1. leht 2-st

K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 01 Okt 2009 21:58
Postitas olzz
Tere ecoteci omanikud.

Nimelt on 2,2 omegal silma hakanud anomaalia, et seguklapi juurest on õline.
Sai siis toru lahti võetud, puhastatud ja fiksaator üle pingutatud. Kuid paar kuud möödas, seis jälle sama.

Kas keegi on kyysis sama probleemiga ja mis edasi teha? Võimalik et mootor saab sealt ka lisaõhku...

Pilt õlisest objektist:
http://img28.imageshack.us/img28/5828/imgp7542.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Pilt

Terv,
Olzz

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 02 Okt 2009 09:26
Postitas arts
Mul on kusjuures sama küsimus õhus olnud. Mitu korda puhastatud ja jälle läheb märjaks. Vahepeal arvasin, et see on koht, mis mul vilistab, aga pole nagu sotti saanud. Kas sul pöörete langedes kipub ka vilistama??

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 02 Okt 2009 18:32
Postitas Tim
Õli peaks õhulõdvikusse sattuma karterituulutuse kaudu(2.2l peaks ka karteri tuulutus õhulõdvikusse suunduma)ja siis immitseb õli sealt õhulõdviku vahelt läbi ja ongi drosselklapp õlilaga täis,mul 100kw mootoriga sama asi.Kuna õhulõdviku kumm on ajapikku oma elastsuse kaodanud ja kinnitusklamber ei suuda seda nii tihedalt kinni keerata siis sealt ajabki õli läbi.
Mul asconal oli ka umbes sama asi ja kuna see lõdvik oli ka pragunenud ostsin uue ja siis kadus ka igasugune õlilaga sisselaske kollektorilt.

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 02 Okt 2009 19:32
Postitas olzz
Arts, ma pole omega juures vilinat tähele pannud. Vabalthingav mootor ikkagi :)

Aga Tim-i tähelepanek on huvitav. Võimalik et see see seguklapp on selle õlilagaga seestpoolt ka koos ja vajab puhastust. (Vectral on see tyypviga, kuna kaasipedaali vajutamisel tekib selline tyhimik- kus pöörded ei tõuse).

Kas karterituulutuse korrasolekut saaks koduste vahenditega ka kontrollida?

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 02 Okt 2009 22:37
Postitas tom2403
olzz kirjutas:Arts, ma pole omega juures vilinat tähele pannud. Vabalthingav mootor ikkagi :)

Aga Tim-i tähelepanek on huvitav. Võimalik et see see seguklapp on selle õlilagaga seestpoolt ka koos ja vajab puhastust. (Vectral on see tyypviga, kuna kaasipedaali vajutamisel tekib selline tyhimik- kus pöörded ei tõuse).

Kas karterituulutuse korrasolekut saaks koduste vahenditega ka kontrollida?
Täpselt nii ongi.Mul juba 2-3aastat sellised sümptomid autol,aeg-ajalt lihtsalt võtan lahti ja puhastan ära.See omakorda saastab muidugi tühikäiguklappi ka,kui õli sinna satub.Või on asi hõredas mootoris?Või peabki nii olema? :roll:

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 03 Okt 2009 08:04
Postitas olzz
Asi on selge. See seguklapp on vaja ära puhastada, et saada sujuvalt toimiv mootor. Ka tühikäigul ilmnev vibratsioon võib olla põhjustatud mustast seguklapist.
Kellel soov enne talve sõlm üle hooldada, siis instruktsioonid leiad siit:
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1207387811" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.omegaowners.com/forum/YaBB.pl?num=1162397695" onclick="window.open(this.href);return false;

Ise lähen siis uusi tihendeid soetama. :twisted:

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 03 Okt 2009 11:10
Postitas Tim
See õli satub segusiibri ümber nagunii,kuna karterituulutuse õhuga liigb ka õli mingilmääral kaasa.Lõpuks on segusiiber mingi paksu kördiga koos ja hakkavad probleemid tühikäiguga jne.100kw mootoril tekib probleeme tühikäiku klapiga aga 106kw mootoril on tühikäigu juhtimine natuke teistsuguse ehitusega.
Igastahes mina võtsin terve kupatuse lahti ja puhasasin ää ja uue tihendi tegin ka.

Pilt
Pilt

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 19 Okt 2009 20:32
Postitas broadcast
Olzz, väike pilt siis minu 2,2 gaasiklapist:
Pilt
Nagu näha, ei midagi rõõmustavat samamoodi. Klappi olen nüüdseks 2x puhastanud. Lähiajal plaanis õhulõdvikud ära vahetada, on teised jah, päris pehmed-surnud, eks näis kas jääb see lägatamine vähemaks... Ja samasugune on mul ka terve sisselaske kolle! :? Aga selle puhastamine on juba tiba suurem ettevõtmine, mida ise ei julge teha. Aga eks millalgi-kellelgi tuleb ka see töö lasta ära teha.

Puhas klapp kah: http://web.zone.ee/broadcast/gaasiklapp4.JPG?2

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 19 Okt 2009 21:11
Postitas olzz
Andrus!
Mis kyttega sa sõidad, milliste pöörete vahemikus ja millist õli sa kasutad?
Sai just nädalavahetusel enda oma juppideks võetud ja kap. puhastus tehtud. Aga sellist vaatepilti ma kyll sealt ei näinud nagu sinu klapp.

Mu 2,2 uimasuse põhjuseks võiks pidada nende peenikeste voolikute ummistumist. Need tuli totaalselt lahti leotada sellest õli-vaigust. Segu-Klapp ise nägi suht hea välja.

Nüüd masin reageerib pedaali vajutusele tunduvalt paremini- käikude vahtusel on kadunud nõksatus ja madalamatel pööretel on lisandunud mootorile väänet.

