tühikäigumootori kontroll
tühikäigumootori kontroll
Mul Omega 2,0 98 aasta. Viimasel ajal pöörded jamavad tühikäigul. Kui ka mootor on soe jäävad pöörded 1500 peale, annan siis järsult gaasi ja pöörded langevad 1000 peale. Nagu ma siin teistest teemadest aru olen saanud, võib viga tühikäigu mootoris olla. Nüüd ongi mul küsimus, kus asub siis see tühikäigu mootor ja kuidas seda siis kontrollida saab?
Re: tühikäigumootori kontroll
Minu 2.0 100kw oomil on see seal: (paremat pilti pole)

Ja minu teisel 3.0 v6-l on:


Ja minu teisel 3.0 v6-l on:

Irmscher Omega 3.0 MV6
Ostan:
*Tagumist soojendusega nahkistet
*FL el. klapitavaid küljepeegleid
*Tagumist käetuge topsihoidjaga
Ostan:
*Tagumist soojendusega nahkistet
*FL el. klapitavaid küljepeegleid
*Tagumist käetuge topsihoidjaga
Re: tühikäigumootori kontroll
Pole siin väga keerulist midagi(jutt vist 100kw mootorist).
Sisselaske otsast õhulõdvik lahti,tühikäigu klapi küljest pistik eemaldada,siis 2polti lahti mis hoiavad tühikäigu klappi kinni ja ongi käes.Leota nt.bensiiniga korralikult ja puhu suruõhuga läbi.Elektromagnet klapi ja tühikäigu klapi vahelisele vardale võid kah tilga õli vahele lasta.
Igaks juhuks varu omale ka tihendi tegemise pappi,juhuks kui tühikäigu klapi ja sisselaske vaheline tihend puruks peaks minema või juba väga väsinud ilmega välja näeb.
Sisselaske otsast õhulõdvik lahti,tühikäigu klapi küljest pistik eemaldada,siis 2polti lahti mis hoiavad tühikäigu klappi kinni ja ongi käes.Leota nt.bensiiniga korralikult ja puhu suruõhuga läbi.Elektromagnet klapi ja tühikäigu klapi vahelisele vardale võid kah tilga õli vahele lasta.
Igaks juhuks varu omale ka tihendi tegemise pappi,juhuks kui tühikäigu klapi ja sisselaske vaheline tihend puruks peaks minema või juba väga väsinud ilmega välja näeb.
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: tühikäigumootori kontroll
tegin kõik selle protsessi läbi, kruttisin klapi maha, puhastasin ja puhusin suruõhuga läbi. Erilist muudatust aga ei märka. Hoiab ikka pöördeid üleval, langevad pöörded kui järsult gaasi annan. Kas on hingusele minemas see klapp. Mis selline asjandus ka poes maksta võib?
Re: tühikäigumootori kontroll
Mul on analoogne viga. Samuti '94 2.0 ecotec tühikäigul pöörded lollitavad. Vahest laseb üles alla 1000-2000 pöörde vahel. Vahest on kõikumine väiksem.
On ka nii olnud, et käik sees sõites ja jalg gaasipedaalilt maha, siis auto sõidab edasi
Hoiab mingi 1500 pööret näiteks ja liigub sujuvalt edasi, ei aeglusta.
Üldiselt tundub, et natukene aeglane on reaktsioon ka, kui gaas maha võtta, siis hetkeline viivitus on sees, kui reaalselt pöörded langevad.
Külmaga on korduvalt autot käivitades juhtunud selline asi, et auto läheb käima, aga sureb kohe välja, sest liiga vähe pöördeid saab peale. Siis olen käivitamisel ise gaasi andnud peale. Siis käib kui gaasi peal hoida ja kui mõnda aega niimoodi mootorit soojendada, siis on näha ka, et pöörded laskuvad kuskile 700-900 juurde ja mootor vaikselt hädavaevu tiksub. Tegelt peaks rohkem pöördeid peale minema, sest jahutusvedeliku temp. ei ole veel skaalalegi jõudnud.
Ma saan aru, et ka minul tuleks tühikäigumootor maha võtta, üle vaadata ja puhastada. Aga probleem ongi selles, et puudb hetkel selleks garaaž, õues on veel jahedavõitu ja suruõhku pole ka kuskilt võtta. Töö ise tunduks ka minule jõukohane, aga vb ma lihtsalt ei usalda ennast piisavalt. Kardan midagi ära rikkuda.
Äkki on Tartu lähedal kellelgi olemas selline võimalus ja äkki on nõus selle töö mingi tasu eest ära tegema (või lihtsalt lubama mulle garaaži ja ma saaks ise üritada seda teha). Päris töökotta ei tahaks sellise asjaga minna.
On ka nii olnud, et käik sees sõites ja jalg gaasipedaalilt maha, siis auto sõidab edasi

