97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
- pahaahv
- Huviline
- Postitusi: 9
- Liitunud: 04 Nov 2024 13:14
- Auto: Omega B 97 X20XEV Atm
- Asukoht: Tartumaa
- Has tänanud: 1 kord
97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
(ehk on õige alateema)
Tere, olen värske ja esmakordne Omega omanik ja seisan aeg-ajalt silmitsi käivitusprobleemidega. Viimasel ajal on olnud ka olukorda, et läheb käima ja sureb kohe välja, või sureb välja peale paari meetrit sõitu. Peale seda aga probleemi pole. Teisel hetkel jälle käivitub poolest pöördest. Minumeelest mure laheneb kohe peale auto kesklukust lukustamist ja siis jälle avamist. Ühe korra pidin kaks korda lukustama ja lahti tegema.
Kuigi ma pole väga kogenud, ega teab mis autohuviline, olen veits foorumeid tuhlanud ja jõudnud mingitele järeldustele, mis süsteeme võiks kahtlustada:
- Väntvõlli asendiandur
- Nukkvõlli asendiandur
- Lambda?
- Kütusesüsteemi probleemid (pump, filter, ummistus)
- Immobilaiser/võti (auto unustab miskipärast puldi ära, peab paari päeva tagant uuesti õpetama)
- Hammasrihm pole pingul?
- Ühendusprobleemid, kaitsmed?
- Aju peetis
Eks lähen teen paperclip testi kui aega saan ja filmin üles/kirjutan mis koode sealt ette lööb.
Jätkuvalt otsin ka soovitusi kuhu töökotta oma Omega Tartus või siin ligiduses viia. Mul väga head kohta ega tööriistu pole, et putitada. Lasin ühes kohas rihmad-rullikud ära teha, aga tundus et see mark ja mudel valmistab neile keskmisest rohkem peavalu.
Tere, olen värske ja esmakordne Omega omanik ja seisan aeg-ajalt silmitsi käivitusprobleemidega. Viimasel ajal on olnud ka olukorda, et läheb käima ja sureb kohe välja, või sureb välja peale paari meetrit sõitu. Peale seda aga probleemi pole. Teisel hetkel jälle käivitub poolest pöördest. Minumeelest mure laheneb kohe peale auto kesklukust lukustamist ja siis jälle avamist. Ühe korra pidin kaks korda lukustama ja lahti tegema.
Kuigi ma pole väga kogenud, ega teab mis autohuviline, olen veits foorumeid tuhlanud ja jõudnud mingitele järeldustele, mis süsteeme võiks kahtlustada:
- Väntvõlli asendiandur
- Nukkvõlli asendiandur
- Lambda?
- Kütusesüsteemi probleemid (pump, filter, ummistus)
- Immobilaiser/võti (auto unustab miskipärast puldi ära, peab paari päeva tagant uuesti õpetama)
- Hammasrihm pole pingul?
- Ühendusprobleemid, kaitsmed?
- Aju peetis
Eks lähen teen paperclip testi kui aega saan ja filmin üles/kirjutan mis koode sealt ette lööb.
Jätkuvalt otsin ka soovitusi kuhu töökotta oma Omega Tartus või siin ligiduses viia. Mul väga head kohta ega tööriistu pole, et putitada. Lasin ühes kohas rihmad-rullikud ära teha, aga tundus et see mark ja mudel valmistab neile keskmisest rohkem peavalu.
- Tomzz
- Administraator
- Postitusi: 2332
- Liitunud: 24 Jaan 2010 12:13
- Auto: Ainult head autod😎
- Asukoht: P.ä.r.n.U
- Has tänanud: 70 korda
- Been tänatud: 72 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Pakuksin hoopis immo viga kui keskluku avamine asja vahest leevendab..
Old Opels Never Die,They Just Go FASTER!