Olz

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 19 Okt 2009 22:58
Postitas Omega Sport Packet
100% Tim iga nõus.Nii ongi.Tuul kinni

Samas kui trossel maas võta lamp ja uuri sisselaset seestpoolt ja kui ei pelga katsu, et magus ei ole kui on vedelat seal midagi.
Kui viitsite süveneda siis mingi valemiga jookseb trosselist sisselaskesse jahutusvedelikku kui midagi pekkis seal.Ise avastasin selle et nii ongi.
Aga trosselid on erinevad.

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 19 Okt 2009 23:04
Postitas Omega Sport Packet
Teine teema.Kui ikka väga must ja uimane ka su mootor, vaata et karteris survet ei oleks hullu.Kolvirõngad

Aga puhasta kõik ära ka see küljel olev toru ja uus õli jne ka.Kui minek parem siis on häste


Enda oomil hakkas jõud kaduma.Sama tuulutuse keiss+jahutusvedeliku kadu.
Aga näe trosselist jookseb, mitte plokikaanetihend.

Omega on kohakuti unistuste auto :mrgreen:

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 20 Okt 2009 11:07
Postitas Tim
Omega Sport Packet kirjutas: Kui viitsite süveneda siis mingi valemiga jookseb trosselist sisselaskesse jahutusvedelikku kui midagi pekkis seal.
Aga trosselid on erinevad.

See et sisselaskekollektorisse jahutusvedelik jõuab on 100 kw mootori teema.Nimelt on seguklapil mingi väikene karterituulutusega seotud torukene,et selles torus kondensaat ei külmuks talvel on sellele ette nähtud jahutusvedelikuga küte.Arvan et sul sellel torul tihend lekib.
Pilt
Pilt

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 20 Okt 2009 18:51
Postitas broadcast
olzz kirjutas: Mis kyttega sa sõidad, milliste pöörete vahemikus ja millist õli sa kasutad?
Sai just nädalavahetusel enda oma juppideks võetud ja kap. puhastus tehtud. Aga sellist vaatepilti ma kyll sealt ei näinud nagu sinu klapp.
Kui see küsimus oli mulle suunatud siis UnoX 95. Pöörete vahemik... käik läheb vahetusse enamasti ca 3k juures vahest tuleb ette vähe kõrgemal käiguvahetusi. Õli on Addinol Eco Light 5W 40 täissünt õli. Õli on alati vahetatud õigeaegselt. Muidugi see pilt on ka klapi alumine pool. Ülemine osa nii hull pole aga ikkagi...
Ja peale puhastust on alati gaas erksam olnud, pöörded stabiilsed. Musta klapiga aeg-ajalt tühikäigul külma mootoriga pöörded jäävad nii 1500 kanti 3-4 sekundiks.

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 21 Okt 2009 22:28
Postitas olzz
broadcast kirjutas:
olzz kirjutas: Mis kyttega sa sõidad, milliste pöörete vahemikus ja millist õli sa kasutad?
Sai just nädalavahetusel enda oma juppideks võetud ja kap. puhastus tehtud. Aga sellist vaatepilti ma kyll sealt ei näinud nagu sinu klapp.
Kui see küsimus oli mulle suunatud siis UnoX 95. Pöörete vahemik... käik läheb vahetusse enamasti ca 3k juures vahest tuleb ette vähe kõrgemal käiguvahetusi. Õli on Addinol Eco Light 5W 40 täissünt õli. Õli on alati vahetatud õigeaegselt. Muidugi see pilt on ka klapi alumine pool. Ülemine osa nii hull pole aga ikkagi...
Ja peale puhastust on alati gaas erksam olnud, pöörded stabiilsed. Musta klapiga aeg-ajalt tühikäigul külma mootoriga pöörded jäävad nii 1500 kanti 3-4 sekundiks.
No mul olid täpselt samad symptomid. Peab vist neid seguklapi tihendeid tulevikuks varuma, muidu jälle vaja saksast tellida.

Mõtlesin just et asi muutub koledaks kui madalate pööretega sõita. Kuid see teooria ei pea paika.

Re: K: 2,2 mootori seguklapp õline

Postitatud: 23 Okt 2009 09:45
Postitas J.P
Tere.
Kui nüüd siin selle probleemi saaks lahti harutatud, siis viskaks kohe hundiratast.
Ma kah juba pikemat aega hädas samade asjadega, mis eespool kirjeldatud: mootor töötab ebaühtlaselt tühikäigul, käiguvahetusel on ebameeldiv jõnksatus ja gaasipedaalile võiks äkilisemalt reageerida.
Lisaks on see häda, et kiirendades ei vea ühtlaselt, vaid on tunne nagu ei saaks õieti kätte. Tunne umbes selline: läheb-läheb(enamvähem), siis järsku "ärkab" ja kiirendab eriti hästi ja siis "poob" hetkeks jälle kinni. Kõige paremini on seda tunda teise käiguga ja umbes kolmveerand gaasiga kiirendades. Samas on hetki, kus kõik toimib ideaalselt, keset sõitu on tunda, et auto läks ise korda, aga seda siiski mõneks minutiks. Olen teinud õhutorude puhastust. Olen puhastanud seguklappi. See oli VÄGA must, kõik peened augukesed olid paksult kinni õliplögaga. Sisselaske kollektorit olen leotanud bensiiniga ja siis pika pintsliga sudinud seda ködi sealt välja. Tulemuseks endiselt jõnksutav mootor. Kas on veel mida annaks teha/puhastada? Kõige rohkem ajab segadusse see, et probleem kaob vahest iseenesest, justkui "keegi" klõpsutaks on-off lülitiga.

Opel Omega Caravan 2,2 106kw , 2000a.