Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Kaasa arvatud kütusekulu ja muu tehniline jutt
Vasta
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Alaripri »

Tere! Oleks paar küsimust laiemale ringile, ehk kellelgi sarnased probleemid lahendust leidnud.

1. Esitulede pesudüüsid ei tööta, algul vaatasin, et kaitse läbi, panin uue aga ikka tööle ei läinud, mõni nädal hiljem vaatasin, et oli uuesti kaitsme läbi löönud. Milles võiks viga olla?

2. Mootori peaventikas koguaeg järgi. Suurte külmadega ja päeva esimesel käivitusel alguses ei tööta, aga kui mootor temperatuure hakkab üles võtma siis lülitub järgi ning mida rohkem pöördeid anda seda kiiremini töötab. (ulub 4-5t pöörde juures ikka päris valjult) Endine omanik ütles, et ta oli ka lasknud seda kontrollida kuid remondikojas oli öeldud, et nii peabki olema. Ei taha väga uskuda.. Kas saab seda ka veana võtta?
Kasutaja avatar
kait
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 08 Mai 2006 10:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas kait »

Alaripri kirjutas:Tere! Oleks paar küsimust laiemale ringile, ehk kellelgi sarnased probleemid lahendust leidnud.

1. Esitulede pesudüüsid ei tööta, algul vaatasin, et kaitse läbi, panin uue aga ikka tööle ei läinud, mõni nädal hiljem vaatasin, et oli uuesti kaitsme läbi löönud. Milles võiks viga olla?

2. Mootori peaventikas koguaeg järgi. Suurte külmadega ja päeva esimesel käivitusel alguses ei tööta, aga kui mootor temperatuure hakkab üles võtma siis lülitub järgi ning mida rohkem pöördeid anda seda kiiremini töötab. (ulub 4-5t pöörde juures ikka päris valjult) Endine omanik ütles, et ta oli ka lasknud seda kontrollida kuid remondikojas oli öeldud, et nii peabki olema. Ei taha väga uskuda.. Kas saab seda ka veana võtta?

1. tulepesuri mootor on seest kinni roostetanud ja lühises

2. No üldiselt jah, see on OK. 4-5t pöörde juures on selle ventika pöörded ja tootlikus nii suur, et see peabki häält tegema. Palju suurem jama oleks, kui vetikat piisavalt kiiresti kaasa ei vea või oleks visco sidur jäik. Aga kui seisva mootoriga on võimalik ventikat käega ringi ajada siis on ok.

4-5t pöörde juures sa nagunii mitte kunagi ei sõida :lol:
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Alaripri »

1. Tänud :D

2. Huvitav on see, et mul tuttaval täpselt sama mootoriga oomi ja temal lülitub ventikas alles siis järgi, kui mootoril temperatuur tõuseb üle 90C, undab niikaua kuni norm temperatuuri saavutab ja siis jääb jälle vait. Minul aga ei jõua temp. näidik liikumagi hakata kui ventikas juba toimetab, vahest harva kui saab kuulata R6 diisli mõnusat häält. Täna hommikul näiteks päeva esimene käivitus, ~4 kraadi sooja, tahtis isegi korraks eelsüüdet saada ja kohe peale käivitust hakkas ka ventikas tööle. Täiesti külma mootoriga. Kardan, et see mõjutab kütusekulu ka, kuna ma pean ikka linnavahel oma 10km maha kärutama, enne kui temp näidik natukenegi tõuseks.

Aga jah, pikk jutt sitt jutt, kui see on OK, siis on OK. :D Võibolla peaks hoopis termostaadid ära vahetama..
Kasutaja avatar
kait
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 08 Mai 2006 10:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas kait »

Ok. Kas sa räägid elektriventikatest, mis radika ees? Kui konditsioneer on sisse lülitatud ja töökorras, siis peavadki need ventikad toimetama. Kui lülitad kliimapaneelilt "ECO" peale siis lükkab kondi ja ventikad seisma.
Kui sa mõtlesid ventikat, mis on mootori ja radika vahel, siis ee on visco siduriga veepumba otsa ühendatud ja peab ringi käima koguaeg, nagu ma eelnevalt kirjutasin. Seda ei lülitata sisse-välja.

Ma usun, et termostaadid on sul kindlasti vaja vahetada. Just, neid on seal 2. Üks on nö.tavaline ja teine on EGR-i termostaat. Mõlemad on olulised mootori kiireks töötemperatuuri saavutamiseks.

