Mida Omega mootorite puhul jälgida
Postitatud: 17 Sept 2009 14:49
Mida omega mootorite puhul jälgida
Mootorid
Loomulikult on auto ajalugu tähtis ning kui võimalik siis võiks valida auto millel hooldused tehtud ja tõestatavad. Hooldusraamat ei pruugi tähendada et auto tegelikult hooldatud on. Mootorit kontrolli alati külmast peast, kas ta käivitub kergelt? Kas on mingeid veidraid hääli (kolinat/klõbinat)?
Kuidas õli välja näeb? Kas on värske või võib sellega katust tõrvata? Kas on märke majoneesist (õli ja jahutusvedeliku segunemine) õli korgi suudmel või õlivardal. Kui õlivardal siis tegemist plokikaane tihendi v mõraga kaanes (2 liitriste probleem). Kui suudmel siis V6 puhul ei ole eriti märkimisväärne sest seda koguneb sinna lühikestel otsadel.
Mine auto alla ja vaata mis korras sealt paistab olevat, kas mootor on alt õline?
Jahutusvedelik – kas on majoneesi jälgi v on jahutusvedelik pruun? Samuti ei tohiks paisupaagist tulla muud lõhna kui jahutusvedeliku. Kas süsteemis on liialt rõhku isegi külma mootoriga? Kui probleeme pole ja autol on jahutusvedelikku korrapäraselt vahetatud siis peaks olema puhas ning sinakat v punakat tooni.
Roolivõimuõli – peaks olema punakas ning puhas, kui must/pruun siis ei ole seda väga pikka aega vahetatud ning ilmselt on see parajalt kahju ka roolivõimu pumbale ning latile teinud.
Pidurivedelik – peaks olema puhas ning värvitu
Õhu ning salongi filter – peaksid puhtad olema, kui väga määrdunud siis ilmselt ei ole auto eest head hoolt kantud.
Kui salongi filtrit kontrollid siis vaata kas vee äravoolu kanalid on puhtad – võivad lehtedest ja risust umbe minna ning vesi hakkab lõpuks salongi tulema, aknad on pidevalt udused ning kõrvalistuja poolne jalgealune läheb liialt märjaks.
Aku – kas näeb värske välja ning klemmid puhtad? Samuti vaata aku kõrval olev kaitsmekarp üle, ega ole ülessulanud pesasid.
Kui mootor käima panna siis mootor peaks tühikäigul ühtlaselt töötama, ebaühtluse võivad põhjustada vaakumlekked, tühikäiguklapp (2 liitristel), tuulutuskanalite umbes olek või EGR klapp (tihtipeale praod sees ning saab vahelt lisaõhku)
2.0i 8klappi mootor:
Omega A pealt alguse saanud ning ka mõningatel Omega B’del kasutusel olev mootor. Mootor on suhtkoht lolli/pommi kindel küll aga on 85kw raske auto nagu Omega jaoks natukene vähe(see on loomulikult arvamuse küsimus)
Meeles tuleks pidada et Omega A’del on kõikidel automaat mootoririhma pingutiga mootorid Interference tüüpi e siis kui rihm puruneb saavad klapid ja kolvid kokku. Veepumbaga pingutatud rihmaga mootorid on Freewheeling tüüpi e siis seda muret pole.
Omega B’del on kõikidel automaatrihma pingutid kasutusel seega on nad samuti Interference tüüpi ning rihmavahetus intervall on 60 000 km või 4 aastat.
2.0 16klappi Ecotec mootor:
Hea mootor kui korralikult hooldada, 100kw on juba sobivam Omegale. Peale 98 aastat väljunud mootorid on üldiselt vastupidavamad.
Kindlasti vahetada mootoririhm + rullikud ning veepump kui ei ole teada millal seda viimati tehtud on.
