti sedaani ja universaali kaalujaotus nii erinev või milliste rehvidega ja millistes oludes te sõidate, aga mina küll ei saa oma universaalkerega Omegat (2,5TD) halvas läbivuses süüdistada. Võrdluseks on mul peres teine auto esiveoline Passat, all samasugused rehvid, mis Omegalgi (õiges mõõdus muidugi) ning pärast paari negatiivset kogemust olen iga kell talvel Omegat eelistanud.
Olud, milles vaja talvel igapäevaselt liigelda, on kohati päris ekstreemsed, teed umbes ka sellistel päevadel, kui Tallinna tänavate järgi vaadates ei saa arugi, et midagi toimuks. Ehk siis avatud tuisule.
Eks kinni ole võimalik mõlema autoga jääda, aga Omega puhul saabub see piir millegipärast hiljem. Passat kipub paksemas lumes kohe ennast sisse kaevama ja põhja peale kinni jääma, kui enam ninaga lund ei jõua lükata. Omega tuleb samas olukorras reeglina jälgi pidi tagasi ja kinni jääb siis, kui liiga suure hooga peale minna.
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Q-tok »

Erki kirjutas:Ma ei tea, kas tõesti sedaani ja universaali kaalujaotus nii erinev või milliste rehvidega ja millistes oludes te sõidate, aga mina küll ei saa oma universaalkerega Omegat (2,5TD) halvas läbivuses süüdistada. Võrdluseks on mul peres teine auto esiveoline Passat, all samasugused rehvid, mis Omegalgi (õiges mõõdus muidugi) ning pärast paari negatiivset kogemust olen iga kell talvel Omegat eelistanud.
Olud, milles vaja talvel igapäevaselt liigelda, on kohati päris ekstreemsed, teed umbes ka sellistel päevadel, kui Tallinna tänavate järgi vaadates ei saa arugi, et midagi toimuks. Ehk siis avatud tuisule.
Eks kinni ole võimalik mõlema autoga jääda, aga Omega puhul saabub see piir millegipärast hiljem. Passat kipub paksemas lumes kohe ennast sisse kaevama ja põhja peale kinni jääma, kui enam ninaga lund ei jõua lükata. Omega tuleb samas olukorras reeglina jälgi pidi tagasi ja kinni jääb siis, kui liiga suure hooga peale minna.
+1
Täiesti nõus!
Siiani ma pole universaal kerega Omegaga kuskile kinni jäänud, kus pole just põhi kandma hakanud.On sõidetud ka kohas, kus lumi oli poole iluvõreni.
Viga vist ikka rohkem rooli ja istme vahelises tihendis ja all peavad ikka korralikud rehvid olema.
Lamell rehv ei ole korralik rehv sellisel talvel, korralik nael on talvel ainukene õige rehv!
On olnud ka sedaan A ja B Omega ja polnud ka nendega talviti probleeme
Niielt ma ei saa aru mis te siin Omegast maha teete talvistes oludes.. :?
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas risto »

eelmine talv sõitsin universaaliga millel LSD ja atm kast ning uued naelad mis maksid 8000 eeku ja pidamine oli super..see auto oli nagu tank ja kinni istumisest polnud juttugi 8)
nüüd panin samad rehvid naise omegale millel on ka LSD ja atm kast,aga auto on sedaan ja läbivus on kõvasti kehvem,kui universaalil :?
Zoa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Zoa »

Minul sedaan kere, universaalil ongi tagasilla koormus ju suurem + kaalujaotus.

Aga LSD + TC lisab oluliselt juurde tuleb välja + universaalkere

see ''iga aasta uued naelad'' ja probleemi ÜLDSE pole ühetagarattaveolisega on veits naiivne,
.... ja tihendivahetajad rooli ja pedaali vahel noo kamoon mehed võtke pe... alt juhtmed välja.... ei usu mina et sõiduvõtted nii kapitaalselt erinevad, et üks jorss istub nina plöga sees ja taga ratas kaabib ja teine sõidab sama masinaga sealt probleemivabalt läbi.

