Mootor plärtsub
Postitatud: 08 Jaan 2015 23:37
Nagu juba varemalt kirjutanud olen, tegin mootori swapi, 98a mootorile läks peale 95a oma. mootori juhtmestiku viskasin ümber, tegin palju tööd, kuna nii mõnigi polt oli sisse murdunud jne.
Panen võimalikul palju kirja, et mingi pilt ette tuleks teile.
Juhtmed viskasin ümber, kuna vanal juhtmestikul puudus õhulugeja.
Kollektori ja pihusti avad olid kaltsuga täidetud. Mootor oli oma pool aastat õues kile all seisnud. Enne maha võtmist, sain ise sõita masinaga, ja tundus et töötas normaalselt, nii pihustid kui muud mudrud, ühesõnaga anomaaliaid polnud.
Viskasin ümber ka eesmise rihma raata ja veepumba, kuna vanal rihmarattal oli kummisisu puru ja veepump oli mul suht tutikas(suvest)
Välja vahetasin ja juhipoolse mootoripadja.
Siis esimene tõsine jama, pihusti läks vist valesti keermesse, igastahes peale pikka jamamist, tegin asja veel hullemaks, pihusti põhja puuriga töötlemisel(kuna arvasin et pihusti läheb ehk avast mööda(aga ta läks juba ilma selletagi), ühesõnaga alguses ei saanud pihusti tihe, siis looma jõuga keerasin pihustiga uue tee plokikaande, kuna minu puurimine tegi tihendi pinna v kujuliseks, siis see enam ei pidanud, tegin kuumakindla silikooniga asja kokku ja nüüd tundub et peab.
Siis järgmine jama, mis hakkas kohe käivitamisel, mootoris on mingi klobin või asi, ei oskagi seletada, nagu pauguks vastu... ise välistaks metall seibi või mutri vms. võõrkeha sattumise silindrisse, isa(laeva mootori mehhaanik) välistas ka selle võimaluse, sest muidu oleks vastav silinder juba puru ja algusest saadik teeks metalset klobinat.
Siis kuskilt väljalaske kollektori juurest viskas sädemeid, mitte külll palju, kohe alguses viskas nagu ka sisselaske poolepealt 1-2 sädet, aga ma ei saanud aru kust kohast see tuli. Eeledatavasti puurimisel tekkinud alumintsi puru, mida kõike kätteei saanud. Alguses pöördeid ei saanud, suri välja ja tegi muud nalja, pärast oli võimalik juba kõrgemaid pöördeid anda.
Kolmasprobleem. Mootor oleks nagu balansist väljas, kohutavalt väriseb, tdsi kohta isegi palju, väntvõlli rihmaratast vaadates kiiluks nagu korraks kinni ja siis läheb mõni sekund täiesti puhtalt edasi ja siis jälle korraks selline kiilumise heli.
Neljas probleem. Mootor ei käivitu endam üldse. Suretasin välja, keerasin sisselaske kollektori poldid kinni ja eemaldasin aju... kuna tahtsin prooviks 95 a aju panna(selle teistsugune kinnitus ja ei sobinud), süüde oli kindlasti väljas, igastahes enam ei käivitu üldse, ei luba ka, kas võisin aju läbi lasta? Mootori tuli ei sütti, käiks nagu tühja.
Ps. enne käivitamist sai uus õli ja õli filter, puhastasin ka klapikambri kaane all oleva metall filtri põlletamise teel.
Täna juba 6es täispikk päev autoga jamanud, ja täielik siiber on, tööriistad kaovad ja üldse tekkib idioodi vigu, alustan puhkusega, aga vastused on ka tere tulnud.
Panen võimalikul palju kirja, et mingi pilt ette tuleks teile.
Juhtmed viskasin ümber, kuna vanal juhtmestikul puudus õhulugeja.
Kollektori ja pihusti avad olid kaltsuga täidetud. Mootor oli oma pool aastat õues kile all seisnud. Enne maha võtmist, sain ise sõita masinaga, ja tundus et töötas normaalselt, nii pihustid kui muud mudrud, ühesõnaga anomaaliaid polnud.
Viskasin ümber ka eesmise rihma raata ja veepumba, kuna vanal rihmarattal oli kummisisu puru ja veepump oli mul suht tutikas(suvest)
Välja vahetasin ja juhipoolse mootoripadja.
Siis esimene tõsine jama, pihusti läks vist valesti keermesse, igastahes peale pikka jamamist, tegin asja veel hullemaks, pihusti põhja puuriga töötlemisel(kuna arvasin et pihusti läheb ehk avast mööda(aga ta läks juba ilma selletagi), ühesõnaga alguses ei saanud pihusti tihe, siis looma jõuga keerasin pihustiga uue tee plokikaande, kuna minu puurimine tegi tihendi pinna v kujuliseks, siis see enam ei pidanud, tegin kuumakindla silikooniga asja kokku ja nüüd tundub et peab.
Siis järgmine jama, mis hakkas kohe käivitamisel, mootoris on mingi klobin või asi, ei oskagi seletada, nagu pauguks vastu... ise välistaks metall seibi või mutri vms. võõrkeha sattumise silindrisse, isa(laeva mootori mehhaanik) välistas ka selle võimaluse, sest muidu oleks vastav silinder juba puru ja algusest saadik teeks metalset klobinat.
Siis kuskilt väljalaske kollektori juurest viskas sädemeid, mitte külll palju, kohe alguses viskas nagu ka sisselaske poolepealt 1-2 sädet, aga ma ei saanud aru kust kohast see tuli. Eeledatavasti puurimisel tekkinud alumintsi puru, mida kõike kätteei saanud. Alguses pöördeid ei saanud, suri välja ja tegi muud nalja, pärast oli võimalik juba kõrgemaid pöördeid anda.
Kolmasprobleem. Mootor oleks nagu balansist väljas, kohutavalt väriseb, tdsi kohta isegi palju, väntvõlli rihmaratast vaadates kiiluks nagu korraks kinni ja siis läheb mõni sekund täiesti puhtalt edasi ja siis jälle korraks selline kiilumise heli.
Neljas probleem. Mootor ei käivitu endam üldse. Suretasin välja, keerasin sisselaske kollektori poldid kinni ja eemaldasin aju... kuna tahtsin prooviks 95 a aju panna(selle teistsugune kinnitus ja ei sobinud), süüde oli kindlasti väljas, igastahes enam ei käivitu üldse, ei luba ka, kas võisin aju läbi lasta? Mootori tuli ei sütti, käiks nagu tühja.
Ps. enne käivitamist sai uus õli ja õli filter, puhastasin ka klapikambri kaane all oleva metall filtri põlletamise teel.
Täna juba 6es täispikk päev autoga jamanud, ja täielik siiber on, tööriistad kaovad ja üldse tekkib idioodi vigu, alustan puhkusega, aga vastused on ka tere tulnud.