Kuna see probleem vaevab nii mõndagi Omega-B omanikku, sealjuures ka mind, siis viskan paar pilti ning sõna, et teistel kergem oleks.
Minu puhul oli sümptomiks vahel harva (väljast avatavad) tagumised uksed. Mingit seaduspärasust ega loogikat ei olnud, ükskord avanes, teinekord mitte- valdavalt ikka mitte
Polster maha ja nuga "tolmutõkke" kilesse. NB: Hiljem ikka soovitav "Mägi-aivari" teibiga kinni kleepida!
Esmalt eemaldada must plastikkate, mis lingi taguse ja ukse vahele on paigaldatud. Esmalt uksepoolne kinnitus kruvikaga lahti, seejärel peenema kruvika otsaga suruda lahti ka need 4 pisikest kinnitusjalga pleki küljest.
Laisad ja lohakad, kellel väga kiire, keeravad lingitaguse pleki ehk siis kinnituspleki mutreid nii palju, kui kannatab aga mitte ära. Sest see teguviis lubab juba ligipääsu vajalikule "reguleermutrile"
Kuid virgad ja muidu osavad mehed ikka eemaldavad selle katte- hiljem selgub, miks see vajalik.
Link eemaldatakse järgnevalt:
Tõmmates linki veidi paremale eemale, peame suruma alla vasakul olevat ukse avamis hooba. Seejärel tuleb lingi ots ukse sisse keerata ja üleese poole kergitada kuni varda ots oma pesast välja tuleb. Seejärel sekund kaks pusimist ja käes ta ongi.
Nüüd oleks tark õlitada ka lukusüsteemi ja avamis mehhaanikat- oluliselt kergemalt hakkab süsteem tööle!
Nüüd jõuame siis selleni, miks oli vaja eemadada lingisüsteem. Nimelt see valge reguleermutter on aegade algusest saati seal ja selles asendis olnud- mitte ei taha hästi liikuda. Nüüd ongi võimalus õli vahele lasta ja ta jõuga korra ära keerata, õlitada ja tagasi sinna maani, kus oli enne eemaldamist. (Kui kohe välja poole keerame, ei pruugi enam lingisüsteemi tagasi saada)
Mina määrisin kõike mis liigub
Nüüd siis tagasi- eemaldamisele vastupidises järjekorras. (Kes tahab, võib asetada lingi taha pleki ja keerata mutrid kergelt otsa) Muide seda ei pea tegema. Võta või jäta
Reguleerige seda sama vaget "junni", et varras pikeneks! Selleks tuleb ühe kruvikaga avamis hoovakest alla suruda ja teise kruvikaga keerata seda valget jublakat sakkidest, mis selleks mõeldud on.
Ärge siis üle keerake või ära lõhkuge
Piisab ehk 3mm kui juba süsteem tööle hakkab. Sulgege uks ja proovige avada, vaadake palju jääb lingil liikumisruumi tagavaraks, peale ukse avanemist.
Üldiselt peaks see minu kirjutis andma aimu millega kokku puutute, kui selle töö ette võtate. Eeldan elementaarsete teadmiste olemasolu, et minu sõnade põjal tekiks kujutlus töö käigust- vastasel juhul pöörduge autoremondiga tegelevate firmade poole, kuna see töö siin käib üle jõu
Jõudu tööle!
NB: Kui keegi teab lihtsamat või kergemat moodust, või tahab mind kuidagi parandada, siis arutelu on teemasse oodatud!
Urmas
Tagumised uksed väljast ei avane!?
Re: Tagumised uksed väljast ei avane!?
Seisan isegi tagauste probleemiga silmitsi.Proovisin eelpool mainitud jullat peale keerata aga siis tekkis uus jama- uksed ei lukustu.kusjuures piir nende kahe probleemi vahel on, võiks öelda, õhkõrn, st piisab 1\4 tiirust ühele või teisele poole, et üks või siis teine asi ei toimi.Oleks tänulik, kui keegi võtaks vaevaks selgitada. Äkki on mehhanismid lihtsalt kulunud ja vajavad väljavahetamist?
Re: Tagumised uksed väljast ei avane!?
Peale sinu kirjutist võtsin jalad kõhualt välja ja kohe õue auto uksi katsuma - lukus olid
Läksin õue ja tegin järgmised järeldused, katseeksituse meetodil: Kui see avamise varras on keeratud liiga pikaks 1. on võimalik lukustada uksed sees olevast nupust. 2. Peale lukustamist ei ole enam võimalik avada, ehk lukustus ei tule enam pealt maha.
Jäljendasin "üle keeratud ehk liiga pikka varrast" ukselingi kerge avatusega.
Minu auto näitel keerasin seda valget "jullat" ehk 5-6 tiiru ehk 5x360`
Kõik töötab nagu peab ja nagu tehas ette on näinud.
Mis aga kasutaja, aljoša probleemi puutub, siis otseselt aidata ei oska. Ehk on katki, lahti midagi?! Liigsesse kulumisse küll ei tahaks uskuda- aga mine tea.
Läksin õue ja tegin järgmised järeldused, katseeksituse meetodil: Kui see avamise varras on keeratud liiga pikaks 1. on võimalik lukustada uksed sees olevast nupust. 2. Peale lukustamist ei ole enam võimalik avada, ehk lukustus ei tule enam pealt maha.
Jäljendasin "üle keeratud ehk liiga pikka varrast" ukselingi kerge avatusega.
Minu auto näitel keerasin seda valget "jullat" ehk 5-6 tiiru ehk 5x360`
Kõik töötab nagu peab ja nagu tehas ette on näinud.
Mis aga kasutaja, aljoša probleemi puutub, siis otseselt aidata ei oska. Ehk on katki, lahti midagi?! Liigsesse kulumisse küll ei tahaks uskuda- aga mine tea.
Re: Tagumised uksed väljast ei avane!?
Ka minu omegal see viga aeg ajalt küljes. Korra sai ka toda mutrit ka keeratud, kuid vist jäi väheks ja uuesti pole viitsinud seda tööd ette võtta.
Laisad võivad proovida lükata käega ust kergelt allapoole ja samal ajal lingist avada
Laisad võivad proovida lükata käega ust kergelt allapoole ja samal ajal lingist avada
Re: Tagumised uksed väljast ei avane!?
Lisaks siia veel niipalju,et see ukselingi kinnituspleki küljes olevat plastikust keskluku mootori katet ei pea asja kokkupannes kohe külge panema,vaid saab ka hiljem külge panna,siis kui ukselink on kinni keeratud ja lukkude vardad kinnitatud.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD