1. leht 5-st

Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 29 Juul 2019 00:43
Postitas Calypso
Üks selline teist sorti lugu siia foorumisse.Nimelt kuna olen elanud nüüd mõned aastad Hispaanias, siis viimase nelja aasta jooksul kolm korda Eestis käies, on alati olnud tagasi mineku plaaniks leida võimalikult odav auto, ning sellega teha 4200 km tripp Hispaaniasse.Esimeseks autoks sai ostetud 500eur eest 1994 aasta Chrysler Town&Country, teiseks 1997 aasta Honda Shuttle ning kolmandaks tulekuks teema peategelane, 2000 aasta Opel Omega 2.2i automaat.Kriteeriumiks on alati olnud võimalikult suur auto, eelistatud 7 kohaline kuid suve alguses budget autode kuulutusi vaadates ei olnud ühtegi sobivat varianti, muidugi pidi olema autol ülevaatus ning sõiduvõimeline, mõnesaja eurose auto puhul on see tripp riskibusiness niikuinii.

Auto ostsin 400 euroga haapsalu ligidalt, ülevaatus on kenasti märtsini, liigub-toimib, kuigi see tripp sellele autole just paitavalt ei mõjunud.
Ostes lärises väljalase kuskilt õrnalt, kast töötab nagu 20 aastat vanalt neljakäiguliselt oodata, vahel jõnksutab - vahel töötab nagu siidi, rool tundus veidi raske ning rooste on metsik.Eelmine omanik oli tagumised tiivakaared korda teinud, kuid värvitööga on üpriski nihu läinud.
Läbisõit on nüüdseks üle 280 000 ning auto on eestist uuena ostetud.Vahepealseid omanikke on olnud isuga, kahel korral avariis osalenud ning üldse autoga tuli kaasa ainult võti, varasemalt ajaloost või isegi manualist pole enam haisugi :D Suureks plussiks on muidugi vileuus kliimaradikas.
Lisasid võib öelda, et polegi, ees elektri aknad, peeglid liiguvad kuidas-kunagi elektriliselt, peeglisoojendus, juhi istme el. kõrguse reguleerimine ja vsjo.

Mootorituli hakkas keset saksamaad põlema, suurematel tõusudel või järsult gaasi andes kadus, nüüdseks põleb pidevalt ning tõenäoliselt on õhulugeja läbi, eks lähipäevil paistab, kui uus õhulugeja saabub.Veel kohale jõudes märkasin, et tagumised rattad lääpas, üks rehv ei ole õhuga enam sina peal.Õrn lärin, mis kuskilt kollektori juurest tuli, meenutab nüüdseks häält sõites ilma kollektorita.

Mis temast edasi saab? Eks vaatab-mõtleb, tõenäoliselt kui midagi totaalselt küljest ära ei kuku, siis kasutan teda siin ülevaatuse lõpuni, peale seda kas varuosadeks või kes teab, ehk kasutab seda ilma ülevaatuseta keegi siin edasi :)

Peres on olemas ka muidugi teine auto ning kui isegi annab otsad varem, ei ole ka sellest hullu.
Ei oskagi öelda, kas see 2.2i ja automaadi combo ongi nii jõuetu või siis mootor ja kast oma eluea ära elanud sest suurematel tõusudel oli lihtsam paremal rekka reas vaikselt üles ronida.Hispaania piiril VÄGA järsul tõusul 50 kraadise lauspäikese käes proovis isegi keema minna, veidi teeääres jahutatud ning järgmiseks sai valitud veidi kergem tee.

Viskan ka mõned pildid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Enne tulekut sai ka muidugi tehtud hooldus, kettad-klotsid olid heas korras niiet jäi vahetada veel õli,õlifilter,õhufilter,kütusefilter(mis jäi tegemata, kuna minekuga läks kiireks ning vanad torud oleks vast lahti võttes puruks läinud, lähipäevil saab siin uued torud tellitud ja ära vahetatud) ning küünlad.Näha oli, et KKK tihend kuskilt õrnalt lekib, kaks küünlapesa olid ülised, üks õrnalt õline ja üks kuiv.Küünalde enda olukorra järgi on need VÄGA ammu vahetamata ning otsustasin KKK tihendi samuti Hispaanias vahetada.Kohale jõudes olid pesad kõik kuivad.