Temp näidiku suhtes arvesta ka sellega, et see näitab alates 70 kraadist.
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Alaripri »

Mõtlesin ikka seda mootori ja radika vahel olevat suurt ventikat jah. Aga kui see koguaeg töötama peab, siis miks ta vahest külma mootoriga pöördeid andes valjemaks ei lähe, samas teine kord jälle läheb? Ise reguleerib seal midagi?
Kasutaja avatar
kait
Huviline
Postitusi: 403
Liitunud: 08 Mai 2006 10:11
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas kait »

Alaripri kirjutas:Mõtlesin ikka seda mootori ja radika vahel olevat suurt ventikat jah. Aga kui see koguaeg töötama peab, siis miks ta vahest külma mootoriga pöördeid andes valjemaks ei lähe, samas teine kord jälle läheb? Ise reguleerib seal midagi?
Tõenäoliselt on su autol endiselt veel tehases paigaldatud ventika visco ja pärast 500-600 tuhat km läbimist on tegemist juba üsna kulunud asjaga, mis oleks mõistlik välja vahetada.
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Alaripri »

Selge. Suured tänud! :)
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Alaripri »

Tere jälle! Masinal tekkis uus murekoht. Nimelt täna Tallinnast Haapsalu sõites väljas +20 kraadi sooja ning teelõigul, kus sai 110km/h sõita läks mootor keema. Jätsin teeäärde seisma paarikümneks minutiks ja alustasin uuesti sõitu 90km/h, siis hoidis ühtlaselt 95kraadi juures. Kliima oli mõlemal juhul koguaeg järgi.
Millises järjekorras peaks nüüd hakkama juppe vahetama? Termostaadid-veepump-radikas jne?
Tim
Huviline
Postitusi: 2594
Liitunud: 26 Nov 2008 21:57
Asukoht: Muhu
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Tim »

Tundub hoopis veepumba viga olevat.Kui ei eksi siis foorumis varemgi selle mootoriga isenditel seda keema minemise problemi olnud.

Maanteesõidul isegi +30 juures ei pea jahutusvent rakenduma,seda siis norm.sõidutingimustel.Sul ju visko siduriga vent ja see ketrab nigunii koguaeg seal ees...
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
Erki
Huviline
Postitusi: 108
Liitunud: 06 Nov 2006 16:54
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Erki »

Enne veepumba jms vahetamist tasub üle kontrollida ka jahutusradika ees paiknevad elektrilised (kliima)ventilaatorid. Enda 2.5TDga on olnud sama probleem, et mittetöötav elektrivent tekitab piisava õhutakistuse, et jahutusvedelik suurematel koormustel (kiirustel 100+ või järelkäruga) keema läheks.

Kui veepump läbi, siis reeglina läheb ka (linna)sõidul vesi keema, mitte ei püsi stabiilselt 95°C juures..
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Alaripri »

El. ventikad töötavad hästi, isegi peale mootori väljalülitamist sooja mootoriga undavad veel ~minuti.
Kasutaja avatar
reims86
Huviline
Postitusi: 1107
Liitunud: 26 Jaan 2009 11:05
Asukoht: Pärnumaa
Tänanud: 0
Tänatud: 0

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas reims86 »

Põhi termostaadi võiks üle vaadata, et see pole kinni jäänud, EGRi oma ei mõjuta niipalju.
Omega FL 2,5 TDI 2002, Navara D40 2010a 8) , Audi A4 2,5TDI 1999a,
Alaripri
Huviline
Postitusi: 249
Liitunud: 28 Veebr 2013 18:08
Asukoht: Haapsalu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Mõned murekohad 2.5DTI 110kw

Postitus Postitas Alaripri »

Tellisin termostaadi ära, kolmapäeval peaks kohale tulema. AGA Käisin eile maal mootorit pesemas ja võttes lahti radikate plastikkatte avastasin sealt vahelt hunniku pappi. :D Mõni ime, et üle kuumenes.. Termostaadi vahetan ikka ära kui kohale tuleb, ega see paha ei tee.

Pesemisega avastasin ka õlilekke (turbo?)radikast, see mis asub kõrvalistujapoolses esirattakoopas. Diagnostika näitas ka mingit turboviga, kui ta selle pihusti teema pärast remondis käis.. oehh
Vasta