1. leht 2-st

Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 14:24
Postitas Alaripri
Tervist! Probleem siis järgmine - auto ei taha käivituda. Esimene kord kui juhtus, sai omega nööri otsas sooja garaazi veetud, kuna eelmine omanik ütles, et pani suvist diislit sisse. Lasin ~8h sulada, vahetasin ära kütusefiltri, (korraliku, pea 40 euri maksis) kallasin diisilisandit ja 50l talvist diiselkütet järgi. Läks käima. 1 hommik käivitus jälle ilusti(-15kraadi), täna jälle käima ei lähe. Väljas ei ole nii külm ka, hetkel u. -3 kraadi aga veab ainult starterit ringi, isegi ei luba mitte. Aku ka juba kotti käiatud. Peale esimest juhtumit mingit sinist suitsu või asja ei tekkinud, pöördeid andes tuleb ainult musta. (normaalne) Etteande pumba tööd on salongis kuulda ning kapotiall suliseb diisel ilusti filtrisse. Eelsüüte küünlad on vahetatud, samas mingit releeplõksu mootoriruumis kuulda pole. Kui otsustab käima minna, siis on iga kord külma mootoriga alguses puterdanud mõned sekundid. Automaatkastiga 2002a. omegaga tegu.
Kas tuleks alustada eelsüüte releest? Oskab keegi öelda kus see asub ning kuidas kontrollida selle korrasolekut, kui see üldse võimalik on.

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 15:29
Postitas reims86
diagnost, pihustite mingi juhtelektroonika, aju vms :idea: sellel mootoril on sellise soojaga täiesti ükskõik nendest eesüüteküünaldest.

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 20:47
Postitas Omega Sport Packet
Alusta sellest, kas filtrist pumpa tuleb küte(hea kui läbipaistev voolik oleks seal) ja edasi võta ka üks toru lahti pihustite pealt kui soovid 1 silinder.Vaata kas on õhku sees, küte üleval jne

Eelsüüteid saad kontrollida nii ju, kas vool tuleb peale ja kunas toide ära läheb, ka esüüteküünla korrasolekut saad testriga mõõta ja kui rivist väljas vaheta nad välja.

Eelsüüdet on vaja, kompressioonsüütega mootori juures hõlbustab külmkäivitumist ja ei ole täiesti ükskõik ka plusskraadide juures

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 20:53
Postitas Omega Sport Packet
Kontrolli eelsüüte küünla enda pealt toidet sõber võta appi kes süüdet keerab, juhe maha ja kontrolli takistust testriga kui toitega ok.

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 21:09
Postitas reims86
Omega Sport Packet kirjutas:
Puht juhuslikult on mul sama mootoriga isend ning -10c läheb ka täiesti vabalt poolest pöördest käima ilma küünaldetta, seega pikk käevitus ei tulene küünaldest, kui mootor korras! Eriti kui väljas on mingi paar kraadi aint jahedat. Hea kui küünlaid järgi üldse võtab.

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 21:21
Postitas kait
reims86 kirjutas:
Omega Sport Packet kirjutas:
Puht juhuslikult on mul sama mootoriga isend ning -10c läheb ka täiesti vabalt poolest pöördest käima ilma küünaldetta, seega pikk käevitus ei tulene küünaldest, kui mootor korras! Eriti kui väljas on mingi paar kraadi aint jahedat. Hea kui küünlaid järgi üldse võtab.
Kas oled reaalselt mõõtnud või usud seda tule süttimist?
Hõõgküünlaid hoitakse veel sees ka peale auto käivitamist, mis sest, et märgutuli ei põle.

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 21:34
Postitas reims86
Kui paned võtme süütelukku ja keerad koheselt starterit, et mingit viivitust annad siis ei jõuaks ka midagi küünaldega toimuma hakata.
Eelmine talv kui ise küünlad vahetasin siis kui oli rohkem kui -15 väljas külama siis enam käima ei läinud ja küünlaid vahetades selgus, et üks töötas ca 25% teised ei andnud mittemingisugust elumärki :!:

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 22:06
Postitas Alaripri
Eelsüüte küünlad on eelmine talv vahetatud sellel masinal, kas tõesti nende eluiga nii väike? Proovin siiski homme diagnosti viia, eks paistab mis seal selgub. Õhtul muidu läks auto jälle käima, podises nagu ikka mõned sekundid ja korras. Lülita käima-välja niipalju kui süda lustib. Vaatab mis hommikul jälle teeb.

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 17 Mär 2013 23:06
Postitas Omega Sport Packet
Kontrollida võid ikka ja kui filtrit ka vahetad siis püüa seal õhk välja saada loomulikul teel ja uus filter täida ja lase seista.Element hakkab elama.

Mida ma öelda tahan, täida kohvimasin puhta veega, pane uus filter ja käima ja vaata, mis seal toimub ja mis vanasse filtrisse puutub katsu alles hoida vahetuse käigus neid on lahti lõigatud ja selgunud mõnel juhul, et filtri element on lagunenud ja sattunud pumpa ja ka osaliselt pihustitesse ja uue filtriga kui vägisi sealt läbi hakkad puhuma imema ja filter ka kuiv on teed liiga.

Selline mõttekäik ja see podisemine on norm.nähtus ja külmaga käivitub diisel nagu ikka natuke kehvemini bensiinist oleneb kütte kvaliteedist ka.

Vaata mis diagnostika näitab kui soovid seda teha

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 18 Mär 2013 09:20
Postitas Alaripri
Hommikul -18 Haapsalus ja läks käima nigu naksti. Vedasin ta suure taguotsa siis diagnoosi aga ukse ees öeldi, et kui läks käima, siis veateateid ei näita. Peab siis ootama hommikut millal jälle ei käivitu. Need eelsüüte küünalde voolud ilmselt saaksin ise ka ära mõõta.

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 18 Mär 2013 20:25
Postitas Tim
Näitab ka vanu veakoode kui neid ainult on esinenud.Ehk siis hetkelised vead(present) ja vanad vead(not present).

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 19 Mär 2013 10:30
Postitas Alaripri
Täna hommikul jälle veab ainult starterit ringi. Lugesin kuskilt, et võibolla hoopis starteri pendiks läbi, on see võimalik?

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 19 Mär 2013 10:46
Postitas ultimaco
no mootor ju käib ringi?

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 20 Mär 2013 15:15
Postitas Alaripri
Uus pihusti :cry: 400euri koos töörahaga, ouch.

Re: Probleem käivitamisega 2.5 110kw

Postitatud: 20 Mär 2013 17:45
Postitas Omega Sport Packet
Ot, uut pihustit vaja selline diagnoos?