Y32SE + LSD manu/3,2 ATM /3.0 manu
Y32SE + LSD manu/3,2 ATM /3.0 manu
- Martin
- Klubiliige
- Postitusi: 2767
- Liitunud: 24 Dets 2012 14:00
- Auto: 3.5 Bi-turbo+1,8 Omega A+1.9TDi Saab 95+Kawasaki ER-6n
- Asukoht: Keila/Tallinn
- Has tänanud: 30 korda
- Been tänatud: 83 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Keskluku pult ja immo pole omavahel seotud.
immo on kivi, lukusüdamiku juures on responder, mis suhtleb mootori ajuga.
Kesklukk on eraldi box, mis suhtleb ainult võtme puldiga.
Need kaks omavahel ristipidi ei suhtle.
Tartus faric saaks sind aidata ilmselt.
jospal vb ka kaabel olemas, aga ilmselt temal piirdub veakoodide lugemisega.
Hammasrihm viskaks üle, kui mingi jant on. nii et seda ma hästi ei usu.
immo on kivi, lukusüdamiku juures on responder, mis suhtleb mootori ajuga.
Kesklukk on eraldi box, mis suhtleb ainult võtme puldiga.
Need kaks omavahel ristipidi ei suhtle.
Tartus faric saaks sind aidata ilmselt.
jospal vb ka kaabel olemas, aga ilmselt temal piirdub veakoodide lugemisega.
Hammasrihm viskaks üle, kui mingi jant on. nii et seda ma hästi ei usu.
53917831 Diagnost
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
võtmed viewtopic.php?f=23&t=13081
varuosad viewtopic.php?f=23&t=15038
tööriistad viewtopic.php?f=49&t=13534
- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2461
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
97 aasta masinale enam kirjaklambtitesti teha ei saa. Ei ole simtec ajuga. Pakuks et vändaanduri juhe hakkab läbi saama. Katkise nukaanduriga töötab edasi aga puterdab väheke.
Äkki pühapäeval saaks ka mingi arvutiga vaadata. Kiiremini tasuta ei saa. Kiiremini saaks aga see eeldab juba finantsilist väljaminekut hädalise poolt.
Kui on väga vaja siis võib helistada.
Äkki pühapäeval saaks ka mingi arvutiga vaadata. Kiiremini tasuta ei saa. Kiiremini saaks aga see eeldab juba finantsilist väljaminekut hädalise poolt.
Kui on väga vaja siis võib helistada.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
- pahaahv
- Huviline
- Postitusi: 9
- Liitunud: 04 Nov 2024 13:14
- Auto: Omega B 97 X20XEV Atm
- Asukoht: Tartumaa
- Has tänanud: 1 kord
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Äkki kokkusattumus. Vaatame. Peaks minuteada vilgutama mootorituld kui immoga probleemid, aga pole otseselt tähele pannud et vilguks.
Tänud. Mainisin ka, et pult ununeb. Leidsin puldilt patarei miinusklemmi külmjoote ning pult on katkine ja räpane. Tegin puhtaks, jootsin klemmi kinni, patarei pinge oli koormuseta 2.7V, lähen ostan kohe uue. Äkki saan puldimure lahendet. See responder kujutan ette on mul ID13 klaaskapsel. Võtmed on vana stiili (hu100 vist). Aga hullult tahaks uut keskluku pulti või korpust tulevikus. Ilmselt teise alateema jutt.Martin kirjutas: ↑03 Jaan 2025 12:29 Keskluku pult ja immo pole omavahel seotud.
immo on kivi, lukusüdamiku juures on responder, mis suhtleb mootori ajuga.
Kesklukk on eraldi box, mis suhtleb ainult võtme puldiga.
Need kaks omavahel ristipidi ei suhtle.
Tartus faric saaks sind aidata ilmselt.
jospal vb ka kaabel olemas, aga ilmselt temal piirdub veakoodide lugemisega.
Hammasrihm viskaks üle, kui mingi jant on. nii et seda ma hästi ei usu.