Rehvieelistus lamell või nael on individuaalne, pole ma ühegi naelaga veel jääl ennast nii kindlalt tundnud et aastaringsetega sõitmise (ühe paari rehve) kahe rehvipaari vastu vahetan.
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Q-tok »

Zoa kirjutas:Minul sedaan kere, universaalil ongi tagasilla koormus ju suurem + kaalujaotus.

Aga LSD + TC lisab oluliselt juurde tuleb välja + universaalkere

see ''iga aasta uued naelad'' ja probleemi ÜLDSE pole ühetagarattaveolisega on veits naiivne,
.... ja tihendivahetajad rooli ja pedaali vahel noo kamoon mehed võtke pe... alt juhtmed välja.... ei usu mina et sõiduvõtted nii kapitaalselt erinevad, et üks jorss istub nina plöga sees ja taga ratas kaabib ja teine sõidab sama masinaga sealt probleemivabalt läbi.

Rehvieelistus lamell või nael on individuaalne, pole ma ühegi naelaga veel jääl ennast nii kindlalt tundnud et aastaringsetega sõitmise (ühe paari rehve) kahe rehvipaari vastu vahetan.
Universaalil on tagasild ikka kergem kui esimene, isegi siis kui paak bena täis on, kui pagass mingit staffi täis lüüa, siis on jah tagasild raskem..
Käigukast on ka veel automaat ning üldiselt talvel kombeks ikka TC välja lülitatult sõita.
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Erki »

Zoa kirjutas: see ''iga aasta uued naelad'' ja probleemi ÜLDSE pole ühetagarattaveolisega on veits naiivne,
.... ja tihendivahetajad rooli ja pedaali vahel noo kamoon mehed võtke pe... alt juhtmed välja.... ei usu mina et sõiduvõtted nii kapitaalselt erinevad, et üks jorss istub nina plöga sees ja taga ratas kaabib ja teine sõidab sama masinaga sealt probleemivabalt läbi.

Rehvieelistus lamell või nael on individuaalne, pole ma ühegi naelaga veel jääl ennast nii kindlalt tundnud et aastaringsetega sõitmise (ühe paari rehve) kahe rehvipaari vastu vahetan.
Loomulikult, teeolud, mida me iga talv näeme ja milliseid marsruute mööda sõidame, on väga erinevad. Nt esimesed kolm talve sain Omegaga nii sõidetud, et ei tekkinud kordagi mõtet lumme kinni jäämisest. Nüüd, viimasel kahel aastal, pärast elukohavahetust, tuleb sellist asja tihedamini ette.
Rehvivalikust niipalju, et eelmisel talvel sai esimeste lumedega sisuliselt lõpuni sõidetud Goodyear-i naelad (mustri sügavust 3-5mm, millega veel nõuete kohaselt oleks võinud sõita) uute talvekate vastu vahetatud ja vahe on nagu öö ja päev. Kusjuures tegemist on taastatud rehvidega, mitte kallite tehaserehvidega. Kui nt võrrelda Kesk-Euroopa turule toodetud aastaringseks kulgemiseks ette nähtud ja 50% kulunud rehve Põhjamaade talves kasutamiseks toodetud uute, 8-10mm mustrisügavusega rehvidega, siis võibki olla nii, et üks istub 10cm lumes kapitaalselt kinni ja teine ei saa arugi, et mingit probleemi oleks liiklemisega.
Samuti ei saa lumes liikumise kogemust alatähtsustada. Auto on võimalik suhteliselt lihtsalt kinni sõita, nt liiga suure hooga lumevallidesse trügides ning seni vedu peal hoides, kuni auto põhja peal istub.
Ehk siis kombinatsioon lumeoludest, rehvidest, rooli ja istme vahelisest tihendist ning ilmselt veel mõnest aspektist annabki paratamatult erineva tulemuse.
Omega Sport Packet
Huviline
Postitusi: 1093
Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Omega Sport Packet »

Pisut teemast mööda aga lõin ka käega ühel päeval ja jätsin auto lumehange.Järgmise päeva õhtul läksin järgi, äite kiht peal tervel autol nii 4mm umb.

Hakkasin autot soojendama ja klaase lahti sulatama ja autot kaevates käis, praks, praks praks.

