Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Tere foorumlased!
Mis võiks olla võimalikud põhjused, kui viimaste nädalatega on kütusekulu kohapeal seistes töösoojal mootoril suurenenud?
Veel alles mõni nädal tagasi olid numbrid 0,9-1,1l/h kohapeal, kuid nüüd miski 1,4-1,5l/h ? Samuti maanteesõidul jäi miski kuu aega tagasi kütusekulu alla 6l/100km, kuid nüüd nädal tagasi oli see 6,4l/100km.
Täna vahetasin õhufiltri (viimati vahetasin 6 kuud tagasi), kuid muutusi ei olnud - seega mõttetu vahetus. Paar kuud tagasi sai vahetatud pumba tihendid. Umbes 3 nädalat tagasi remonditi starterit...kas selle remondi käigus võis midagi juhtuda, mis kütusekulu suurendada võiks? Samuti tankisin paagi kurguni täis paar päeva hiljem ja nüüd uuesti täna, kuid muutust ei toimunud - ehk vahepeal kehv kütus ja tekitas filtrisse miski ummistuse? Kütusefiltri vahetasin 10000km tagasi (mais 2012) ning alla ~15l ei ole paaki vahepeal jätnud, mis võiks oluliselt suurendada sodi võtmist filtrisse...
Auto nagu ikka Omega 2.5TDI, 96kW, 1996
Kõik arvamused on teretulnud
Mis võiks olla võimalikud põhjused, kui viimaste nädalatega on kütusekulu kohapeal seistes töösoojal mootoril suurenenud?
Veel alles mõni nädal tagasi olid numbrid 0,9-1,1l/h kohapeal, kuid nüüd miski 1,4-1,5l/h ? Samuti maanteesõidul jäi miski kuu aega tagasi kütusekulu alla 6l/100km, kuid nüüd nädal tagasi oli see 6,4l/100km.
Täna vahetasin õhufiltri (viimati vahetasin 6 kuud tagasi), kuid muutusi ei olnud - seega mõttetu vahetus. Paar kuud tagasi sai vahetatud pumba tihendid. Umbes 3 nädalat tagasi remonditi starterit...kas selle remondi käigus võis midagi juhtuda, mis kütusekulu suurendada võiks? Samuti tankisin paagi kurguni täis paar päeva hiljem ja nüüd uuesti täna, kuid muutust ei toimunud - ehk vahepeal kehv kütus ja tekitas filtrisse miski ummistuse? Kütusefiltri vahetasin 10000km tagasi (mais 2012) ning alla ~15l ei ole paaki vahepeal jätnud, mis võiks oluliselt suurendada sodi võtmist filtrisse...
Auto nagu ikka Omega 2.5TDI, 96kW, 1996
Kõik arvamused on teretulnud
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
külmemad ilmad omal sama jama sama mootoriga ja viimase poole aasta jookusl üle 25000km sõitnud. talve rehv ise juba viskab u. 0,5-1l sajale juurde
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Sul veel väga väike kütusekulu minu omal on kohapeal 1.4 l/h ja keskmine on koguaeg 12l/100 aga ma olen enam kui kindel et kütusekulu mõjutavad kõige rohkem pihustid nii et kontrolli neid minul üks silinder ei taha ültse õieti kohal käia kuna pihusti kuseb
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Nonii, vist probleem lahenenud (loodetavasti). Nimelt pärast viimast tankimist (reedel, kui teema postitasin) sõitsin miski 7-8km (poest läbi ja koju) - muutust ei toimunud. Kuid eile päeval pärast ~10-15km läbimist märkasin, et iga foori taga seismise ajal kütuse tarbimine kohapeal aina vähenes (1,6; 1,5; 1,4; 1,3; 1,2; 1,1). Samuti täna kui auto käivitasin kulus mõni minut kohapeal soojenemist, kuni oligi taas 1,0-1,1 kohapeal. Seega tuleb välja, et jõulude ajal (23.12) sai 5+ tanklast küsitava kvaliteediga kütust tangitud ligi 60L jagu. Reedel tankisin samuti 5+ kütust samas koguses (ilmselt seekord parema kvaliteediga) ja võib eeldada, et kuna paagi põhja jäi ~15L seda eelmist plõga, siis millalgi pärast järgmist tankimist peaks korraliku kütuse puhul kulu isegi alla 1,0L kohapeal saama (0,8-0,9 nagu oli see mõni kuu tagasi).
