1. leht 2-st

K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 03 Dets 2012 21:52
Postitas birdshit
Tere,

seoses Omega (2000.a facelift universaal) omanikuks saamisega on möned tehnilised küsimused tekkinud:

1. Kui auto käima panna, siis hakkavad lähituled kohe pölema. Kui tahan lülitada parkide peale, siis jäävad ikka lähituled pölema. Kui mootor seisab, siis saab panna pargid eraldi pölema. Kas vöib seos olla xenonide esimese asendianduri varda puudumisega ja kompu näitab tulederegulli viga?

2. Olen lugenud, et koos eelsüüteküünaldega peaks lülituma ka paagis olev etteandepump? Mina selle häält ei ole kuulnud ja pole jöudnud veel kontrollida kas vool tuleb peale. Kuid selline anomaalia on hetkel, et kui kütusetuli hakkab pölema, siis saabki mootori jaoks kütus otsa ja mönesaja meetri pärast auto sureb välja. Kuigi kompu näitab söiduulatust peaaegu 100km veel.
Kas see vöib etteandepumbaga seotud olla?

3. Sooja mootoriga on käivitamine ka veidi pikem (külmalt läheb poolest pöördest tavaliselt). Juhtusin mootor töötades mootoripealse katte ära vötma, nägin et esimese pihusti vahelt kergelt mullitas ja ümbrus oli küttene. Teise pihusti ümbrus oli niiske. Kas sealt vöib tekkida mingi öhu sissetömbamine kütusesüsteemi, et soojalt veidi pikemalt vahel vajab käivitust? Pika all mötlen umbes 5-6 sekundit. Külmalt käivitades mootor veidi puterdab ka umbes max. 10 sekundit.
Ja kas keegi oskab kommenteerida tihendite vahetust?

Hetkel köik, eks küsin veel, kui meelde tuleb :)

Tänud ette!
Märt

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 04 Dets 2012 17:26
Postitas sipelga14
tuledega on nii,et see asendianduri varras mis sul puudu on see ei mõjuta seda,et sul tuled mootori käivitamisel põlema hakkavad.uuematel autodel enamusel on nii et kui mootori käima paned hakkavad esituled põlema.
arvatavasti on sul paagisisene pumpp lihtsalt töölepingu lõpetanud,või siis ei tule sinna voolu millegipärast.tavaliselt kui paagisisene pumpp ei tööta siis see väljendubki selles,et kui kütet on vähe paagis(tuli hakkab põlema) siis läheb kehvasti käima,või ei lähe üldse.
see et sul soojast peast pikemat käijamist tahab,on tavaliselt tingitud kulunud kõrgsurve pumbast,veninud mootori ketid(pritsenurk jääb hilisemaks),kehva starter.see et sul pihustite vahelt vähe kütust lekib seda ei põhjusta.ja kui tõmbabki kuskilt õhku vahele siis tavaliselt hakkab hommikuti käivitades jamama.tihendite vahetuse kohta jään vastuse võlgu,aga ei usu et seal mingit kunsti on,arvan et kui mutrivõti vähe peos püsib ei tohiks probleemi olla.
Selle soojalt käivitamisega on veel selline asi,et mootori peal seal plastikkatte all salongi poolses osas on temp andur,mis näitab juhtplokile kas mootor on külm või soe.kui mootor on soe ja sellelt andurilt pistik tagant ära võtta siis näitab juhtplokile et mootor on külm ja annab käivitamisel eelsüüte küünalt ja vähe rohkem kütet,ja siis peaks soojast peast ka kohe käima minema.aga kui käima läheb tuleb see andur järgi tagasi ühendada.täpselt seda anduri asukohta kahjuks ei mäleta,aga kasuta otsingut kuskil oli täitsa teema olemas kus ta asub.

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 04 Dets 2012 21:53
Postitas birdshit
Tea kas seda varrast saab ise ka teha vöi on see sealt seest hoopiski ära murdunud? Pole täpselt uurinud veel.
Aga imelik on see, et ainult parktulesid ei saa töötava mootoriga pölema panna.. ilmselt on keegi seal kuskil elektriku mänginud.

Paagipumba proovin üle kontrollida kas vool tuleb vöi on pump kutu. Teab keegi milline relee pumba oma on kapotiall?

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 04 Dets 2012 23:27
Postitas Omega Sport Packet
Sul tulede nupu välja saab tõmmata?Kui saab katsu kõik asendid läbi.Ennem töötasid nüüd enam mitte?

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 06 Dets 2012 12:35
Postitas birdshit
Omega Sport Packet kirjutas:Sul tulede nupu välja saab tõmmata?Kui saab katsu kõik asendid läbi.Ennem töötasid nüüd enam mitte?
Hiljuti sain auto, seega ajaloost väga ei tea. Tuled on uued Hella omad, vb on tehtud mingit aretust seal. Peab eest lahti harutama ilmselt.

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 06 Dets 2012 19:03
Postitas Omega Sport Packet
Kaitse

Tule tagant saab vaikselt selle kontrollilambiga ka kontrollida ja mis pirn seal ültse nagu.

Tehase xenonid ikka või ise installitud?

Soojast peast keera süüde sisse ja 30 sec pärast anna starterit.Vaata kas käivitus on nats parem või kehvem.

Külm käivituse ajal kui puterdab anna nõks gaasi

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 07 Dets 2012 23:31
Postitas birdshit
Omega Sport Packet kirjutas:Kaitse

Tule tagant saab vaikselt selle kontrollilambiga ka kontrollida ja mis pirn seal ültse nagu.

Tehase xenonid ikka või ise installitud?

Soojast peast keera süüde sisse ja 30 sec pärast anna starterit.Vaata kas käivitus on nats parem või kehvem.

