1. leht 2-st

Mootor plärtsub

Postitatud: 08 Jaan 2015 23:37
Postitas Martin
Nagu juba varemalt kirjutanud olen, tegin mootori swapi, 98a mootorile läks peale 95a oma. mootori juhtmestiku viskasin ümber, tegin palju tööd, kuna nii mõnigi polt oli sisse murdunud jne.
Panen võimalikul palju kirja, et mingi pilt ette tuleks teile.
Juhtmed viskasin ümber, kuna vanal juhtmestikul puudus õhulugeja.
Kollektori ja pihusti avad olid kaltsuga täidetud. Mootor oli oma pool aastat õues kile all seisnud. Enne maha võtmist, sain ise sõita masinaga, ja tundus et töötas normaalselt, nii pihustid kui muud mudrud, ühesõnaga anomaaliaid polnud.
Viskasin ümber ka eesmise rihma raata ja veepumba, kuna vanal rihmarattal oli kummisisu puru ja veepump oli mul suht tutikas(suvest)
Välja vahetasin ja juhipoolse mootoripadja.
Siis esimene tõsine jama, pihusti läks vist valesti keermesse, igastahes peale pikka jamamist, tegin asja veel hullemaks, pihusti põhja puuriga töötlemisel(kuna arvasin et pihusti läheb ehk avast mööda(aga ta läks juba ilma selletagi), ühesõnaga alguses ei saanud pihusti tihe, siis looma jõuga keerasin pihustiga uue tee plokikaande, kuna minu puurimine tegi tihendi pinna v kujuliseks, siis see enam ei pidanud, tegin kuumakindla silikooniga asja kokku ja nüüd tundub et peab.
Siis järgmine jama, mis hakkas kohe käivitamisel, mootoris on mingi klobin või asi, ei oskagi seletada, nagu pauguks vastu... ise välistaks metall seibi või mutri vms. võõrkeha sattumise silindrisse, isa(laeva mootori mehhaanik) välistas ka selle võimaluse, sest muidu oleks vastav silinder juba puru ja algusest saadik teeks metalset klobinat.
Siis kuskilt väljalaske kollektori juurest viskas sädemeid, mitte külll palju, kohe alguses viskas nagu ka sisselaske poolepealt 1-2 sädet, aga ma ei saanud aru kust kohast see tuli. Eeledatavasti puurimisel tekkinud alumintsi puru, mida kõike kätteei saanud. Alguses pöördeid ei saanud, suri välja ja tegi muud nalja, pärast oli võimalik juba kõrgemaid pöördeid anda.
Kolmasprobleem. Mootor oleks nagu balansist väljas, kohutavalt väriseb, tdsi kohta isegi palju, väntvõlli rihmaratast vaadates kiiluks nagu korraks kinni ja siis läheb mõni sekund täiesti puhtalt edasi ja siis jälle korraks selline kiilumise heli.
Neljas probleem. Mootor ei käivitu endam üldse. Suretasin välja, keerasin sisselaske kollektori poldid kinni ja eemaldasin aju... kuna tahtsin prooviks 95 a aju panna(selle teistsugune kinnitus ja ei sobinud), süüde oli kindlasti väljas, igastahes enam ei käivitu üldse, ei luba ka, kas võisin aju läbi lasta? Mootori tuli ei sütti, käiks nagu tühja.


Ps. enne käivitamist sai uus õli ja õli filter, puhastasin ka klapikambri kaane all oleva metall filtri põlletamise teel.

Täna juba 6es täispikk päev autoga jamanud, ja täielik siiber on, tööriistad kaovad ja üldse tekkib idioodi vigu, alustan puhkusega, aga vastused on ka tere tulnud.

Re: suur mure

Postitatud: 08 Jaan 2015 23:43
Postitas Faric
Ka neid seisnud tdse lapanud siin, mul ei pidand klapid mõnda aega oli kh ilge klobin jne, kett õiges märgis ikka w, vändaandur ok?? Ise ühe lasin hoorattaga ribadeks.

Re: suur mure

Postitatud: 08 Jaan 2015 23:58
Postitas Martin
kett ja vända andur täpselt sellises positsioonis, nagu seisma jäädes, keegi teine perest peale minu oma näppe sinna pista isegi ei oska, kuigi homme vaatan keti märgised ära. Aga ise enesest kinni kiilunud klapp võib küll huvitav olla.... peab järgi uurima. Vahepeal meenus, et mul lagunes pihusti torusid lahti tehes üks pumba otsik laiali, kus tuli üks vedru ja 2 jubinat välja, need ma panin õigesti tagasi, aga äkki sealt miskit, et annab valesti survet vms. sai valesti kokku.... Tahaks vulgaarseid väljendeid igale poole kirjutada, garaašis käin ja vannun ainult :oops:

Re: suur mure

Postitatud: 09 Jaan 2015 00:31
Postitas GCC
nukakett v pump eriti muud varjanti ei ole... :cry:

Re: suur mure

Postitatud: 09 Jaan 2015 12:50
Postitas Martin
Meenus, et eile aju näppides läksin aju korpusega vastu + klemmi ja viskas sädemeid. Eelsüüte küünalde ja mootori tuli ei sütti, millest võib järeldada, et aju on läbi. Siit ka küsimus, kas sobib suvaline sarnane aju, millel on sarnased kontaktid jms, või vajab mingit programmeerimist vms. immo jaoks siis. Muidugi võiksin visata ka õhulugejata aju, koos vanema versiooni juhtmestikuga, aga jällegi, kas asi tööle hakkaks?