Tüüpilisteks probleemideks kujunevad tühikäigu klapp ning tuulutus kanalid. Väljenduvad ebaühtlases tühikäigus, mootori uimasuses ja üldises mootori jõuetuses. Süüdi on tuulutus kanalid mis on suht peenikesed ning ajapikku ummistuvad õli ning mustusega, mistõttu hakkab mootor õli klapikambri kaane tihendi vahelt lekkima ning tühikäik muutub ebaühtlaseks ning mootor võib olla kohalt võttes jõuetu. Seega kui sealt vahelt õli lekib siis kindlasti tihendit vahetades puhasta ära ka tuulutused. Ebaühtlase tühikäigu põhjustajaks võib ka olla tühikäigu klapp mida saab vabalt karburaatori puhastusvahendiga puhastada. Rihmavahetus intervall samuti 60 000 km v 4 aastat
2.5V6 & 3.0 V6 24 klappi Bensiin. Ecotec mootorid vahemikus 1994-1998
2.5 annab küllaltki hea võimsuse/ekonoomsuse suhte kui mõistlikult sõita
3.0 on natuke võimsam kuid kahjuks ka janusem
Peale 98ndat aastat väljatulnud mootorid jällegi vastupidavamad. Tegemist muidu vastupidavate mootoritega mis kannatavad väga suurt läbisõitu, kui korralikult hooldada.
Jällegi tuleks vahetada mootoririhm + rullikud kui ei ole teada millal seda enne tehtud on. Intervalliks soovitavalt muidu 60 000 km v 4 aastat. Autodata lubab ka varasematel mootoritel (kuni 96aasta) millel randiga pingutusrullik intervalli kuni 120 000 v 8 aastat, kindel selles ei ole seega igaksjuhuks tasub 60k peal ära vahetada.
Veepumpa pole V6’el vaja vahetada sest seda ei aja mootoririhm ringi.
Kui küünla piibud on õlised siis on ilmselt sama probleem mis 2 liitriselgi., umbes tuulutuste tõttu on klapikambrikaane tihendi vahel õli lekkima hakanud.
Kui leiad majoneesi (õli ja jahutusvedeliku segu) natukene õlikorgi suudme juurest siis see on V6’e puhul suht tavaline kui lühikesi otsi teha ning muretsemiseks pole põhjust
Kui aga majoneesi on palju v leiad seda ka paisupaagist siis on tegemist õlijahutusradika üles ütlemisega(asub sisselaske kollektori all). Uuemad jahutus radikad on roostevabast tehtud ja seda probleemi ei tohiks olla.
Päris tüütu vahetada. Kui töökotta selle probleemiga lähed siis seal diagnoositakse üldjuhul plokikaane tihendi purunemine, V6 puhul väga haruldlane nähtus, üldjuhul tegemist õliradikaga.
Kui leiad majoneesi ka õlivarda otsast siis võib tegemist olla plokikaane tihendi v mõraga.
Samuti on tüüpiline jahutusvedeliku reg klapi ( mis laseb jahutusvedelikku salongi radikasse) riknemine, samuti annab plokikaane tihendile sarnasid sümptomeid: Jahutusvedeliku kadu, süsteemi ülerõhustumine (tundub nagu mootor läheb keema). Jupp ise ei ole kallis kuid on tüütu vahetada.
Kui vahetamata jätta siis võib põhjustada veel ühe probleemi, kui lõplikult puruneb, pritsib jahutusvedelikku süütepooli bloki (DIS pack) peale ning põhjustab selle enneaegse surma.
Kui DIS blokk läheb siis veakoodi see ei anna, küll aga tuleks enne kindlasti juhtmed ja küünlad üle kontrollida enne kui seda vahetama hakata.
DIS’e on 3 eri tüüpi paigaldatud ja ainus viis teada saada milline sulle läheb on vana eemaldada, seal on number peal. Väga ebameeldiv asi mida vahetada.
puudu veel 2.2, 2.6, 3.2 ja diislid, kui kellelgi nende (v nende mis olemas) kohta miskit täiendada siis andke teada...