Iseasi küsimus on see, et kas peaks mingit puhastava toimega lisandit vahepeal paaki kallama või kütusefiltrit vahetama hakkama või üldse 5+ tanklaga ühendust võtma ja uurima, mis toimub??
Andke palun soovitusi...
Iseasi küsimus on see, et kas peaks mingit puhastava toimega lisandit vahepeal paaki kallama või kütusefiltrit vahetama hakkama või üldse 5+ tanklaga ühendust võtma ja uurima, mis toimub??
Andke palun soovitusi...
- Faric
- Klubiliige
- Postitusi: 1295
- Liitunud: 19 Juul 2012 22:56
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 14 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
kui mootor pole töösoe 80-90c siis hoiabki küttekulu kõrgel, eriti bensukas
FL 2.5DTI 680TLG, FL TDS 457BCI, FL 2.2i
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
X5 E53 3.0D 314TNB
W202 c200 2.2TDI 099MFM
LC HJ60 27ZMJ
Plus Mõned korralikud Sierrad
- AnvarV
- Üldmoderaator
- Postitusi: 1011
- Liitunud: 17 Juul 2012 22:24
- Asukoht: Rakvere/Tallinn
- Has tänanud: 12 korda
- Been tänatud: 26 korda
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Kui kohapealsest küttekulust rääkida, on mul 1.9L tunnis, bensiinimootor.
Aga teemaalgatajale: Eks külmad ilmad tõstavad küttekulu, ning kui suvel sama jama esineb, tasub rohkem tähelepanu pöörata.
Aga teemaalgatajale: Eks külmad ilmad tõstavad küttekulu, ning kui suvel sama jama esineb, tasub rohkem tähelepanu pöörata.
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Küttekulu mõjutavaid asju on palju.
Õli, temperatuurid, õhk, mootori seisukord kütuse kvaliteet jne jne jne jne.
Vaheta õli näiteks.
Õli, temperatuurid, õhk, mootori seisukord kütuse kvaliteet jne jne jne jne.
Vaheta õli näiteks.
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Tänud viimasele kolmele vastusele, kuid palun lugege tähelepanelikumalt minu viimast postitust - sealt võib selgelt välja lugeda, et viga oli kütuses, sest viimased paar nädalat on ilm püsinud muutumatuna ning pärast reedest tankimist kulub hommikul autot käivitades kõigest paar-kolm minutit ning kütuse tarbimine on juba normaalsel tasemel...hommikul oli väljas -3C ja tarbimine ok, kuid eelmised paar nädalat oli üle 0C ja ikka 1,5L/h...
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Kui asi tundub kehvas kütuses olevat.siis kui tahtmist/aega on vahetaksin mina kütuse filtri ära.Ja kui seal sees miski saast on kogunenud siis vb.edasi 5+ tanklaketiga asja arutada...sel juhul on soovitatav asjasse kaasata ka pädev remonditöökoda.
Samas aastaga korjab igasugu jama sinna filtrisse!Diislitel on üldsegi soovitatav filtri vahetuse intervall niimoodi ajastada,et enne külmasid uus filter saaks paigaldatud.
Ja temast mööda kah... Kudagi ikkagi suur on sul see sooja mootori kütuse kulu 1,1 L/h.Kas diislil mitte 0,6 kanti ei olle mitte see number.Mul 100 kw(läbisõit ~500K) töösooja mootoriga 0,9 L/h
Samas aastaga korjab igasugu jama sinna filtrisse!Diislitel on üldsegi soovitatav filtri vahetuse intervall niimoodi ajastada,et enne külmasid uus filter saaks paigaldatud.