Külm käivituse ajal kui puterdab anna nõks gaasi
Kui mootor ei tööta, saab parktuled eraldi pölema panna. Seega kaitse ja köik muu on korras. Tehase xenon jah.
Peab seotud automaatselt pölema hakkavate lähituledega, eks ma hakkan seda harutama seal.
Puterdamine on seotud kindlasti pihustitihendite väsimisega, seega gaasi andmine ei ole lahendus.
Eks seda soojalt käivitamise asja jöuab vaadata, praegu ei ole asi üldse hull.

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 16 Dets 2012 10:57
Postitas birdshit
Automaatkastil ei tööta talverežiim ja see nupp mis kangi peal on (vist vahetab käiku alla, kui ise tahad?) ja soojalt järsult kiirendades hakkas nagu hakkima, nagu ei leiaks öiget käiku vms. Siis vajutasin seda kangi pealset nuppu ja tundub, et nüüd tomib kenasti.
Ja lisaks kui panna 2 käik sisse, siis selle indikaatortuli ei hakka ka pölema, teistel käikudel köik pölevad kenasti.
Oskab keegi midagi arvata?

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 16 Dets 2012 11:43
Postitas Tim
Käigukastis õli kontrollitud?
See et kast jukerdab sedasi võib ka vigasest selektorlülitist tuleneda.
Kõigepealt õli kontroll(tase ja kvaliteet) ja siis kui nt.peale õli lisamist/vahetust asi ei muutu aitab diagnostika.

Kui käik D peal on ja * nuppu vajutada,siis on tunda kudas käib kerge nõks läbi kasti ja kõrgem käik(vist oli isegi 3.käik) läheb sisse.Siis on kohapealt minek küll "vaevalisem" aga ei tõmba ratast nii kergesti all ringi.

S nupp kangil on nö.sport režiim ja siis vahetab käigukast kicdowni tehes kõrgematel pööretel järgmise käigu üles,nt.möödasõitu tehes...

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 16 Dets 2012 12:32
Postitas birdshit
Tim kirjutas:Käigukastis õli kontrollitud?
See et kast jukerdab sedasi võib ka vigasest selektorlülitist tuleneda.
Kõigepealt õli kontroll(tase ja kvaliteet) ja siis kui nt.peale õli lisamist/vahetust asi ei muutu aitab diagnostika.

Kui käik D peal on ja * nuppu vajutada,siis on tunda kudas käib kerge nõks läbi kasti ja kõrgem käik(vist oli isegi 3.käik) läheb sisse.Siis on kohapealt minek küll "vaevalisem" aga ei tõmba ratast nii kergesti all ringi.

S nupp kangil on nö.sport režiim ja siis vahetab käigukast kicdowni tehes kõrgematel pööretel järgmise käigu üles,nt.möödasõitu tehes...
Öli ei ole veel kontrollitud.
Kas mingi tuluke peaks ka pölema hakkama, kui * nupp on niiöelda rakendatud ja sama S nupuga?

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 16 Dets 2012 14:06
Postitas reims86
Lumehelbe tähist vajutades peaks hakkam selle nupu valgustus erksamalt põlema ja kui kiirus on põsivalt üle vist oli 50km/h siis lülitub tagant ise ära.
S nuppu vajutades amartuuris peaks hakkama põlema tuluke, mille keskel S kujutis.

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 16 Dets 2012 17:51
Postitas birdshit
Selge, paraku need nupud ei toimi hetkel nii.
Peab kontrollima kas armatuuris on S-nupu lamp terve.
Nuppude mittetöötamine vöib olla ka siis seotud selektorlülitiga?

Kas keegi siit foorumist diagnostikat teeb kastidele?

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 09 Jaan 2013 19:40
Postitas birdshit
Äkki on kellelgi kogemust, nimelt töösooja mootoriga ja kui olen näiteks 15min korralikult töösooja mootoriga söitnud. Kiirendades vahel (u. 50-60km/h) jätab mootor nagu vahele järsult ja vahel lööb ka möneks ajaks mootoritule pölema. Kord jamas ka nii, et mootorituli jäi pölema ja ristmikul suri välja, käima läks uuesti kohe. Siis uuesti söitma hakates vilgutas seda tuld suhteliselt ebamäärselt ja mootor gaasi andes ei töödanud korralikult. Mingi hetk jälle hakkas tööle ja söitis ilusti.
Tavaliselt on olnud nii, et kiirendades korra jätab vahele ja siis laseb uuesti kiirendada. Hiljem vilgutab mootorituld korraks ja köik.
Peab igaksjuhuks veakoode lugema, aga äkki kellelgi on olnud sarnane sümptom? Tundub nagu soojalt mingi andur hakkab jamama.

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 09 Jaan 2013 20:08
Postitas reims86
Sarnaste sümptomitega mul hakkas juhtpihusti streikima ning see järjest hullemaks läks.
Testida saad seda nii, et juhtpihustil kaabel tagant ära võtta ja saata mootor nn avariiresiimi, et siis kiirendust muidugi ei ole, kuid mootor peaks töötama muidu ilusasti (kiirendamine ja jõudlus väljaarvatud) Ainukene kaabliga pihusti 3as oli vist.

Re: K: Möne küsimused Omega FL 2.5td 96kw

Postitatud: 09 Jaan 2013 20:10
Postitas birdshit
Kusjuures tühikäigul ka mootor natuke raputab, on tunda et ei tööta väga ühtlaselt. Avastasin ka selle, et kui on ära jamanud vähemalt korra kiirendades, siis edasi töötab tühikäigul ühtlaselt..
Teen selle katsetuse ära, tänud. Kas hiljem remontisid selle pihusti vöi ostsid kasutatud "uue"?