Mootorid
Loomulikult on auto ajalugu tähtis ning kui võimalik siis võiks valida auto millel hooldused tehtud ja tõestatavad. Hooldusraamat ei pruugi tähendada et auto tegelikult hooldatud on. Mootorit kontrolli alati külmast peast, kas ta käivitub kergelt? Kas on mingeid veidraid hääli (kolinat/klõbinat)?
Kuidas õli välja näeb? Kas on värske või võib sellega katust tõrvata? Kas on märke majoneesist (õli ja jahutusvedeliku segunemine) õli korgi suudmel või õlivardal. Kui õlivardal siis tegemist plokikaane tihendi v mõraga kaanes (2 liitriste probleem). Kui suudmel siis V6 puhul ei ole eriti märkimisväärne sest seda koguneb sinna lühikestel otsadel.
Mine auto alla ja vaata mis korras sealt paistab olevat, kas mootor on alt õline?
Jahutusvedelik – kas on majoneesi jälgi v on jahutusvedelik pruun? Samuti ei tohiks paisupaagist tulla muud lõhna kui jahutusvedeliku. Kas süsteemis on liialt rõhku isegi külma mootoriga? Kui probleeme pole ja autol on jahutusvedelikku korrapäraselt vahetatud siis peaks olema puhas ning sinakat v punakat tooni.
Roolivõimuõli – peaks olema punakas ning puhas, kui must/pruun siis ei ole seda väga pikka aega vahetatud ning ilmselt on see parajalt kahju ka roolivõimu pumbale ning latile teinud.
Pidurivedelik – peaks olema puhas ning värvitu
Õhu ning salongi filter – peaksid puhtad olema, kui väga määrdunud siis ilmselt ei ole auto eest head hoolt kantud.
Kui salongi filtrit kontrollid siis vaata kas vee äravoolu kanalid on puhtad – võivad lehtedest ja risust umbe minna ning vesi hakkab lõpuks salongi tulema, aknad on pidevalt udused ning kõrvalistuja poolne jalgealune läheb liialt märjaks.
Aku – kas näeb värske välja ning klemmid puhtad? Samuti vaata aku kõrval olev kaitsmekarp üle, ega ole ülessulanud pesasid.
Kui mootor käima panna siis mootor peaks tühikäigul ühtlaselt töötama, ebaühtluse võivad põhjustada vaakumlekked, tühikäiguklapp (2 liitristel), tuulutuskanalite umbes olek või EGR klapp (tihtipeale praod sees ning saab vahelt lisaõhku)
2.0i 8klappi mootor:
Omega A pealt alguse saanud ning ka mõningatel Omega B’del kasutusel olev mootor. Mootor on suhtkoht lolli/pommi kindel küll aga on 85kw raske auto nagu Omega jaoks natukene vähe(see on loomulikult arvamuse küsimus)
Meeles tuleks pidada et Omega A’del on kõikidel automaat mootoririhma pingutiga mootorid Interference tüüpi e siis kui rihm puruneb saavad klapid ja kolvid kokku. Veepumbaga pingutatud rihmaga mootorid on Freewheeling tüüpi e siis seda muret pole.
Omega B’del on kõikidel automaatrihma pingutid kasutusel seega on nad samuti Interference tüüpi ning rihmavahetus intervall on 60 000 km või 4 aastat.
2.0 16klappi Ecotec mootor:
Hea mootor kui korralikult hooldada, 100kw on juba sobivam Omegale. Peale 98 aastat väljunud mootorid on üldiselt vastupidavamad.
Kindlasti vahetada mootoririhm + rullikud ning veepump kui ei ole teada millal seda viimati tehtud on.