Re: suur mure

Postitatud: 09 Jaan 2015 13:44
Postitas GCC
Martink91 kirjutas:Meenus, et eile aju näppides läksin aju korpusega vastu + klemmi ja viskas sädemeid. Eelsüüte küünalde ja mootori tuli ei sütti, millest võib järeldada, et aju on läbi. Siit ka küsimus, kas sobib suvaline sarnane aju, millel on sarnased kontaktid jms, või vajab mingit programmeerimist vms. immo jaoks siis. Muidugi võiksin visata ka õhulugejata aju, koos vanema versiooni juhtmestikuga, aga jällegi, kas asi tööle hakkaks?

kütusepump on vanemal ja uuemal erinev, tööle ei hakka... aju põletasid läbi aga kui jootekolb käes püsib rebi kaaned ajult maha ja jooda rajad tagasi see 5min nokitsemist. 90% sellisel juhul põleb ajust mõni üksik rada mida lihtne parandada ja on tööle saadud küll. :)

Re: suur mure

Postitatud: 09 Jaan 2015 16:15
Postitas Martin
Kütuse pumba all mõtled sa kõrgsurve pumpa?
Selle jätsin ma mootoritel vahetamata... ehk siis see panin 98a ajuga 95a kõrgsurvepmba tööle, töötas küll... välimuselt ka täitsa identsed...koodidesse ei süvenenud küll.
Minu meelest oli mu mootori versioon veel see vanem tüüp 96kW, kõik muud asjad-ntx õlikopsik on ka samamsugused.

Re: suur mure

Postitatud: 09 Jaan 2015 17:52
Postitas raudpats0
GCC kirjutas:
Martink91 kirjutas:Meenus, et eile aju näppides läksin aju korpusega vastu + klemmi ja viskas sädemeid. Eelsüüte küünalde ja mootori tuli ei sütti, millest võib järeldada, et aju on läbi. Siit ka küsimus, kas sobib suvaline sarnane aju, millel on sarnased kontaktid jms, või vajab mingit programmeerimist vms. immo jaoks siis. Muidugi võiksin visata ka õhulugejata aju, koos vanema versiooni juhtmestikuga, aga jällegi, kas asi tööle hakkaks?

kütusepump on vanemal ja uuemal erinev, tööle ei hakka... aju põletasid läbi aga kui jootekolb käes püsib rebi kaaned ajult maha ja jooda rajad tagasi see 5min nokitsemist. 90% sellisel juhul põleb ajust mõni üksik rada mida lihtne parandada ja on tööle saadud küll. :)

mul rajad terved aga piuksu ikka ei tee.

Re: suur mure

Postitatud: 09 Jaan 2015 20:00
Postitas GCC
Martink91 kirjutas:Kütuse pumba all mõtled sa kõrgsurve pumpa?
Selle jätsin ma mootoritel vahetamata... ehk siis see panin 98a ajuga 95a kõrgsurvepmba tööle, töötas küll... välimuselt ka täitsa identsed...koodidesse ei süvenenud küll.
Minu meelest oli mu mootori versioon veel see vanem tüüp 96kW, kõik muud asjad-ntx õlikopsik on ka samamsugused.
süvene koodidesse ka, pumba juhtimine peaks päris erinev olema....

Re: suur mure

Postitatud: 09 Jaan 2015 22:20
Postitas Tim
Teema pealkiri on paljuütlev...natuke võiks tuleviku peale kah mõelda-edaspidi hea pealkirja järgi otsida.Kui kõik hakkavad muresid pealkirjadeks panema...

Re: suur mure

Postitatud: 10 Jaan 2015 17:09
Postitas Martin
Kui pumba juhtimine on erinev, siis vast ei tohiks üldse tööle minna, hetkel nagu töötas, sai gaasi anda jne. Tablool kõik näidikud töötasid.
Tim kirjutas:Teema pealkiri on paljuütlev...natuke võiks tuleviku peale kah mõelda-edaspidi hea pealkirja järgi otsida.Kui kõik hakkavad muresid pealkirjadeks panema...
Heh, sai kiiruga tehtud, polnud mahti pealkirja üle mõelda, keegi modedest võiks pealkirja ära muuta, kuna mina seda vist teha ei saa?

Re: suur mure

Postitatud: 10 Jaan 2015 17:19
Postitas Rax
Saad ikka. Vajuta esimeses postituses EDIT ja saad oma postitust muuta,kaasaarvatud pealkirja!!

Re: Mootor plärtsub

Postitatud: 13 Jaan 2015 14:04
Postitas Martin
Auto aju sain korda, üks kontakt pcb plaadil oli läbi kärssand, jootsin kinni ja praegu toimib. Mootori sain ka uuesti tööle, seekord tegin video ka. Diislimehed saavad arvatavasti kohe aru et miskit on valesti, aga mis....? Näpud panin seetõttu sisselaskesse, et tunda kas miskit kuskilt tagasi lööb, sest kaamerga juures olles, kuskilt nagu korraks miskit puhus näkku.Tossab ka hirmsasti, aga ma arvan, et see on sellest, et summutile läksid ajutiselt vanad tihendid tagasi, mis arvatavasti enam ei tihenda.
EDIT: video lingi unustasin panna. https://www.youtube.com/watch?v=OtX86sO ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT2: Plärtsumine pole kindlasti seoses summuti tihenditega, kuna kollektori ühendamisel jääb plärtsumine vaiksemaks, kuid on ikka kuulda, et mootor ei käi õigesti.

Re: Mootor plärtsub

Postitatud: 13 Jaan 2015 14:45
Postitas Faric
Klapid ehk ei pea veel korralikult, las töötab sisse natuke

Re: Mootor plärtsub

Postitatud: 13 Jaan 2015 22:41
Postitas GCC
tühikäik ju lonkab sajandiku millimeetrist pead pumbakaant nihutama salongipoole. Ma ütlesin et aju viga on lihtne parandada :D