Martink91 kirjutas:keegi teab kas saab ja kes keriks omega läbisõitu?
Vaja on seda projektikale. eelmine spidokas oli 180 midagi tuhat, praegune on 430k
Kui numbreid füüsiliselt kedrata, ei hakka pärast enam kiirust näitama, läbi elatud värk.
Mul peaks isegi olema umbes sellise läbisõidunäiduga kellaplokk.
Mul on justnimelt prefeisi oma vaja ja 6 silindrit diisel.
Martink91 kirjutas:keegi teab kas saab ja kes keriks omega läbisõitu?
Vaja on seda projektikale. eelmine spidokas oli 180 midagi tuhat, praegune on 430k
Kui numbreid füüsiliselt kedrata, ei hakka pärast enam kiirust näitama, läbi elatud värk.
Mul peaks isegi olema umbes sellise läbisõidunäiduga kellaplokk.
Mul on justnimelt prefeisi oma vaja ja 6 silindrit diisel.
Martink91 kirjutas:keegi teab kas saab ja kes keriks omega läbisõitu?
Vaja on seda projektikale. eelmine spidokas oli 180 midagi tuhat, praegune on 430k
Kui numbreid füüsiliselt kedrata, ei hakka pärast enam kiirust näitama, läbi elatud värk.
vb mõni arvab, et selle võiks "hea teada" rubriiki lükata, kui meil selline asi üldse eksisteeriks.
Anyway, vaatasin mina et rehvidel miskid imelikud värvilaigud külgede peal. Hakkasin asja uurima. Ohoo, need on täitsa kasulikud asjad rehvi paigaldamisel. Paraku pole sellest keegi eriti midagi kuulnud. Ma eeldan et kutsekoolides siis sellist faktiteadmist ei õpetata.
Ühesõnaga seletan ära.
Kuju sobivuse meetod
Paigaldades rehvi kuju sobivuse järgi, tuleb rehvil olev punane märk, mis näitab maksimaalse radiaalsuunalise jõu muutumise kohta, seada kohakuti velje minimaalse radiaalse viskumiskohaga, mida tavaliselt tähistab värviline punkt või lohk velje pinnal (juhinduge velje tootja infost). Radiaalsuunalise jõu muutumine mõjub rehvi pöörlemistelje suhtes, kui kindla kiirusega pöörlevale rehvile rakendatakse teadaolevat koormust. Nõuetekohaseks paigalduseks ja toimimiseks on vajalik radiaalsuunalise jõu muutumise minimeerimine. Kõikidel velgedel ei ole minimaalse radiaalse viskumise asukoht tähistatud, mis teeb kuju sobivuse järgi paigaldamise võimatuks. Kui minimaalse radiaalsuunalise viskumise punkti ei ole veljel tähistatud, tuleks kasutada velje ja rehvi masside sobitusmeetodit.
Massimeetod
Masside sobitusmeetodi korral tuleb kollane punkt, mis tähistab rehvi kergeimat punkti, seada kohakuti velje ventiilikohaga, mis on ratta raskeim punkt. Pärast rehvi sobitamist veljele ühe kirjeldatud meetodi abil võib ratta tasakaalustada.
Ps. massipunkti saab ka mõõta, kui ainult velge pingis ringi ajada, kuna vanad veljed võivad olla tasakaaulust väljas, lisaks minu velgede puhul näiteks oli veljesein igal pool ühtlane, mille järgi võiks eeldada, et nipli koht hoopis kõige kergem punkt veljel, muidugi võin ka eksida.