Tüüpilisteks probleemideks kujunevad tühikäigu klapp ning tuulutus kanalid. Väljenduvad ebaühtlases tühikäigus, mootori uimasuses ja üldises mootori jõuetuses. Süüdi on tuulutus kanalid mis on suht peenikesed ning ajapikku ummistuvad õli ning mustusega, mistõttu hakkab mootor õli klapikambri kaane tihendi vahelt lekkima ning tühikäik muutub ebaühtlaseks ning mootor võib olla kohalt võttes jõuetu. Seega kui sealt vahelt õli lekib siis kindlasti tihendit vahetades puhasta ära ka tuulutused. Ebaühtlase tühikäigu põhjustajaks võib ka olla tühikäigu klapp mida saab vabalt karburaatori puhastusvahendiga puhastada. Rihmavahetus intervall samuti 60 000 km v 4 aastat
2.5V6 & 3.0 V6 24 klappi Bensiin. Ecotec mootorid vahemikus 1994-1998
2.5 annab küllaltki hea võimsuse/ekonoomsuse suhte kui mõistlikult sõita
3.0 on natuke võimsam kuid kahjuks ka janusem
Peale 98ndat aastat väljatulnud mootorid jällegi vastupidavamad. Tegemist muidu vastupidavate mootoritega mis kannatavad väga suurt läbisõitu, kui korralikult hooldada.
Jällegi tuleks vahetada mootoririhm + rullikud kui ei ole teada millal seda enne tehtud on. Intervalliks soovitavalt muidu 60 000 km v 4 aastat. Autodata lubab ka varasematel mootoritel (kuni 96aasta) millel randiga pingutusrullik intervalli kuni 120 000 v 8 aastat, kindel selles ei ole seega igaksjuhuks tasub 60k peal ära vahetada.
Veepumpa pole V6’el vaja vahetada sest seda ei aja mootoririhm ringi.
Kui küünla piibud on õlised siis on ilmselt sama probleem mis 2 liitriselgi., umbes tuulutuste tõttu on klapikambrikaane tihendi vahel õli lekkima hakanud.
Kui leiad majoneesi (õli ja jahutusvedeliku segu) natukene õlikorgi suudme juurest siis see on V6’e puhul suht tavaline kui lühikesi otsi teha ning muretsemiseks pole põhjust
Kui aga majoneesi on palju v leiad seda ka paisupaagist siis on tegemist õlijahutusradika üles ütlemisega(asub sisselaske kollektori all). Uuemad jahutus radikad on roostevabast tehtud ja seda probleemi ei tohiks olla.
Päris tüütu vahetada. Kui töökotta selle probleemiga lähed siis seal diagnoositakse üldjuhul plokikaane tihendi purunemine, V6 puhul väga haruldlane nähtus, üldjuhul tegemist õliradikaga.
Kui leiad majoneesi ka õlivarda otsast siis võib tegemist olla plokikaane tihendi v mõraga.
Samuti on tüüpiline jahutusvedeliku reg klapi ( mis laseb jahutusvedelikku salongi radikasse) riknemine, samuti annab plokikaane tihendile sarnasid sümptomeid: Jahutusvedeliku kadu, süsteemi ülerõhustumine (tundub nagu mootor läheb keema). Jupp ise ei ole kallis kuid on tüütu vahetada.
Kui vahetamata jätta siis võib põhjustada veel ühe probleemi, kui lõplikult puruneb, pritsib jahutusvedelikku süütepooli bloki (DIS pack) peale ning põhjustab selle enneaegse surma.
Kui DIS blokk läheb siis veakoodi see ei anna, küll aga tuleks enne kindlasti juhtmed ja küünlad üle kontrollida enne kui seda vahetama hakata.
DIS’e on 3 eri tüüpi paigaldatud ja ainus viis teada saada milline sulle läheb on vana eemaldada, seal on number peal. Väga ebameeldiv asi mida vahetada.
puudu veel 2.2, 2.6, 3.2 ja diislid, kui kellelgi nende (v nende mis olemas) kohta miskit täiendada siis andke teada...