Autoga oli kaasas hunnik lisakaitsmeid ja seal kaitsmete juures oli ka üks pikkade otstega vedrutraat. Eile tärgatas, et see võis olla veakoodide lugemiseks. Lähen pärast vaatan kas äkki pääsen ajule nõnda ligi et näen kas on kirjas simtec v ei..raudpats0 kirjutas: ↑03 Jaan 2025 17:00 97 aasta masinale enam kirjaklambtitesti teha ei saa. Ei ole simtec ajuga. Pakuks et vändaanduri juhe hakkab läbi saama. Katkise nukaanduriga töötab edasi aga puterdab väheke.
Äkki pühapäeval saaks ka mingi arvutiga vaadata. Kiiremini tasuta ei saa. Kiiremini saaks aga see eeldab juba finantsilist väljaminekut hädalise poolt.
Kui on väga vaja siis võib helistada.
Vauxhalli Haynesi 94-99 manualis mainib et 2.0 DOHC peaks olema simtec 56.1 või 56.5 ja suurema mootorimahuga Bosch Motronic..
tõmbasin siit
Kui tüli ei tee, siis võtaksin pühapäev ühendust, või laseksin Sul seda teha. Kiiret pole aga tegeleda tahaksin
- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2461
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
56,5ei kannata kirjaklambrit. Kuna sa väidad et sul infrapunaga võti siis see on simtec. Peale 95 aastat seda muuseas ei pandud omegale.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
-
- Omegaclub juhatus
- Postitusi: 3222
- Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
- Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
- Asukoht: Jõhvi
- Has tänanud: 65 korda
- Been tänatud: 73 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Mul 3,2 jebis samamoodi ja vändaanduri vahetusega mure kadus.
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
- pahaahv
- Huviline
- Postitusi: 9
- Liitunud: 04 Nov 2024 13:14
- Auto: Omega B 97 X20XEV Atm
- Asukoht: Tartumaa
- Has tänanud: 1 kord
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Vaatasin ka kapoti alla ja täitsa simtec kirjas. Ei taha küll vaielda aga kust Su info pärineb? Vähemalt Vauxhalli Omega maailmas, mis peaks olema peale rooliasetuse ja kaubamärgi identne Opel Omegaga, remondimanualis (94-99) on ju selgelt kirjas et 2.0i 16V on simtec. Muutuste kohta pole midagi mainitud..
Kõik see kõrvale jättes, auto on toodetud aastal 97 ja peal on simtec aju. Väga kahtlen et keegi on selle sinna hiljem "peale pannud".
Pilt mu kapotialt (isegi aju tootmiskuupäev on 96 lõpupoole):
Pilt haynesi manualist:
---
Tegin ka kirjaklambritesti, asetasin juhtmejupi nagu õpetatud siin:
https://www.omegaowners.com/forum/index ... ic=90581.0
Tulemus:
Mina loen siit välja et tuluke vilgutab järgnevust:
10
3
3
5
Lasin 4x vilgutada ja midagi muud ei näinud nagu videos näha. Ei täheldanud või ei osanud dekodeerida ka koodi "12" mis peaks algusest märku andma. Hetkel ma ei oskagi kohe seda kuidagi dekodeerida, eks uurin edasi. Kui oskate midagi kommenteerida, olen tänulik.
EDIT: välismaa foorumites väidavad, et viskab koodi P0335 ehk vändaanduri teema ikkagi. Samas, seisev mootor ju.
---
Lisaks: eile sõitsin mõned korrad ja kilomeetrid, käivitusega probleeme polnud aga lõi temperatuuri suht kõrgeks, isegi ligines 100C kraadini. Täna läks ka ikka sinna 95C peale. Maha jahtub siis vaatan kuidas jahutusvedelikuga on (kuumalt oli kalt piiril) aga on silma jäänud, et ülekuumenemine on Omegal mingi teema? Murekoht?
Viimati muutis pahaahv, 04 Jaan 2025 18:33, muudetud 1 kord kokku.