Ja temast mööda kah... Kudagi ikkagi suur on sul see sooja mootori kütuse kulu 1,1 L/h.Kas diislil mitte 0,6 kanti ei olle mitte see number.Mul 100 kw(läbisõit ~500K) töösooja mootoriga 0,9 L/h
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
-
- Huviline
- Postitusi: 1093
- Liitunud: 07 Apr 2009 20:32
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
0 kraadi ja selline pool niiske jne on üldse vastik vahemik.Andre2012 kirjutas:Tänud viimasele kolmele vastusele, kuid palun lugege tähelepanelikumalt minu viimast postitust - sealt võib selgelt välja lugeda, et viga oli kütuses, sest viimased paar nädalat on ilm püsinud muutumatuna ning pärast reedest tankimist kulub hommikul autot käivitades kõigest paar-kolm minutit ning kütuse tarbimine on juba normaalsel tasemel...hommikul oli väljas -3C ja tarbimine ok, kuid eelmised paar nädalat oli üle 0C ja ikka 1,5L/h...
Et vaatad kompu järgi mis näitab kui auto pidevalt seisab ja siis tangid jne?
Kuidas siis kompu töötab ja neid näite kuvab ja suhted.
Sa sellest saad aru täpselt?
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Mul ei olnud varem suurt aega filtrit vahetada, kuid siis neljapäeval võtsin selle väikese töö ette. Tulemus, nagu oligi arvata (mis otseselt viitab ka kütusele) ehk siis kohapeal tarbimine muutus mõne minuti pärast peale käivitust 0,9L/h - ehk siis nüüd kõik ok jälle. Olen ka algusest peale olnud kontaktis 5+ tankla juhatajaga ning lubasin talle toimetada vahetatud kütusefiltri, et ta saaks selle lasta analüüsida. Selle mõttetu jama pärast sai ka tehtud ~24€ väljaminek (õhufilter, kütusefilter ning dislalisand profülaktika mõttes), kuid kuna suhtumine asjasse on olnud nende poolt ok, siis midagi protsessima omalt poolt ei viitsi hakata.Tim kirjutas:Kui asi tundub kehvas kütuses olevat.siis kui tahtmist/aega on vahetaksin mina kütuse filtri ära.Ja kui seal sees miski saast on kogunenud siis vb.edasi 5+ tanklaketiga asja arutada...sel juhul on soovitatav asjasse kaasata ka pädev remonditöökoda.
Samas aastaga korjab igasugu jama sinna filtrisse!Diislitel on üldsegi soovitatav filtri vahetuse intervall niimoodi ajastada,et enne külmasid uus filter saaks paigaldatud.
Ja temast mööda kah... Kudagi ikkagi suur on sul see sooja mootori kütuse kulu 1,1 L/h.Kas diislil mitte 0,6 kanti ei olle mitte see number.Mul 100 kw(läbisõit ~500K) töösooja mootoriga 0,9 L/h
Ma ei tangi kompuutri näidu järgi, lihtsalt märkad vahepeal, kui instant consumption tõuseb ja jääb 1L/h pealt 1,5L/h peale ilma mõjuva põhjuseta - kompuuter pole 100% indikaator, kuid sellist muutust ta ka lambist ei tee. Kompu ja seier on mul võib öelda, et ligi 100% usutavad. Kui ikka linna keskmine on 9l/100, siis on ka seier vastavalt vähenenud ning maantee 6L/100 samuti. Ainult, et õige keskmise saamiseks teatud tingimustes kompuutril (maantee või linn vms), peab selle eelnevalt nullima.Omega Sport Packet kirjutas: Et vaatad kompu järgi mis näitab kui auto pidevalt seisab ja siis tangid jne?
Kuidas siis kompu töötab ja neid näite kuvab ja suhted.
Sa sellest saad aru täpselt?
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
Mul enda 3.0-ga küll selle koha pealt probleeme pole väljas oli -18 auto käis väljas ja kompu näitas 0,9-1L/H. Võib vist rahule jääda.
- Tomzz
- Administraator
- Postitusi: 2272
- Liitunud: 24 Jaan 2010 12:13
- Auto: Ainult head autod😎
- Asukoht: P.ä.r.n.U
- Has tänanud: 70 korda
- Been tänatud: 71 korda
Re: Suurenenud kütusekulu kohapeal...
röövelAnvarV kirjutas:Mul 2.0 85kw näitab kohapeal 2.6l per H.
Old Opels Never Die,They Just Go FASTER!
Y32SE + LSD manu/3,2 ATM /3.0 manu
Y32SE + LSD manu/3,2 ATM /3.0 manu