Üldiselt tundub, et natukene aeglane on reaktsioon ka, kui gaas maha võtta, siis hetkeline viivitus on sees, kui reaalselt pöörded langevad.
Külmaga on korduvalt autot käivitades juhtunud selline asi, et auto läheb käima, aga sureb kohe välja, sest liiga vähe pöördeid saab peale. Siis olen käivitamisel ise gaasi andnud peale. Siis käib kui gaasi peal hoida ja kui mõnda aega niimoodi mootorit soojendada, siis on näha ka, et pöörded laskuvad kuskile 700-900 juurde ja mootor vaikselt hädavaevu tiksub. Tegelt peaks rohkem pöördeid peale minema, sest jahutusvedeliku temp. ei ole veel skaalalegi jõudnud.
Ma saan aru, et ka minul tuleks tühikäigumootor maha võtta, üle vaadata ja puhastada. Aga probleem ongi selles, et puudb hetkel selleks garaaž, õues on veel jahedavõitu ja suruõhku pole ka kuskilt võtta. Töö ise tunduks ka minule jõukohane, aga vb ma lihtsalt ei usalda ennast piisavalt. Kardan midagi ära rikkuda.
Äkki on Tartu lähedal kellelgi olemas selline võimalus ja äkki on nõus selle töö mingi tasu eest ära tegema (või lihtsalt lubama mulle garaaži ja ma saaks ise üritada seda teha). Päris töökotta ei tahaks sellise asjaga minna.
Re: tühikäigumootori kontroll
selle tegemiseks pole garaazi vaja. Autolt tühikäiguklapi eemaldamiseks kulub sama palju aega kui klaasipesuvedeliku paagi täitmiseks. Puhastada saab seda ka kraanikausis vaikselt atsetooniga leotades. Selle kinnivaltsitud otsapleki all on ka kõvasti saasta. Elektrilist osa ei usaldanud mina kuidagi atsetooniga tutvustada ja ei teinudki sellega midagi.
Re: tühikäigumootori kontroll
Eks ma üritan selle millalgi ette võtta, kui just keegi näiteks 6-packi eest seda teha ei viitsi.
Kuna minu mehaanikukogemused on üsna minimaalsed, siis mida ma peaks kindlasti jälgima või vältima. Mingi preflight checklisti moodi asi.
Kuna minu mehaanikukogemused on üsna minimaalsed, siis mida ma peaks kindlasti jälgima või vältima. Mingi preflight checklisti moodi asi.
-
- Klubiliige
- Postitusi: 1978
- Liitunud: 02 Mai 2006 13:08
- Asukoht: lääne-virumaa tapa 55903622
- Has tänanud: 4 korda
- Been tänatud: 7 korda
Re: tühikäigumootori kontroll
Mina lasin tööjuures elektrikul ää kontrollida, lasi voolu siise ja hea kohe näha kas jääb kinni või ei 

Re: tühikäigumootori kontroll
Sai ka puhastatud tühikäigumootor ja nüüd probleem veelgi suurem. Unustasin panna pistiku tagasi, aga esimestel kordadel läks kenasti käima ja sõites polnud ka mingid jama. Aga hiljem sõites kukkus puterdama ja suri välja, ning käima ei läinud enam. Panin pistiku tagasi, aga probleem jäi. Peab tükk aega käiama, enne kui käivitub ja sõites lööb järsult pöörded nulli ja sureb välja. Autoks omega b 2.0 100kw
Re: tühikäigumootori kontroll
Mina sõitsin pool aastat nii,et tühikäigu klapil pistik eemaldatud(mootori tuli põles)...ja siiamaani masin sõidab.Ei mingit puterdamist ega pöörete kõikumist,pöörded olid stabiilselt 1000 rpm.juxsu kirjutas:Sai ka puhastatud tühikäigumootor ja nüüd probleem veelgi suurem. Unustasin panna pistiku tagasi, aga esimestel kordadel läks kenasti käima ja sõites polnud ka mingid jama. Aga hiljem sõites kukkus puterdama ja suri välja, ning käima ei läinud enam. Panin pistiku tagasi, aga probleem jäi. Peab tükk aega käiama, enne kui käivitub ja sõites lööb järsult pöörded nulli ja sureb välja. Autoks omega b 2.0 100kw
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: tühikäigumootori kontroll
aga mis siis viga on, kas tühikäigumootor andis otsad? Või on viga selles tihendis? Panin selle vana tagasi, sest ei teadnud, kui paks või õhuke see papp olema peab.
Re: tühikäigumootori kontroll
Viga siiamaani teadmatajuxsu kirjutas:aga mis siis viga on, kas tühikäigumootor andis otsad?

Tihendeid korduvalt vahetanud ja õhulekkeid otsitud/kontrollitud-ei miskit.
Diagnostikat samuti korduvalt teinud,nii kodus kui diagnostikaseadmega(1kord),diagnostika seadmetega aga selline naljakas lugu,et Kuressaare opeli esindus ja muud mainekamad kohad kehitavad õlgu minu masina peale.Peale väikest otsimist ja mõnd telefonikõnet üks tüüp Tallinnas uuris korra asja aga ei saanud suurt targemaks midagi.
Ise arvan ikkagi et asi juhtajus.Veakood oli vist 56
Tagavedu,kindel edu!
107kw caravan.Man+LSD
107kw caravan.Man+LSD
Re: tühikäigumootori kontroll
Tegin nüüd traadi diagnostika ja sead olid P0330 Knock sensor (KS) 2, bank 2 - circuit malfunction ja P0505 Idle speed control (ISC) system - malfunction. Kas võib see olla, et tühikäigumootor andis otsad ja mis see knock sensor on
Re: tühikäigumootori kontroll
Knock sensor - detonatsiooni andurjuxsu kirjutas:Tegin nüüd traadi diagnostika ja sead olid P0330 Knock sensor (KS) 2, bank 2 - circuit malfunction ja P0505 Idle speed control (ISC) system - malfunction. Kas võib see olla, et tühikäigumootor andis otsad ja mis see knock sensor on
MB W211 E320CDI, Opel Omega B C20NE
Re: tühikäigumootori kontroll
nii, nüüd on teada, miks auto enam käima ei läinud, nimelt summuti ciimane pütt oli umbes :S