-
- Omegaclub juhatus
- Postitusi: 3222
- Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
- Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
- Asukoht: Jõhvi
- Has tänanud: 65 korda
- Been tänatud: 73 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
2 lidrasega küll ei tohiks üle kuumenemise muret olla,eriti talvel. See pigem V6 mure ja sedagi suvel palavaga. Ju on radikas kinni,või veepump juba kutu
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
- pahaahv
- Huviline
- Postitusi: 9
- Liitunud: 04 Nov 2024 13:14
- Auto: Omega B 97 X20XEV Atm
- Asukoht: Tartumaa
- Has tänanud: 1 kord
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
See oleks vähe kurb kui veepump kutu oleks. Just sai lastud teha rihmade komplektid.
-
- Omegaclub juhatus
- Postitusi: 3222
- Liitunud: 02 Okt 2007 19:10
- Auto: omega 2,5 DTI 2002 a
- Asukoht: Jõhvi
- Has tänanud: 65 korda
- Been tänatud: 73 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Rusikareegel ikka näeb ette,et koos rihmadega vahetatakse ka veepump.
Aga ma arvan,et pigem radikas vana ja umbes juba.
Kleebiste omandamise,või klubiga liitumise soovi korral pöörduda minu poole läbi priva,või helistades 56643833.
- Tomzz
- Administraator
- Postitusi: 2332
- Liitunud: 24 Jaan 2010 12:13
- Auto: Ainult head autod😎
- Asukoht: P.ä.r.n.U
- Has tänanud: 70 korda
- Been tänatud: 72 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
seejuures ongi mõistlik alati veepump koos rihmavahetusega teha.
Old Opels Never Die,They Just Go FASTER!
Y32SE + LSD manu/3,2 ATM /3.0 manu
Y32SE + LSD manu/3,2 ATM /3.0 manu
- pahaahv
- Huviline
- Postitusi: 9
- Liitunud: 04 Nov 2024 13:14
- Auto: Omega B 97 X20XEV Atm
- Asukoht: Tartumaa
- Has tänanud: 1 kord
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Rihmadega sai vahetatud kogu kmpl, ehk k.a veepump.
---
Raudpatsi abiga sai diagnostitud ja ei leidnud muid probleeme hetkel, kui et kahtlus tühikäigu mootori korrasolu osas. Pöörded tühikäigul õige pisut kõiguvad. Sain soovituse vahetada ära küünlad ja küünlajuhtmed.
Olen nüüd peale viimast jamamist 100km äkki sõitnud, ~10x käima seisma. Ei ole olnud temp. probleeme ega ka käivitusprobleeme. Mingiaeg saan siis proovin termokaameraga radikat vaadata, äkki annab miskit aimu. V äkki on termostaat hoopis.
Ei imestaks ka kui seier villast paneb, vahepeal lööb kütuseosuti nulli, järsul pöördel ärkab ellu tagasi
---
Raudpatsi abiga sai diagnostitud ja ei leidnud muid probleeme hetkel, kui et kahtlus tühikäigu mootori korrasolu osas. Pöörded tühikäigul õige pisut kõiguvad. Sain soovituse vahetada ära küünlad ja küünlajuhtmed.
Olen nüüd peale viimast jamamist 100km äkki sõitnud, ~10x käima seisma. Ei ole olnud temp. probleeme ega ka käivitusprobleeme. Mingiaeg saan siis proovin termokaameraga radikat vaadata, äkki annab miskit aimu. V äkki on termostaat hoopis.
Ei imestaks ka kui seier villast paneb, vahepeal lööb kütuseosuti nulli, järsul pöördel ärkab ellu tagasi
- raudpats0
- Huviline
- Postitusi: 2461
- Liitunud: 19 Sept 2007 18:59
- Asukoht: Tartu
- Has tänanud: 23 korda
- Been tänatud: 15 korda
Re: 97 X20XEV pfl atm vahel ei käivitu, on paar korda välja surnud
Kellaplikki võiks kah korra liigutada ja vaadata mis kontaktid teevad.. vahel selliseid anomaaliaid aitab ravida.
119BDD-110kw automaat caravan 2002
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851
106 kw manuaal sedaan 2003 2*
1998cm³ 96kw manuaal 5 ust luukpära 2003 seljakott
tel: 58162851