Pilt vanadest küünlatest

Pilt

Rebane on mootoriruumi kallal isuga tööd teinud

Pilt

Ning kohale jõudes

Pilt

Üks põhjustest, miks selline idee sõita odava roimaga 4200 km on see, et ma pole lendamisega just sina peal.
Muidugi ka näeb sõites palju rohkem, marsuudi valid ise ning tänu Waze kasutamisele saab vältida ka igasugu ummikuid ja muud jama.

Opel läbis 5 päevaga Eesti - Läti - Leedu - Poola - Saksamaa - Hollandi - Belgia - Luksemburg - Prantsusmaa - Hispaania
Kütuse peale läks 430 eurot ning õli võttis veidi alla liitri, seda pigem tänu pisileketele.

Kindlasti tuleb miskit veel meelde antud tripi või autoga, eks püüan ka siia teemasse postitada.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 29 Juul 2019 01:25
Postitas b00ster
2.2 + atm pole küll kõige kiirem kombo :D

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 29 Juul 2019 01:32
Postitas Calypso
Oh ei, kindlasti mitte, eeldasin lihtsalt tsipa rohkem :D Samuti oli kuskilt meelde jäänud kuskilt, et kõik FL Omegad on viiekäigulise automaadiga, neljakäiguline on tõesti paras ikaldus.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 29 Juul 2019 04:28
Postitas raudpats0
Bensukad ja r4 diisel on 4 käigulised jah . Ainult r 6tdi on 5se kastiga.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 29 Juul 2019 22:54
Postitas Jürts
raudpats0 kirjutas: 29 Juul 2019 04:28 Bensukad ja r4 diisel on 4 käigulised jah . Ainult r 6tdi on 5se kastiga.
R4 diislit ei tehtud automaati 😉

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 30 Juul 2019 07:59
Postitas raudpats0
Jürts kirjutas: 29 Juul 2019 22:54
raudpats0 kirjutas: 29 Juul 2019 04:28 Bensukad ja r4 diisel on 4 käigulised jah . Ainult r 6tdi on 5se kastiga.
R4 diislit ei tehtud automaati 😉
Ei tea pole ühtegi sellist omal olnud. Ja ei tule kah. Vähemalt mitte selle kerega.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 10 Aug 2019 15:49
Postitas Calypso
Auto siiani seisnud, andurid jõudsid mõned päevad tagasi kohale, nukaandur sai vahetatud, vända andur läheb niipea vahetusse kui saab aega ja viitsimist sellega tegeleda.Nii kaua kui seisis, sai seest laiali võetud puhastamiseks.Keegi on kunagi juhi istme kas ära vahetanud või välja võtnud ning aribagi juhtmed olid paigatud suvaliste juhtmejuppidega ning õrn teibijupike peale pandud.Põhjamatti ära võttes vaatas vastu asfalt, juhipoolne osa on täiesti läbi ussitanud, keegi oli pannud 2016 aasta maxima/rimi kliendilehed aukudele peale :D
Pilt
Pilt

Jalamattide all olevad juhtmed oli täiesti ära mädanenud
Pilt

Lõpuks sai 14 juhet ära paigatud ning kadus ka elektriakende anomaalia.Imestan üldse, et mingi ühendus seal veel toimis.Mattide all oli korralik bassein, ära kuivades muutusidki juhtmed täiesti pudeks.

Sai ka välja võetud keskkonsool, et eemaldada seal peal olev kumm-lakk vms, kuumaga muutus see lakk eriti nätsuks.Matt musta värviga sai üle lastud ja vähemalt veidigi parem kui varem.

Eks vaatab peale vända anduri vahetust, kas saab auto korralikult sõitma või mitte.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 11 Aug 2019 23:13
Postitas Calypso
Vända andur vahetatud, vahetus läks hulga lihtsamalt kui arvasin, palju ruumi küll polnud, kuid sai väga edukalt vahetatud ainult eemaldades aku ning õlivarda, kokku kuskil 15-20 minutit.
Pilt

Nagu kombeks, siis ei aitanud vända anduri vahetus midagi.
Millegipärast isegi ei olnud usku, et peale vändanduri vahetust kõik korda saab :D Andur ise paistis olevat siiani vahetamata.

