Nonii. Higi, verd ja pisaraid läks omajagu, aga vahetatud kast sai.
Hakkasin siis hurraaga eile nelja paiku pihta, et kaua sellega ikka läheb. Bemmi manu vahetuseks läks kaks ja pool tundi. Oh well.
Esimene üllatus oli kaks E16 või E18 torxi. Bemari kastil oli E14 kõige suurem. Õnneks 15 padrun istus parajalt peale ja nii suurt torxi õnneks naljalt üle ei keera. Teine probleem oli starteri mahasaamine. Peaagu kolmveerand tundi mässamist lõppes ikkagi sisselaske mahatõmbamisega, oli ka aeg, sest kasti pealsed 19 poldid oleks seda niikuinii vajanud. Kasti maha saamine oli õnneks suhts lihtne, risti lauad üle estakaadi, vaikselt tungi peale alla ja sealt tõmbasin süles maha juba.
Niisiis, kaks kasti kõrvuti, olin koja vahetusega juba arvestanud. Terve mõistuse hääleke ütles, et võta vanalt kastilt esimesena, saad käe valgeks ja ei keera uuel midagi tuksi. Õnn oligi, vanal tõmbasin kogu overdrive'i planetaarsüsteemi koja tagant välja ja uuel selle tagasitoppimine oleks suht igaviku võtnud. Hakkas ka uuel vaikselt tulema, aga juba teadsin nuudile kerge koksaka anda ja jäi kenasti sisse. Vanal kastil planetaarikompotist pudenes siduriketta tükikesi ja muud jama kohe välja, niiet ilmselt viga leitud.
Uue tagasi allatoppimine nii õnnelikult ei läinud, abikaasa pole mul teab mis jõujunn ja ise ka juba suht väsinud, kuna kasti tagasi allapaneku ajaks oli juba päike loojunud. Sai töökojast koormarihm otsitud ja kiskusin sellega kasti laudade peale üles tagasi, prussid vahele veel ja prusside vahele igast kättejuhtuva jama vaheletoppimisega (mittevajalikest padrunitest haamriteni välja) tõstsin vaikselt õigesse asendisse. Siis paar ilu ja jõunumbrit, lükkasin enamvähem paika ja hakkasin polte kinni tõmbama, läks päris kenasti paika. Ja siis avastasin et uus turbiin ei sobi...
Kastid panin küll kõrvuti ja kontrollisin üle, aga ega mitte ometi ju turbiine... Kolmese turbiin on teatavasti kuue poldiga, mis on peenemad kui TD kolme poldi kinnitus. Seda ma enne välja ei jaganud.. Pool kaksteist tuli raske otsus, et kast tuleb uuesti lahti võtta. Tõmbasin niipalju eemale, et sain turbiini kätte, torkasin vana otsa tagasi ja tõmbasin uuesti paika. See võttis aga päris tükk aega, kuna ei märganud seda, et turbiin ja hooratas omavahel korralikult ei ühti ja ei lasknud kasti korralikult kokku minna. Tunni jagu jamamist ja kasti kõrgustpidi kangutamast pani lõpuks mõistuse pähe ja kui turbiini paika ajasin, hakkas asi juba ilmet võtma.
Ühe paiku öösel oli kast all, kaheks enamus jubinaid allpool korras, poole kolmeks kapotialune uuesti koos ja sai esimest käivitust proovida. Käigukang oli aga pargi peal, 3 käigu tuluke põles ja üle N tahapoole ei lähe, ehk auto ei käivitu. Selge, varras vale pikkusega. Lootsin reguleerimisega hakkama saada, aga kiiresti sai selgeks, et V6 hoob on hoopis pikem kui TD oma. Õnneks kasti veel kuskile kraavi lükanud ei olnud... 15 minuti pärast roomasin surmväsinult ja värisevate jalgadega mööda estakaadi tagasi salongi. Eelsüüte spiraal kustus jaa...
Aku oli tühjaks saanud. Niikui võtit keerasin, oli armatuur pime. Kell on kolm öösel. Esimene mõte oli puksiirabi kutsuda ja käivitusakust käima lasta. Hind aga läbi telefoni tuli selline, et odavam oleks Tallinki taksoga lähimasse bensukasse sõita, uus aku osta ja tagasi tulla. Võtsin Taxify'st esimese ettejuhtuva takso, haarasin kapoti alt aku kaasa ja läksime Viimsist ära Tondile koju magama.
Ärkasin siis kella 2 paiku päeval, kõik kohad valutavad auto all maadlemisest, akul 60% vunki sees, sai tagasi auto juurde sõidetud taksoga. Aku peale, laksust käima. Kast...
Ikka vigane. No hea küll, kuna arvutil oli aku tühi, siis kaasa ei võtnud, mõtlesime et lähme koju, kustutab veakoodid ära ja vaatab edasi. 20 minutit Viimsi-Tondi otsaga oli meel üsna must...
Kodus OpCom sappa, veakoodid nulli ja ohhoo- P0743 (1) TCC circuit voltage high asemel oli veakood P0743 (4) TCC circuit open. Lisandunud oli P0748, Pressure regulator solenoid vms circuit open. No selge, ikkagi elektriviga.
Laksasin auto külje pukkide peale üles, ronisin alla, võtsin juba tagumised pistikud lahti, et tõmban juhtmed kapoti alla välja, seal hea ruumikas sebida. Ja siis avastan, et ööpimedusega ei ole esimest väikest pistikut päris põhjani lükanudki. Kangutasin selle paika, panin teised ka tagasi ja siis südamevärinal pulti. Arvuti järgi, auto käima. Kast normaalne, veakoode pole. Tegin igaks petteks kõigi solenoidide testid ja kontrollisin uuesti koode, nada.
See saaga siis lõpuks läbi. Sai pesus käidud ja tähistamiseks/testsõiduks väike tripp Jägala joale tehtud, väike poosekas ka autost