Mõlemad esitule klaasid läksid, ja hea, et esiklaasi ära ei vedanud, seal pisike täke sees.
risto
Huviline
Postitusi: 458
Liitunud: 28 Dets 2008 20:09
Asukoht: tartu/turku
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas risto »

Omega Sport Packet kirjutas:Pisut teemast mööda aga lõin ka käega ühel päeval ja jätsin auto lumehange.Järgmise päeva õhtul läksin järgi, äite kiht peal tervel autol nii 4mm umb.

Hakkasin autot soojendama ja klaase lahti sulatama ja autot kaevates käis, praks, praks praks.

Mõlemad esitule klaasid läksid, ja hea, et esiklaasi ära ei vedanud, seal pisike täke sees.
mis tuled sul ees on? :lol:
minu kõikidel 5-el omegal on olnud hellad ja on alati lumega,külmaga terveks jäänud..
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Tim »

Sõitmist alustasin žigulliga,hullemat otseminemise masinat pole olemaski-alajuhitavus+olematu kaalujaotus.Omega on umb.samalaadsete omadustega,suur ja raske-niikaua kui hoog sees läheb lumevaal kapotini edasi küll,siis saab hoog otsa ja enam ei liigu kuskile,viskab külje ette ja tagurdades ei ole enam tagarattad sõidujälgedes ja ongi...
Mul kah universaal ja kui bensiini paak enam-vähem täis+pesumasin kuudis(oli selline juhus)siis läbivus ikka päris hea,see mõnikümmend lisa kilo tagateljele on just puudu,pane või paksem raudplaat poltidega kuudi põhja külge.
Aga see "vägevate kalliste" rehvide jutt ei pea paika,soola-lume pudrus tõmbab niikuinii mustri umbe ja ongi ristmikult startimine raskendatud.See lumepudrus liikumine ongi hullemaid asju või siis pinnatuisu vaalud,krt.nii kõvaks ja tihedaks tuisanud teinekord,et käi või lumevaalu peal.

Selles suhtes,et mida kehvem läbivus,seda lihtsam on omal jõul liikuma saamine garanteeritud.
Eelmine talv sõitsin enamjaolt ascona c´ga,parimat masinat pole veel kätte sattunud(´92a.passat nati lahjema läbivusega),hea kerge auto,vähemalt kinni jäädes lükkab 1mehe abiga lihtsalt välja või keret kiigutades(kerge auto)muljub mingil määral lume põhja all kokku ja kudagi saab ikka omal jõul liikuma.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Kasutaja avatar
mardus72
Klubiliige
Postitusi: 1184
Liitunud: 16 Apr 2007 12:57
Auto: volvo v60cc
Asukoht: Tartu
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas mardus72 »

Millest te mehed räägite.Kuidas saab võrrelda võrreldamatut.Asconaga vana passatiga jne.zapikas jäi veel puudu,see on muideks talvel väga hea.kindlasti parem kui omega,aga jah kas ka tegelt keegi tahaks temaga talvel pidevalt sõita,suvest rääkimatta.
Omega päris hea talveomadustega omas klassis.st.tagavedu suur ja raske auto.Kaalujaotus suht hästi paigas tglt.tagaveolise kohta.Kui tahate talveautot siis ostke tsiip või vähemalt nelivedu.Aga pidage meeles,et siis tuleb traktoristile rohkem maksta,sest tal tuleb kaugemale järgi minna :lol:
Minul pole talvel oma sedaaniga probleeme.olen kõhuli autoga hanges istunud ja oma jõududega välja nikerdanud,mingit hange jätmise juttugi pole olnud,kuigi olen ka igasugustes oludes sõitnud,pole siiani omega kohta talvel ühtegi halba sõna öelda.funi on piisavalt ja jääb ülegi
Q-tok ja Erkil täiesti õigus ja nõustun nede seisukohtadega täielikult.
Kui probleemi saab lahendada,siis pole mõtet muretseda.Kui mitte,siis mis seal enam muretseda;)
Image
potsataja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas potsataja »

oleneb ju täitsa, kui võrrelda sierraga siis on ikka 5+ kui aga impresaga siis jätab soovida. üldjuhul aga ütlen, et tagusilla ja ilma lsd diffrita pilli kohta on on küll eeskujulik. see on minu arvamus 8) :D
Zoa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Zoa »