Lõpuks tundus nagu misfire ajal tuleb susinat EGR juurest.
EGR maha võttes oli selge, et EGR on omadega täiesti otsas, klapi vedru on kas saba andnud või see klapi võll ise laiali, igatahes loksub lihtsalt sees.
Nüüd mõtleb, kas panna pimedaks või tellida uus.Pimedaks pannes ei leiaks ma tõenäoliselt kedagi siit lähedalt, kes mul selle välja programmeriks.
Uue puhul on jällegit ka ooteaeg kuskil paar-kolm nädalat, kui mitte kauem.Eks peab mõtlema ja arutama.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 12 Aug 2019 05:53
Postitas Rax
Mul naisel oli 2.2 vectra 108kw. Sellel oli EGR füüsiliselt pimedaks tehtud ja pistikusse ühendatud selline emulaator.

Pilt

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 12 Aug 2019 15:21
Postitas Calypso
Vaatasin ka eile neid emulaatoreid.Sedasama nagu sul pildil, ongi ainult 108kw jaoks, 22 eur pole ka samas kallis selle eest aga tõenäoliselt see 106kw tööle ei hakka, vähemalt õieti.Vauxhalli foorumist lugedes lihtsalt blankiti ära ja kõik.106kw jaoks ei leidnud ka ühtegi emulaatorit müügiks.
Jama on see, et see EGR ei käi ka lahti, ehk siis ei saa ka midagi välja nuputada või seda vedru vahetada, võll lihtsalt loksub seal sees.
Eile panin lihtsalt topelt plekkpurgist lõigatud plaadid vahele, lihtsalt prooviks, kuna EGR tundus ise ka olevat ära väsinud ning kindlasti laseb kuskilt vahelt õhku läbi, mis omakorda peaks käituma nagu vaakumi leke ning põhjustama sama teemat, nagu mul praegu on.Peale blankimist ei olnud mingit vahet, iga sama keiss.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 12 Aug 2019 16:13
Postitas arxsss
mu oomil see plekk egril juba 5 aastat ees ja pole mingit vahet tunda.proovisin ka ilma plekkita ja plekkiga,sama moodi käib mootor.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 12 Aug 2019 17:09
Postitas Calypso
arxsss kirjutas: 12 Aug 2019 16:13 mu oomil see plekk egril juba 5 aastat ees ja pole mingit vahet tunda.proovisin ka ilma plekkita ja plekkiga,sama moodi käib mootor.
Sama mootor ning samuti plekkpurgist?

Ega see topeltplekk seal kaua vastu ei pea, tõenäoliselt tuleb tellida see blanking paksem plekk.

Sai täna proovitud veidi pikemalt, kuna eile läks pimedaks ja ei viitsinud eriti mähkida sellega.
Auto sõidab ise nagu unelm, gaasipedaal on võrreldes varasemaga väga tundlik, mootor palju-palju särtsakam, varem ei saanud kuskil ratast ringi - muidugi pole väga pähe andnud aga nüüd õrnalt gaasi puudutades juba võtab ratta ringi, vajab nüüd harjumist.Samuti ei puterda enam gaasi andes, kui siis ainult veidi.Ainuke asi mis nüüd jäänud, on käima pannes või vahel seisma jäädes hakkavad pöörded kõikuma, hüppab kuskil 4-5 sekundit ning siis jääb stabiilsele tühikäigule.Kuna diagnostika tüüp, kes mul varem koode vaatas on pikal puhkusel, siis enda hiina diagnostikaga enam ühtegi veakoodi ei anna, varem hakkas mootorituli põlema ja andis ka kohe vändaanduri vea, nüüdseks ei näita ühtegi viga aga mootorituli põleb, samas võib olla ka see EGR pärast.Eks näis, kas leiana pädevama tüübi margipõhise diagnostikaga.

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 12 Aug 2019 20:50
Postitas arxsss
ikka 2,2 106kw,plekk on jahh paksen kui plekkpurgi oma.täpselt ei mäleta kui paks .

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 13 Aug 2019 19:13
Postitas Jürts
Ükski münt ei sobi sinna w? DTI läheb vene 5 kopikat, nagu rusikas silma ja 2 eurist peab nati lihvima. Ikka odavam, kui tellida kuskilt kit 😂

Re: Opel Omega 2.2i 2000 Hispaanlane

Postitatud: 13 Aug 2019 19:54
Postitas Rax
Jürts kirjutas: 13 Aug 2019 19:13 Ükski münt ei sobi sinna w? DTI läheb vene 5 kopikat, nagu rusikas silma ja 2 eurist peab nati lihvima. Ikka odavam, kui tellida kuskilt kit 😂
R4 veidi teine lahendus muarust. Sinna käib metall plaat vahele. Td näiteks käis 50 eurosendine ideaalselt