Niih sain tööjuurest tulema õnneks lihtsa vaevaga. Masin oli tavalises parklas nagu kännu taga kinni (kinnisõkutud lumi, millel all jää ainult rehvi ja velej piirini), üks 20a vannuse subaru omanik, kes oma naisele järgi tuli, võttis pagasnikust köie ja tõmbas mu konksu pidi mülkast välja, ja õnnestus kohe jälle peaaegu kohapeale kaapima jääda (kuigi õrn gaas oli peal), kuid pääses omal jõul siiski minema. Kõik esiveolised said hakkama seal. Seda ärge rääkige et mu rehvid kõige peedikumad on nendest autodest.
Kortermaja vahel on majadevahelise tee ristumis koht, kus koguneb tuulega lund ca 30% rehvi kõrgusest, all kiilakas, sinna jäin 3 korral tagasi jõudes kinni nii et cm ka ei liikunud,minema sain nii, et panin esimese sisse ja hakkasin masinat kõigutama ning lükkasin ta lõpuks välja. Lisa jõudu on vaja et autot liikuma saada see on fakt.
Ei tea miks universaali teljekoormus väiksm on kui sedaanil (kuut peal ju kaalub rohkem kui omega väikesemahuline pagasnik. Kaalujaotuse % peaks ikka universaali kasuks olema.
Ma ei sõida slikkidega, vaid korraliku MS-ga, millega saab maanteel praeguste ilmadega vabalt kuni 110km/h läbi sõiduradade vahel soga sõita ja ridu ohutult vahetada, nii et rehv pole nagu saast? Sisuliselt sõidan ka suvel sama moodi, kuid praegu lihtsalt varun möödasõiduks rohkem aega.
Viimati muutis Zoa, 06 Jaan 2011 21:45, muudetud 2 korda kokku.
Q-tok
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas Q-tok »

Zoa kirjutas:Niih sain tööjuurest tulema õnneks lihtsa vaevaga. Masin oli tavalises parklas nagu kännu taga kinni (lumi ainult rehvi ja velej piirini), üks 20a vannuse subaru omanik, kes oma naisele järgi tuli võttispagasnikust köie ja tõmbas mu konksu pidi mülkast välja, ja õnnestus kohe jälle peaaegu kohapeale kaapima jääda (kuigi õrn gaas oli peal), kuid pääses omal jõul siiski minema. Kõik esiveolised said hakkama seal. Seda ärge rääkige et mu rehvid kõige peedikumad on nendest autodest.
Kortermaja vahel on majadevahelise tee ristumis koht, kus koguneb tuulega lund ca 30% rehvi kõrgusest, all kiilakas, sinna jäin 3 korral tagasi jõudes kinni nii et cm ka ei liikunud,minema sain nii, et panin esimese sisse ja hakkasin masinat kõigutama ning lükkasin ta lõpuks välja. Lisa jõudu on vaja et autot liikuma saada see on fakt.
Ei tea miks universaali teljekoormus väiksm on kui sedaanil (kuut peal ju kaalub rohkem kui omega väikesemahuline pagasnik. Kaalujaotuse % peaks ikka universaali kasuks olema.
Ma ei sõida slikkidega, vaid korraliku MS-ga, millega saab maanteel praeguste ilmadega vabalt kuni 110km/h läbi sõiduradade vahel soga sõita ja ridu ohutult vahetada, nii et rehv pole nagu saast? Sisuliselt sõidan ka suvel sama moodi, kuid praegu lihtsalt varun möödasõiduks rohkem aega.
Universaalil on esisilla ja tagasilla kaalu vahe suurem kui sedaanil, seda olen ise vaadanud, kui ülevaatusel olen käinud..
Naelrehv ongi selle jaoks, et naelad kraabiskid ennast lumes edasi, mitte ei poleeriks lund siledaks jääks ratta alla, nagu seda teeb MS rehv ja siis loomulikult ei lähe ei edasi ega tagasi.
potsataja
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Omegaga lumel,si*al,sopas,jääl..

Postitus Postitas potsataja »

Tim kirjutas: Selles suhtes,et mida kehvem läbivus,seda lihtsam on omal jõul liikuma saamine garanteeritud.
ei nuh mida vägevam on maastur seda pikem maa on traktorini, mis sind välja tõmbab :mrgreen:
Vasta